Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@13:38:29 GMT

تاکید آلمان بر لزوم استقلال اروپا در جهان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۴۲۷۸

تاکید آلمان بر لزوم استقلال اروپا در جهان

وزیر خارجه آلمان در سخنرانی آنلاین برای سفرای برلین در کشورهای خارجی بر تاثیرات گسترده شیوع کرونا تاکید کرد و خواستار تقویت استقلال اروپا در جهان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان ضمن هشدار درباره ساده انگاری در خصوص بیرون آمدن چین به عنوان برنده تحولات ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان هشدار داد و از لزوم استقلال اروپا سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری آلمان، وی گفت: «ما به گونه‌ای فوری به کاهش دادن وابستگی‌مان در زمینه‌های مسائل حیاتی استراتژیک از قبیل بخش پزشکی و همچنین انرژی، فناوری اطلاعات، تغذیه، لجستیک و مواد خام از قبیل فلزات کمیاب نیاز داریم».

ماس که در برلین صحبت می‌کرد، خطاب به سفرا ادامه داد: «وقتی مساله ایمنی و سلامت جمعیت‌مان در میان است، اتحادیه اروپا باید قادر به تضمین خطوط عرضه باشد».

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر لزوم استقلال بیشتر اروپا تصریح کرد، این موضوع به معنای مخالفت با تجارت آزاد نیست.

وی در این سخنرانی به مناسبت آغاز قریب الوقوع ریاست ۶ ماهه آلمان بر اتحادیه اروپا تاکید کرد، تاثیرات فراگیر همه گیری کرونا بر حوزه های سیاست خارجی و امنیتی می‌تواند سبب تشدید عدم توازن در سطح جهانی و بیرون آمدن یک کشور به عنوان پیروز این تحولات شود.

این مقام ارشد آلمانی افزود: «هم روی چین (به عنوان پیروز تحولات پس از همه گیری کرونا) شرط می‌بندند اما آیا واقعا موضوع اینقدر ساده است؟»

اظهارات هایکو ماس درباره لزوم استقلال اروپا در شرایطی مطرح شده که پیشتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته ضمن اشاره به اینکه پایان عصر رهبری آمریکا بر دنیا در حال فرارسیدن است، خواستار اتخاذ راهبردی قدرتمندانه در قبال چین شد.

«جوزپ بورل» قبلا هم در اظهاراتی اقدامات آمریکا و چین در عرصه بین‌المللی را بازی قدرت توصیف کرده بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان اتحادیه اروپا آمریکا چین استقلال اروپا لزوم استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ که قهرمانی بوندس‌لیگا را به بایر ‏لورکوزن واگذار کرده حالا تنها یک امید دارد که این فصل را بدون جام ‏به پایان نرساند: لیگ قهرمانان اروپا. ‏

باواریایی‌ها بر خلاف لیگ آلمان در چمپیونزلیگ خوب ظاهر شده‌اند ‏و اخیرا با پشت سر گذاشتن تیم سرحال و قبراق میکل آرتتا به ‏نیمه‌نهایی صعود کرده‌اند. با این حال بایرن و ستاره‌هایش در این ‏مرحله به مانعی سخت برخورد کرده‌اند و برای رسیدن به فینال باید از ‏پس رئال مادرید برآیند. پادشاه لیگ قهرمانان که در مرحله قبل سیتیِ ‏پرقدرت پپ گواردیولا از پیش رو برداشته است. ‏

یوشوا کیمیش، یکی از ستاره‌های اصلی بایرن که در آلمان از او به ‏عنوان فرمانده تیم یاد می‌شود، در یک مصاحبه در پاسخ به این ‏سوال که شانس بایرن برای قهرمانی در چمپیونزلیگ چقدر است ‏گفت: "به جز بازی با آرسنال ما مدتی است خوب نبوده‌ایم ولی ‏معتقدم می‌توانیم ورق را برگردانیم، فرم همیشگی‌مان را به دست ‏بیاوریم و بهترین تیمهای اروپا را شکست بدهیم. در حال حاضر با ‏آنجا که بتوانیم با خیال راحت بگوییم که قهرمان چمپیونزلیگ ‏می‌شویم خیلی فاصله داریم. ولی شانس داریم و البته مقدار زیادی ‏اشتیاق هم داریم". ‏

دیگر خبرها

  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی