Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدام عتبه حسینی در برگزاری ختم الکترونیکی قرآن، الگویی فراروی مراکز فرهنگی و دینی به ویژه اعتاب مقدس کشور برای مشارکت بالای مردم در تلاوت قرآن قرار می‌دهد. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، واحد ارتباطات اجتماعی بنیاد رسانه‌های دیجیتال امام حسین علیه‌السلام وابسته به گروه رسانه در حرم مطهر حسینیه از ثبت‌نام بیش از 45 هزار ختم الکترونیکی قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اقدام که تحت عنوان نسخه پنجم (بگذارید روزه شما حسین باشد)، با آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شده بود، شاهد مشارکت گسترده‌ای از داخل و خارج از عراق بود، جایی که از طریق سایت‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، ختمهای قرآنی را ضبط کرد.

این واحد همچنین در قسمت شبکه‌های اجتماعی برای اقامه نماز روزانه و بازدیدهای خصوصی سرمایه‌گذاری کرده است؛ همچنین برای انجام مراسم زیارت امام علی، امام حسین و حضرت ابو الفضل العباس علیهم‌اسلام از سوی مخاطبان درخواست‌هایی دریافت شده بود.

شایان ذکر است، گروهی از مؤسسات وابسته به آستان مقدس حسینی با اعلام اقدامات احتیاطی عراق برای جلوگیری از ابتلا به شیوع کورونا، از آغاز برنامه‌های ماه مبارک رمضان، برنامه‌ها خود که شامل مسابقات، انجمن‌ها و ختمهای قرآنی از طریق سایت‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی است، اعلام کردند.

به گزارش تسنیم، این اقدام عتبه حسینی الگوی مناسبی فراروی مراکز فرهنگی و دینی به ویژه آستانهای مقدس کشور برای مشارکت بالای مردم در تلاوت قرآن به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان قرار می‌دهد.

آشنایی با حق بسیار مهم فرزند که بر عهده پدر قرار دارد/ آیا می‌توان فرزندان را وادار به یادگیری قرآن کرد؟

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدرضا باقری، معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور روز گذشته در نشست کمیته اقتصادی فرهنگی استان که در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تمامی استان های کشور موظف به تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی شدند.

وی افزود: ۱۴ استان در عرض ۲ سال گذشته از این برش رونمایی کردند و انتظار داریم قزوین هم بتواند به عنوان استان پانزدهم در این ترکیب قرار بگیرد که در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

باقری در مورد این طرح، توضیح داد: چشم اندازهای فرهنگی، هنری و حتی اجتماعی قزوین در یک افق پنج ساله در برش استانی دیده می شود.

معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: در واقع برش استانی، برنامه و طرح دستگاه ها و بخش مردمی استان است که ذیل مسایل اولویت دار تصویب شده در هر استان طراحی می شود و با یک مدیریت پنج ساله، فارغ از آمد و رفت مدیران و دولت ها باید در ۲ شورای مهم فرهنگ عمومی و شورای برنامه ریزی استان پیگیری شود.

گفتنی است، طرح برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی از ابتدای سال ۱۴۰۰ در کشور آغاز و امسال شاهد سومین سال تدوین و اجرایی شدن آن در برخی استان ها هستیم و قزوین نیز در مرحله تدوین این برش قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896250

دیگر خبرها

  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز