Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و منتخب مجلس یازدهم، درباره لزوم توجه بیشتر مجلس یازدهم به طرح‌ها و لوایح مجلس دهم گفت: اولویت مجلس یازدهم رسیدگی به طرح‌ها و لوایحی است که از قبل آمده است، اما نمی‌توان توقع داشت که مجلس جدید طرح و لایحه جدیدی را بررسی نکند، چراکه بنابر شرایط و مقتضیات زمان باید برای کشور قانون نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  تصریح کرد: این موضوع که نباید طرح و لایحه جدیدی در مجلس آینده باشد، اشتباه است، چراکه باید طبق شرایط جدید طرح ارائه داد و  این حقی است که برای مجلس یازدهم وجود دارد.

رضایی کوچی گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که هر روز طرح‌های یک فوریتی و دو فوریتی در مجلس در دستور کار باشد، چراکه به اندازه کافی در کشورمان قانون داریم و مجلس باید بیشتر بُعد نظارتی خود را پر رنگ کند.

رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روند قانون‌گذاری و ارائه طرح‌های جدید نباید افراط و تفریط شود و وظیفه مجلس یازدهم فقط به قانون‌گذاری خلاصه شود و برای نظارت بر اجرای قانون وقتی نماند.

رضایی کوچی گفت: در مجلس دهم تعداد زیادی از نمایندگان استیضاح وزرا را امضا می‌کردند و بعد از مدتی آن را پس می‌گرفتند در حالی که این چنین اقداماتی در شان مجلس نیست و وکلای ملت باید پای امضای خود پافشاری کنند. چنین کارهایی موجب می‌شود تا برخی شائبه لابی نمایندگان با وزرا را مطرح کنند، بنابراین از مجلس یازدهم انتظار می‌رود در زمان وقوع چنین شرایطی امضایشان اعتبار داشته باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رئیس کمیسیون عمران مجلس مجلس یازدهم نظارت نماینده مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند

دکتر زهرا خدادادی منتخب مردم ملکان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از انتخابات، راهکارهای کارشناسی ارائه شده است و حالا زمان همکاری و هم‌افزایی بین نماینده‌ها است تا بتوانند کارها را به سمت اجرا پیش ببرند.

وی ادامه داد: امیدوارم با هماهنگی نمایندگان و همکاری مناسب مجلس و دولت، راهکارهای کشور یکی پس از دیگری اجرا شوند و مسئولان همواره به منافع ملی فکر کنند تا ما شاهد تغییر در وضعیت معیشت مردم باشیم.

 

بیشتر بخوانید: مجلس نیازمند تحول و رویکردی جدید است

 

خدادادی افزود: مجلس جدید باید در موضوع آموزش زمان زیادی را صرف کند و موضوع اساسی آموزش، بخش آموزش و پرورش است و بحث اساسی آموزش و پرورش موضوع آموزش در مقطع ابتدایی است و اگر آموزش در این مقطع به درستی اجرا شود، بقیه امور هم به خوبی پیش خواهد رفت و حوزه آموزش از پایه تا دانشگاه قوی خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • آرسنال آماده حمایت 200 میلیون پوندی از آرتتا؛ خرید دو مهاجم لیگ برتری در اولویت
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟