Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه افزایش قیمت کاغذ هم‌چنان در بازار ادامه دارد، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا اذعان می‌کند، برخی واردکنندگان و مسئولان صنف کاغذ دستی بر آتش بازی افزایش قیمت‌ها دارند و این افزایش‌ها هیچ پشتوانه منطقی ندارد. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  بازار کاغذ چند روزی است که با التهاب در قیمت‌ها مواجه شده است‌، افزایش قیمتی 50 تا 70 هزار تومانی که به گفته کارشناسان این بازار هیچ توجیه منطقی ندارد و به نظر می‌رشد افزایش نرخ ارز بهانه‌‌ای برای گرانفروشی در این بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربیات گذشته نیز ثابت کرده است که اگر جلوی این افزایش قیمت گرفته نشود،‌ در ماه‌های آتی دیگر نمی‌توان این بازار را کنترل کرد و ناشران و چاپخانه‌داران که عمده مصرف‌کنندگان این بازار هستند،‌ بیش از پیش دچار زیان خواهند شد.

احمد شریفان نائب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازار کاغذ می‌گوید:‌ متاسفانه در 3 ماه اخیر عوامل متعددی از جمله شیوع ویروس کرونا‌، تعطیلی تولید در کشور،‌ بستن شدن مرزها و...موجب ایجاد نوعی جنگ روانی در سطح جامعه شد که نتیجه آن افزایش قیمت دلار از 11 هزار به بیش از 17 هزار تومان بود،‌ کم‌تدبیری مسئولان نیز موجب شد که شرایط بحران مهار نشود.

وی ادامه می‌دهد: افزایش قیمت کاغذ در بازار نیز هیچ دلیل منطقی ندارد‌، وقتی مدارس تعطیل است‌، دانشگاه‌ها تعطیل است،‌ چاپخانه‌ها تعطیل بوده‌اند چرا باید کاغذ بندی 50 تا 70 هزار تومان افزایش داشته باشد و یا چرا باید گلاسه کیلویی چند هزار تومان افزایش یابد.

نرخ ارز نیمایی واردکنندگان کاغذ را مجبور به توقف کرد/ بازار کاغذ در آستانه بحرانکارنامه 10 ساله کاغذ در ایران/ واردات طومار تولید را در هم پیچیدافزایش قیمت کاغذ تحریر/ آیا نبود ارز دوباره حباب در بازار به وجود می‌آورد؟کُندی بیش از حد تخصیص ارز برای واردات کاغذ/ قیمت‌ها کاهش یافت

شریفان در پاسخ به اینکه اگر اتحادیه قیمت‌های فعلی را غیرمنطقی می‌داند، چرا وارد نشده و اقدامی نمی‌کند‌، تصریح می‌کند: متاسفانه دست ما بسته است‌، به هر حال برخی از افراد ذی‌نفوذ هستند که خودشان دستی بر آتش این بازی دارند‌، در همه صنوف در اتحادیه‌ها افرادی در راس قرار دارند که اجازه برخی اقدامات را نمی‌دهند.

وی ادامه می‌دهد: من در یکسال گذشته بارها به تعزیرات و سازمان بازرسی و نظارت نامه نوشته و درخواست پیگیری  و  ورود آن‌ها را داشتم‌، گفتم من به عنوان نائب رئیس اتحادیه نمی‌توانم به تنهایی اقدامی انجام دهند‌، اما اتفاق خاصی نیافتاد.

شریفان می‌گوید:‌ متاسفانه در صنف  فروشندگان کاغذ برخی کاغذهایی را که با دلار 11 هزار تومانی خریداری کرده‌اند‌، با دلار 18 هزار تومانی می‌فروشند،‌ از سوی دیگر ثبت سفارش واردات نیز در ماه‌های اخیر به کندی انجام شده و بازار به التهاب افتاده است. دقیقا ما به سمتی پیش می‌رویم که وقایع شهریور و مهر 97 در بازار کاغذ اتفاق بیافتد.اگر دولت به موقع ورود کند و ثبت سفارش‌ها انجام شود و ارز واردات تخصیص یابد،‌ ممکن است از این التهاب قیمت‌ها کاسته شود.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT7 واژه های کاربردی مرتبط تولید کاغذ در ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید کاغذ در ایران تولید کاغذ در ایران افزایش قیمت کاغذ بازار کاغذ قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا

محمد کشتی‌آرای - نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: بازار‌های جهانی همچنان در مسیر صعودی خود با سرعت قابل توجهی در حرکت است؛ این هفته نیز همچون روال یک‌ماهه اخیر، قیمت طلا در بازار‌های جهانی رو به افزایش گذاشته و در این مسیر صعودی باقی مانده است؛ به گونه‌ای که هر اونس جهانی طلا با ٣۶ دلار افزایش به ٢٣٧٩ دلار رسید. این درحالی است که ابتدای هفته هر اونس طلای جهانی ٢٣۴٣ دلار قیمت داشت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: علیرغم افزایش قیمت در بازار‌های جهانی، همچنان قیمت‌ها در بازار‌های داخلی کاهشی طی شده است؛ هرچند که در ابتدای هفته برای ساعاتی شاهد افزایش قیمت جهانی انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا بودیم، اما این روند چندان طولی نکشید و روند کاهشی قیمت‌ها طی شد.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار در پایان هفته (آخرین معاملات روز گذشته/پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۴٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات دیروز به ۴۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم نیز با ٨٠٠ تومان کاهش به ۴١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هریک با ۵٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته، به ترتیب ٢۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و ١۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٧٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطر نشان کرد: روند صعودی قیمت طلا در بازار‌های جهانی، قیمت طلا در بازار‌های داخلی را تحت تأثیر قرار داده و اجازه نداد روند کاهشی که در اوایل هفته داشت، ادامه یابد. هر مثقال طلای ١٧ عیار روز پایان هفته ١۶ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان قیمت داشت. هر گرم طلای ١٨ عیار، اما حدود ۶٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنجشنبه سه میلیون و ٨۴٣ هزار تومان مبنای معاملات مصنوعات طلا قرار گرفت.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، بهای سکه در بازار داخل به رقم واقعی خود نزدیک‌تر شده و حباب آن کمی تخلیه شده است. براساس آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت اوایل هفته که در کانال هشت میلیون تومان بود، کاهش یافته است. در مجموع جز روز‌های ابتدایی هفته که قیمت‌ها کمی هیجانی بالا رفت، در طول هفته بازار به آرامش رسید و حباب سکه و قیمت انواع قطعات سکه کاهشی شد.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه
  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌ های ایران در حال وقوع است
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است/ برای کاهش تورم این اقدام لازم است
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟