Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@09:01:34 GMT

چرا عملیات بیت‌المقدس نتیجه جنگ را به نفع ایران تمام کرد؟ + فیلم

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۳۷۶۵

چرا عملیات بیت‌المقدس نتیجه جنگ را به نفع ایران تمام کرد؟ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

فرمانده تیپ ۱۱۶ مکانیزم هجومی شهید صفوی قزوین پیروزی عملیات بیت‌المقدس را نتیجه همفکری فرماندهان با محوریت اصلی شهید صیاد شیرازی دانست و گفت: این شهید عزیز اساتید دافوس و پرسنل سپاه را دورهم جمع کرد تا برای سازماندهی چنین عملیات ارزشمندی استفاده کند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ مرادعلی بیژن‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس در یک مقطع بسیار حساس از دوران دفاع مقدس بعد از عملیات بزرگ و سرنوشت ساز فتح‌المبین آغاز شد، آن زمان فرماندهان نظامی ایران در این فکر بودند که اگر عملیات بزرگی را طرح‌ریزی نکنیم و جلو حرکت لجام گسیخته رژیم بعث را نگیریم، ممکن است دشمن بعد از فتح کامل خرمشهر به سمت اهواز و قلب کشور حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید سپهبد صیاد شیرازی با همکاری و همفکری فرماندهان سپاه پاسداران و مسئولان کشوری و لشگری آن زمان، عملیات بزرگی به نام بیت‌المقدس را برای آزادسازی خرمشهر طراحی کردند.

بیژن‌وند تصریح کرد: سه قرارگاه تحت کنترل قرارگاه مرکزی کربلا به نام‌های فتح، نصر و قدس این عملیات را طرح‌ریزی و هدایت کردند سپس عملیات در بامداد دهم اردیبهشت سال 1361 در محورهای مختلف آغاز شد.

فرمانده تیپ 116 مکانیزم هجومی شهید صفوی قزوین با بیان اینکه حفظ خرمشهر برای صدام و نیروهای بعث عراق بسیار مهم و سرنوشت‌ساز بود عنوان کرد: دلیرمردی، ایثار، تلاش شبانه‌روزی و گذشت تک تک رزمندگان و عنایت خداوند متعال، عملیات را مرحله به مرحله با پیروزی به جلو می‌برد.

وی ادامه داد: پیروزی‌های پی در پی در محله نخست باعث آزادسازی بخشی از مناطق شمال و غرب خرمشهر شد و زمانی که صدام و ارتش بعث عراق عرصه را بر خود تنگ دیدند، نیروهای بسیار زیادی را برای حفظ خرمشهر به منطقه گسیل کردند که در این نبرد سه هفته‌ای ارتش، سپاه پاسداران عزیز و قدرتمند، بسیج و مردم به‌صورت شبانه روزی در هوای بسیار گرم خوزستان درگیر جنگ بودند این در حالی است که یک غفلت کوچک اسباب شکست را فراهم می‌آورد.

بیژن‌وند افزود: پس از سه هفته درگیری زمینی، هوایی و استفاده از تمام امکانات و حدود یکصد و سی هزار نیرو بالغ بر دوازده لشگر که برای آزادسازی خرمشهر وارد صحنه شده بودند، سرانجام عملیات بیت‌المقدس، منجر به فتح خرمشهر شد و زمانی که خبر پیروزی آزادسازی شهر به محضر حضرت امام(ره) رسید، ایشان فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

‌ماجرای تارومار شدن نیروهای گارد ویژه ریاست جمهوری عراق در عملیات آزادسازی خرمشهر + فیلمهمدان| قدس را خرمشهر جهان اسلام می‌کنیم‌ماجرای تارومار شدن نیروهای گارد ویژه ریاست جمهوری عراق در عملیات آزادسازی خرمشهر + فیلم

فرمانده تیپ 116 مکانیزم هجومی شهید صفوی قزوین با اشاره به اینکه منظور حضرت امام(ره) از بیان این جمله این بوده که خداوند بزرگ همیشه یاور و پشتیبان نیروهای مسلح ایران اسلامی بوده است گفت: کار نیروهای مسلح به قدری بزرگ بود که صدام و حامیان آن ملعون اصلا فکر آن را نمی‌کردند که خرمشهر به دست توانمند نیروهای مسلح فتح شود و عملیات به پیروزی برسد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از عملیات بیت‌المقدس حساب کار دست صدام آمد و به لاک دفاعی فرو رفت؛ همچنین زمانی که فرماندهان خود را برای بررسی علل شکست میدان جنگ علی‌رغم تجهیزات و امکانات فراوان احضار کرد، آن‌ها گفتند که در مقابل حمله نیروهای ایرانی تاب و توان مقابله نداشتیم.

عملیات «بیت‌المقدس» آرزوی باطل حزب بعث عراق را به کام مرگ کشاند

بیژن‌وند ادامه داد: در همان جلسه صدام خطاب به آن فرماندهان گفت که غیرت شما از زنان بدنام کم‌تر است و پس از آن درجه چند نفر از فرماندهان را گرفت، سپس تعدادی از آن‌ها را اعدام و برخی را در بند کرد و گفت برای خرمشهر و در نهایت فتح ایران برنامه داشتم که شما آرزوی حزب بعث عراق را به کام مرگ بردید.

فرمانده تیپ 116 مکانیزم هجومی شهید صفوی قزوین ادامه داد: اینکه بعد از گذشت حدود 50 روز از عملیات فتح‌المبین، ایران دوباره بتواند عملیات بسیاری بزرگی به نام بیت‌المقدس را طرح‌ریزی کند و تمام نیروها و امکانات را برا مقابله با دشمن پای کار آورد، برای صدامیان و حامیان آن‌ها در سراسر دنیا باورکردنی نبود.

وی پیروزی عملیات بیت‌المقدس را نتیجه همفکری فرماندهان با محوریت اصلی شهید صیاد شیرازی دانست و افزود: این شهید عزیز، اساتید باتجربه دافوس و پرسنل سپاه پاسداران را دور یکدیگر جمع کرد و از فکر ارزشمند خدایی خود برای سازماندهی چنین عملیات ارزشمندی استفاده کرد که در ادامه افعال این شهید والامقام در حین نبرد، وحدت بین سپاه و ارتش به مراتب به مرحله نوینی وارد شد.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT16 واژه های کاربردی مرتبط ارتش نیروی زمینی ارتش زرهی تانک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش نیروی زمینی ارتش زرهی تانک ارتش نیروی زمینی ارتش زرهی تانک عملیات بیت المقدس آزادسازی خرمشهر بیت المقدس بعث عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: امروزه به واسطه تلاش‌های نیروهای مسلح، امنیت در زمین و هوای غرب کشور برقرار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امیر حمیدرضا رحمت‌پور صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح گرامیداشت روز ارتش که در ستاد فرماندهی ارتش کردستان برگزار شد، اظهار داشت: 29 فروردین ماه روز بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های ملت بزرگ ایران و ارتش قهرمان است.

وی ضمن بزرگداشت روز ارتش و خیر مقدم به همه مهمانان گفت: گردنه‌های برافراشته کردستان خود گواه و حاکی از رشادت‌ها و جانفشانی نیروهای ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح؛ سپاه، انتظامی، مرزبانی و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان با اشاره به شهید چمران تصریح کرد: ما رشادت‌های شهیدان بابایی و آبنشاسان را فراموش نمی‌کنیم. همه مردم و نیروهای مسلح رشادت‌های ارتش در قبل از جنگ، آرام‌سازی منطقه و سال‌های دوران دفاع مقدس را به یادگار دارند.

وی بیان کرد:  امروز به واسطه همین تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مسلح؛ امنیت غرب و جنوب کشور و مرزهای شرقی، دریا و هوا پایدار و در آرامش کامل است که باید این وضعیت را قدر بدانیم.

رحمت‌پور عنوان کرد: موفقیت‌ها و بزرگی‌ها و بالندگی‌های که در کشور داریم با خون دل‌ها به دست آمده و حاصل رشادت رزمندگان و ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: 29 فروردین ماه، سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی که به تعبیر مقام معظم رهبری "یک روز تاریخی و پر مضمون و جزو خاطره‌های ماندگار و معنادار به حساب می‌آید" یادآور رشادت‌های دلیرمردانی است که دفاع از میهن بر سرلوحه افتخاراتشان می‌درخشد.

فرمانده قرارگاه ارتش استان کردستان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مخلص و سرافراز ارتش اسلام سپهبد علی صیاد شیرازی، مطالعه زندگی و اخذ الگو و سرمشق از این شهید والا مقام را بر همگان واجب دانست.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • سرنگونی ۱۰۰ جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم
  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • شکست تمار عیار رژیم صهیونیستی خیلی از گذشته نزدیک‌تر شده است
  • عملیات «وعده صادق» یک تنبیه کوچک برای صهیونیست‌ها بود
  • تا پای جان برای ایران
  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • تکمیل و بهسازی اردوگاه شهید مهدی باکری نیازمند توجه ویژه است