Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@06:19:26 GMT

همه‌گیری کرونا و تحول فناوری لباس‌های هوشمند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۳۵۲۳

همه‌گیری کرونا و تحول فناوری لباس‌های هوشمند

ایسنا/خراسان رضوی استارت‌آپ نودل (Nodle) پوشیدنی هوشمندی طراحی کرده که قابلیت ردیابی و بلوتوث دارد و بر روی لباس قرار می‌گیرد و یا به‌صورت گردنبند استفاده می‌شود.

به گزارش نیوز، بلوتوث به دستگاه اجازه شناسایی افراد در 6 فوتی (تقریبا دو متر) را می‌دهد و در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با صدای "وزوز" به فرد هشدار داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم ردیابی نیز به کاربر امکان شناسایی افراد مبتلا به کووید-19 را می‌دهد.

یکی دیگر از اجزای دستگاه کوویدویر (COVIDware) دوربین‌های جدید V300 با فناوری موتورولاست که نوآوری اصلی آن یک باتری با فیلد قابل تعویض و حافظه 128 گیگابایتی است. این ترکیب بدان معنی است که دوربین می‌تواند 12 ساعت یا بیشتر کار کند.

آندرس لاکامبرا مدیر ارشد این فناوری گفت: "با توجه به اینکه مامورین پلیس طی این همه‌گیر مشغول به کار هستند، نگرانی زیادی برای ارتباط با دیگران دارند و قابلیت‌های مختلف این دستگاه در پیشگیری از ابتلا آنان به این بیماری بسیار کمک‌کننده خواهد بود. "

وی خاطرنشان کرد: باتری این دستگاه با توجه به فناوری‌های شرکت موتورولا دیگر نیازی به برگشت به ایستگاه برای تعویض باتری ندارد.

دوربین دستگاه نیز با محصول دیگر موتورولا با نام WatchGuard 4RE، سیستم ویدیویی خودرو هماهنگ است و امکان فیلم‌برداری را با همگام سازی دوربین پوشیدنی و دوربین خودرو فراهم می‌کند.

مهمترین ویژگی‌های این دستگاه دوربین، باتری و هشداردهنده آن است که موردعلاقه کاربران در حفاظت موثر از خود در برابر شیوع همه‌گیری کروناویروس خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باتری که در چند ثانیه ای شارژ می‌شود

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، تخمین زده می شود سدیم هزار بار فراوان تر از لیتیوم باشد. بنابراین دستگاه های ذخیره انرژی الکتروشیمیایی سدیم یونی بیش از مخازن انرژی الکتروشیمیایی لیتیوم یونی جذاب هستند.

در همین راستا گروهی از محققان به رهبری جونگ کو کانگ از بخش علوم مواد و مهندسی یک ماده آندی که به طور معمول در باتری ها استفاده می شود با کاتدهای مناسب برای ابرخازن ها ادغام کردند.

این ترکیب سبب شد قابلیت ذخیره باتری و همچنین نرخ شارژ و تخلیه شارژ آن ارتقا یابد. تحقیق نشان می دهد باتری مذکور جایگزینی مناسب برای باتری های لیتیوم یونی است.

باتری جدید که از آند و کاتد جدید تشکیل شده یک سلول کامل مونتاژ شده یک دستگاه ذخیره انرژی هیبریدی یون سدیم با کارایی بالا را تشکیل می دهد. به گفته محققان، این دستگاه ویژگی‌های چگالی توان ابرخازن‌ها را دارد.

در بیانیه محققان آمده است: توسعه یک باتری هیبریدی با انرژی بالا و تراکم قدرت زیاد نیازمند ارتقای نرخ کند ذخیره انرژی در آند مخصوص باتری و همچنین بهبود ظرفیت اندک کاتد مخصوص ابرخازن ها است.

چنین باتری می تواند تقاضا برای دستگاه های ذخیره انرژی الکتروشیمیایی ارزان قیمت با تراکم انرژی بالا برای عملیات های طولانی که نیازمند یک بار شارژ و قابلیت شارژ سریع هستند را تامین کند. چنین دستگاه هایی کاربردهای وسیعی دارند و در صنایع مختلف از دستگاه های الکترونیکی قابل حمل تا خودروهای برقی و سیستم های وسیع شبکه ای به کار می رود.

کد خبر 6084087 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند
  • دوربینی که تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند!
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۲ اردیبهشت)
  • باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • باتری که در چند ثانیه ای شارژ می‌شود
  • همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری