Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@11:15:06 GMT

بارش پراکنده باران در برخی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۴۱۵۷

بارش پراکنده باران در برخی استان‌ها

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که امروز و فردا (۶ و ۷ خرداد) در برخی استان‌های کشور وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، گفت: تا اواخر هفته در نوار شرقی کشور خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

صادق ضیائیان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۶ و ۷ خرداد) در بخشی از مناطق ساحلی دریای خزر و در ساعات بعد از ظهر در دامنه‌های شرقی زاگرس واقع در استان‌های مرکزی، قم، همدان، چهار محال و بختیاری، کهگلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، بخش‌های از فارس و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز ، قزوین، زنجان، ارتفاعات تهران و سمنان، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۸ و ۹ خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت اظهارکرد: روز پنجشنبه در برخی مناطق دامنه‌های شرقی زاگرس ، سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و روز جمعه در دامنه‌های البرز غربی در استان‌های قزوین، زنجان و غرب سواحل دریای خزر به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان روز شنبه (۱۰ خرداد) این شرایط در سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب کشور دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: تا اواخر هفته در نوار شرقی کشور به‌ویژه زابل و شرق خراسان جنوبی و با احتمال کمتر روز چهارشنبه (۷ خرداد) در جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط سبب خیزش گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از اواخر امروز تا بعد از ظهر پنجشنبه (۶ تا ۸ خرداد) به سبب وزش باد شدید، مناطق شمالی خلیج فارس به ویژه سواحل استان بوشهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ خرداد) کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با احتمال بارش پراکنده و حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۸ خرداد) نیز کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پیش بینی می شود بارش پراکنده بعد از ظهر دریای خزر وزش باد ۷ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تضعیف بارش‌ها در مناطقی از کشور، از روند نسبی افزایش دما در نوار غربی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در شرق شمال، شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شنبه در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در ساعات بعدازظهر، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم دارد و در بعضی از ساعات روز، شدید و گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری و رگبار باران، گاهی وزش باد شدید و به تدریج نیمه ابری با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، نیمه‌ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747372

دیگر خبرها

  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در استان قزوین
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر