Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به احتمال طغیان هم زمان آنفلوانزا و کرونا در پاییز و زمستان امسال، اظهار کرد: سال هاست که در فصول سرد سال با شیوع ویروس آنفلوانزای فصلی مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل کرونا قطعاً الگوی ویروس آنفلوانزا تغییر چندانی نمی‌کند، گفت: ماهیت این ویروس جداگانه است، البته ممکن است کاهش ترددهای بین المللی در اثر شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث شود که چهره اپیدمی آنفلوانزا امسال کمی تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفیعی با اشاره به اینکه سویه های جدید آنفلوانزا اغلب از نیم کره جنوبی آغاز شده و کم کم به نیمکره شمالی می‌رسد، افزود: آنفلوانزا معمولاً از ژانویه (ابتدای سال میلادی) در نیمکره جنوبی شروع می‌شود و تقریباً اواخر سال میلادی به نیمکره شمالی می‌رسد.

مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: انتظار طغیان‌های کوچک و بزرگ آنفلوانزا از مهرماه سال جاری را داریم.

شفیعی گفت: امکان دارد ویروس آنفلوانزا تحت شعاع تغییر رفت و آمدها و محدودیت‌های بین المللی قرار بگیرد اما در هر صورت باید پیش بینی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی در خصوص تأمین واکسن آنفلوانزا برای فصول سرد امسال گفت: این مساله جزو اولویت‌های وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

شفیعی گفت: در استان کرمان طی هفته‌های گذشته گروه‌های هدف و آسیب پذیر در خصوص آنفلوانزا شناسایی و به مبادی ذیربط اعلام شده‌اند.

شفیعی با اشاره به اینکه خرید واکسن آنفلوانزا اغلب از تیر و مرداد آغاز می‌شود، گفت: شرکت‌های تولید کننده واکسن آنفلوانزا در دنیا ثبت سفارش می‌کنند و در نهایت واکسن‌هایی که مرداد و شهریور آماده می‌شود را تحویل می‌دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: پی گیری ها در این زمینه از سوی وزارتخانه قطعاً انجام شده و امسال مقادیر بیشتری ثبت سفارش خواهد شد.

شفیعی اظهار کرد: امسال دنیا بیشتر از سال گذشته به دنبال واکسن آنفلوانزاست و شرکت‌های تولید کننده با توجه به افزایش تقاضا اقدامات لازم را انجام می‌دهند و احتمالاً این مساله چالش جدیدی برای دنیا خواهد بود.

کد خبر 4934325

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی شفیعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن آنفلوانزا ویروس آنفلوانزا ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس قزوین نماز عید سعید فطر روابط عمومی راهپیمایی روز قدس مشهد واکسن آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است

به گزارش خبرگزاری مهر، ضوابط تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد.

بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ بنابراین در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

کد خبر 6087587

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)