Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@04:46:17 GMT

باشگاه تئاتر تجربه در قم مدلی موفق است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۳۵۰۹

باشگاه تئاتر تجربه در قم مدلی موفق است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حوزه هنری استان قم، کورش زارعی در بازدید از حوزه هنری قم، با دور جدید فعالیت‌های واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم در قالب باشگاه تئاتر تجربه آشنا شد.

در ابتدای این بازدید احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم به معرفی کارگروه‌های تخصصی این باشگاه و فعالیت‌های آنها پرداخت و تصریح کرد: این فعالیت حرکتی است که طی یک پروسه و با شکل‌گیری کارگاه اولین تجربه آغاز شده و حالا هنرجویان دوره‌های مختلف آن کارگاه فعالیت باشگاه را در قالب علمی و تخصصی در دست گرفته‌اند و با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی سعی در بالا بردن اطلاعات و مهارت‌های خود و دیگر علاقمندان به فعالیت‌های تئاتر در قم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ضمن قدردانی از تشکیل باشگاه تئاتر تجربه، گفت: این فعالیت یک جریان بزرگ چه در حوزه آموزش و چه در حوزه فعالیت‌های تخصصی است و مدل قابل توجه و موفقی است که می‌توان از آن الگو برداری کرد.

زارعی همچنین ضمن بازدید از دفتر باشگاه، سالن در اختیار هنرجویان و کارگاه عروسک‌سازی، در کارگاه کارگردانی تئاتر که توسط محمد رضا آزاد در حال برگزاری بود شرکت کرد.

کد خبر 4934331

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا آزاد قم حوزه هنری قم مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری احمد سلیمانی کوروش زارعی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس قزوین نماز عید سعید فطر روابط عمومی راهپیمایی روز قدس مشهد حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری

قطب‌الدین صادقی نمایشنامه‌نویس و کارگردان با سابقه تئاتر ایران قصد دارد ۴ پروژه تئاتری را در سال جاری به سرانجام برساند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، قطب‌الدین صادقی هنرمند شناخته‌شده تئاتر ایران درباره برنامه‌های خود در زمینه تولید و اجرای تئاتر در سال جاری، گفت: چند پروژه تئاتری را برای تولید و اجرا در سال جاری مدنظر دارم. هم‌اکنون در حال تمرین نمایش «چنور» برای ضبط در قالب تئاتر تلویزیونی هستیم. این نمایش قرار است در مرکز «سیمرغ» تلویزیون که در آن تله‌تئاتر‌هایی با حضور ۱۰ نویسنده و ۱۰ کارگردان ساخته می‌شوند، ضبط و تولید شود.

وی درباره بازیگران این تئاتر تلویزیونی، افزود: نمایش حدود ۶ نفر بازیگر اصلی دارد که همگی از بازیگرانی هستند که در سال‌های اخیر با آن‌ها کار کرده‌ام.

صادقی درباره موضوع تئاتر تلویزیونی «چنور»، توضیح داد: «چنور» نمایشی عاشقانه است و روایت‌گر سرخوردگی نسلی است که زندگی‌شان را به باد دادند. این نمایش روایت‌گر زندگی مردی است که بعد از ۲۰ سال به سراغ عشقش می‌رود و متوجه می‌شود که او مرده است.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان با سابقه تئاتر، درباره دیگر برنامه‌های خود اظهار کرد: قرار است در شهریور و مهر نمایش «سفرنامه آبجی مظفر» را که در واقع تئاتری ملی است و بزرگترین نمایشی است که در ژانر تئاتر روحوضی و کمدی ایرانی نوشته‌ام، در کاخ سعدآباد روی صحنه ببرم.

وی درباره احتمال اجرای اثری نمایشی در مجموعه تئاتر شهر نیز یادآور شد: سال گذشته قرار بود در تئاتر شهر اجرا داشته باشم که این امر میسر نشد. اگر بشود، ترجیح می‌دهم نمایش «سفرنامه آبجی مظفر» را در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه ببرم و در کاخ سعدآباد نمایش «میرزاده عشقی» را که بر اساس زندگی میرزاده عشقی و آثارش نوشته‌ام در کاخ سعدآباد اجرا کنم.

صادقی با اشاره به دعوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از او برای اجرای اثری نمایشی، گفت: به دعوت کانون قرار است نوبت اجرایی برای به صحنه بردن یک اثر نمایشی داشته باشم. قصد دارم نمایش «تله موش» را که یک کمدی بسیار زیبای خاص نوجوانان است و به نظر من شور و تصاویر و پیام‌های قشنگی دارد، در کانون اجرا کنم.

این هنرمند شناخته‌شده تئاتر در پایان تاکید کرد: صحبت‌ها برای تولید این پروژه‌ها خیلی جدی است و باید دید که شرایط برای اجرای آن‌ها فراهم می‌شود یا نه.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم
  • پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسرا‌ها
  • تئاتر «un۱۲» در حوزه هنری مشهد به روی صحنه می‌رود
  • شیوه‌نامه شناسایی و رشد استعدادهای برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی ابلاغ شد
  • سهولت در دسترسی به انواع دارو با فعالیت سکوها و شرکت‌های توزیع دارو
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید
  • قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری
  • فعالیت ۱۰۰ شاعر در حوزه هنری گلستان