Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@12:11:06 GMT

سربریدن دختر 14 ساله توسط پدر

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۳۴۲۶

سربریدن دختر 14 ساله توسط پدر

به گزارش صدای ایران به نقل از رسانه محلی «گیل خبر»، رومینا اشرفی متولد ۱۳۸۵ در بخش حویق از شهرستان تالش، دلباخته یکی از پسرهای همشهری شده بود، به گفته محلی ها مخالفت های شدید پدر دختر با ازدواج این دو به دلیل تفاوت های فرهنگی، آنها را به فکر فرار از منزل وا داشت. اما پیگیری های خانواده ها به دستگیری آنها توسط پلیس منجر می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به گفته افراد محلی رومینا به دلیل حفظ امنیت جانی خود و آشنایی با خلقیات پدرش تمایل به بازگشت به خانه نداشته اما به ناچار و طبق قوانین به پدر خانواده تحویل داده می شود.  
روز وقوع جرم

شنیده ها حاکی از آن است که پس از بازگشت رومینا به خانه، جو حاکم بر خانه نه تنها آرام نمی گیرد بلکه اختلافات و تحریکات خانوادگی بالا گرفته و آتش خشم پدر شعله ور تر میشود تا جایی که پدر در روز یک  خرداد با خلوت کردن خانه ، گردن رومینای ۱۴ ساله را با استفاده از داس درحالی که او در خواب بود به طرز فجیعی از تن جدا می کند.

بعد از وقوع جرم

به گفته افراد محلی، پدر بعد از ارتکاب جرم با در دست داشتن داس از خانه خارج شده و به قتل دخترش اعتراف می کند و توسط پلیس بازداشت و به مراجع قضایی سپرده می شود.

مطابق با ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی پدر در جایگاه ولی دم در قتل فرزند قصاص نمی شود بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می شود. هرچند هنوز باید منتظر مراحل قضائی آن باشیم. در هر صورت  قتل رومینا با واکنش های مختلفی از سوی اهالی منطقه این دختر نوجوان و افکار عمومی مواجه شده است. بواقع اینگونه موارد از جمله جرائمی است که قلب افکار عمومی را در سینه می فشارد و شاید لازم است تا مجلس و قانون برای جلوگیری از تکرار این موارد تدابیر شدیدتری را اتخاذ نمایند. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت

علیرضا وحید زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان با همراهی علی ابراهیمی زرندی، معاون امور اجتماعی بهزیستی ضمن حضور در موسسه خیریه بچه‌های ما از این مجموعه بازدید به عمل آورد.

علیرضا وحید زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این بازدید ضمن گفت و گو با مدیرعامل و کارکنان این مجموعه و تبریک سال نو در میان فرزندان بخش‌های مختلف این مجموعه، شامل: خانه کودکان ۳ تا ۶ ساله با تعداد ۱۲ فرزند مقیم، خانه پسران ۷ تا ۱۲ ساله با تعداد ۱۶ فرزند مقیم، خانه پسران ۱۳ تا ۱۸ ساله با تعداد ۷ فرزند مقیم، خانه دختران ۷ تا ۱۲ ساله با تعداد ۱۷ فرزند مقیم و خانه دختران ۱۳ تا ۱۸ ساله با تعداد ۱۲ فرزند مقیم حضور یافت و از نزدیک با آن ها به گفت و گو نشست.

در این دیدار همچنین مدیرکل بهزیستی استان از کارگاه‌های مختلف خیاطی، سفالگری و... این مجموعه بازدید به عمل آورد.

طی دوره ۳ ساله از اوایل ۱۳۹۹ تا اوایل ۱۴۰۳ تعداد فرزندان باز پیوند شده از سوی خیریه بچه های ما به خانواده‌ها ۷۰ فرزند، تعداد فرزندانی که به خانواده جایگزین یا فرزند خواندگی سپرده شده اند ۴۷ فرزند و تعداد فرزندان ترخیص به خود با زندگی مستقل ۱۹ فرزند می‌باشد که فرزندان مقیم در خانه مستقل بچه‌های ما همگی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد می‌باشند و با افتخار و سربلندی در رشته تحصیلی خود با موفقیت و مهارت مشغول به کار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • آزار یک دختر ۱۲ ساله توسط مولوی پاکستانی + فیلم
  • (ویدئو) بازداشت یک مولوی هنگام تجاوز به دختر ۱۲ ساله‌ای که برای آموزش قرآن آمده بود!
  • دستگیری مولوی پاکستانی هنگام تعرض به دختر ۱۲ ساله
  • فلیپه ملو: دنی آلوز و روبینیو باید حبس‌شان را بکشند و درس عبرت شوند
  • آیین «رمضونیکه» سیستانی‌های گلستان
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد
  • در خانه‌های خلاق و نوآوری چه می‌گذرد؟
  • قدمت ۴۰۰ ساله خانه‌های سنگی در روستای بارده