Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مهندس محسن فرهادی در نشست ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، در این باره افزود: در بازگشایی رستوران‌ها رعایت چهار محور اصلی بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، ابزار و تجهیزات و بهداشت ساختمان و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی تاکید ویژه دارد.

نحوه چیدمان میزها در رستوران‌ها
فرهادی ادامه داد: رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی که تا قبل از این مصوبه تنها می‌توانستند نسبت به توزیع غذای بیرون‌بر اقدام کنند و در این محدوده فعالیت کنند، از امروز امکان پذیرش مشتری را هم خواهند داشت، اما پذیرش مشتری دارای شرایط به خصوصی است که مهم‌ترین آنها رعایت فاصله میان مشتری‌هاست؛ به طوری که هر میزی که برای یک مشتری در نظر گرفته می‌شود باید طوری چیدمان شود که فاصله حداقل یک تا دو متری در آن لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبیعتا با گذاشتن این فاصله گذاری و رعایت این محدوده فاصله، میزان پذیرش مشتری ممکن است تا 50 درصد ظرفیت آن رستوران و یا مراکز تهیه و توزیع، کاهش یابد.

وجه نقد، ممنوع
فرهادی با تاکید بر اینکه کماکان دریافت وجه نقد ممنوع خواهد بود و بهتر است با سیستم‌های نرم افزاری و اینترنت و کارت به کارت کردن‌ها وجوه نقدی را پرداخت کنیم.

الزام ماسک و دستکش برای کارکنان رستوران‌ها
وی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی از سوی کارکنان رستوران‌ها بسیار شدیدتر از گذشته باید رعایت شود، گفت: استفاده از ماسک و دستکش برای کسانی که در سرو غذا همکاری می‌کنند باید رعایت شود. دست زدن‌ها و تماس‌های فردی باید صفر شود.

ضرورت وجود ادویه‌جات یکبار مصرف روی میز
فرهادی درباره نحوه عرضه مواد غذایی در رستوران‌ها نیز تاکید کرد: غذایی که برای مشتری سرو می‌شود حتما باید روکش داشته باشد و در معرض قرار نگیرد. ادویه‌جات، فلفل و نمک باید یکبار مصرف روی میز برای مشتری گذاشته شود.

گندزدایی میز و صندلی پس از ترک هر مشتری
دخانیات ممنوع
وی همچنین افزود: زمانی که مشتری میز و صندلی خود را ترک می‌کند، حتما باید فرایند گندزدایی انجام شود. قهوه‌ه‌خانه و رستوران‌های سنتی نیز کماکان می‌توانند بدون عرضه مواد دخانی مانند رستوران‌ها فعالیت کنند.

فعالیت تالارهای پذیرایی، استخر، سونا و ماساژ همچنان ممنوع
فرهادی تاکید کرد: کماکان فعالیت تالارهای پذایریی و اماکنی که امکان تجمع افراد برای مراسم‌های مختلف وجود دارد، ممنوع است و تالارهای پذیرایی اجازه فعالیت ندارند و می‌توانند به صورت غذایی بیرون‌بر یا به شکل رستوران فعالیت خود را ادامه دهند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: مراکز ماساژ، سونا و استخر خصوصا در مراکز قرمز و پرخطر کماکان تعطیل خواهد بود. کلیه ورزش‌های دارای برخورد نیز کماکان تعطیل خواهند بود.

وی گفت: در نهایت توصیه ما این است که از این رفع محدودیت‌ها استفاده کنیم و بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم بتدریج این محدودیت‌ها را برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رستوران مشاغل کرونا ویروس رستوران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است

مجید محبی با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شد، گفت: در حال حاضر سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.

وی ادامه داد: در این راستا از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شدن ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب استان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط این اداره‌کل، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی در این استان خبر داد.

محسن حیدری اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (پیرو هشدار سطح زرد شماره پنج) در سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر سه شنبه تا شب پنجشنبه (چهارم تا ششم اردیبهشت)، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد؛ کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • خودرو‌ها در این شرایط دچار تخلف ساکن می‌شوند
  • تخلف ساکن چیست؟