Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه برگزاری مانور رزمایش کمک مومنانه  عصر روز گذشته دوشنبه 5 خرداد جشن عید سعید فطر با حضور مهاجرین کشور افغانستان و جمعی از هموطنان ایرانی در منطقه سلمان آباد کهریزک و با تمرکز بر وحدت شیعه و سنی با همکاری گروه‌های جهادی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید‌امیر عبدالملکی مسئول  گروه جهادی الکفیل طی سخنانی در این جشن با اشاره به اهمیت برگزاری رزمایش کمک مومنانه گفت: به دنبال گسترش ویروس کرونا و آسیب دیدن مشاغل و خانواده‌ها، با تدابیر مقام معظم رهبری این رزمایش اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما در کنار سایر گروه‌های جهادی به ندای ایشان لبیک گفتیم و با گروه‌های جهادی مختلف دست در دست یکدیگر گذاشته و به یاری آسیب دیدگان شتافتیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اجرای این طرح و کمک‌های مردمی چراغ خانه‌های بسیاری از مناطق محروم دوباره روشن شد و همچنین سبدهای معیشتی به خانواده‌ها اهدا شد تا انشاالله سفره‌ای خالی نباشد.

وی ادامه داد: بنا بود که این رزمایش فقط در ماه مبارک رمضان اجرا شود اما خوشبختانه با هدف لبیک به منویات رهبری و موافقت‌های صورت گرفته اجرای این رزمایش بعد از ماه مبارک رمضان نیز همچنان ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اعیاد و جشن‌ها در دین اسلام نقش پررنگی دارد، گفت: بر خلاف آن چیزی که دشمنان اسلام تبلیغ می‌کنند که مسلمانان فقط گریه بلد هستند ما می‌خواهیم نشان بدهیم که ما اعیاد بزرگی داریم و شادی را نیز می‌دانیم و هر کدام از اعیاد ما یادآور یکی از اصول دین ماست چنانچه عید فطر یادآور معاد است.

وی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: گروه‌های جهادی برخواسته از هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج و از دل و درون جامعه و مردم هستند و در عید سعید فطر هر گروه جهادی بعد از شناسایی مناطق محروم روزانه به چهار الی پنج منطقه محروم سرکشی می‌کنند و علاوه بر برگزاری مراسم در حد توان نیازهای اولیه را برآورده می‌کنند.

وی ادامه داد: در ماه‌های آینده برنامه‌هایی برای کمک به کشاورزان و همچنین بازسازی منازل روستاییان و مناطق محروم را مدنظر داریم.

 بعه گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این مراسم بسته‌های غذایی بین همه ساکنان منطقه سلمان آباد که از مناطق محروم کهریزک است توزیع شد و بعد از برگزاری جشن نیز به کودکان و نوجوانان اسباب‌بازی و وسایل کمک آموزشی به صورت رایگان اهدا شد.

همچنین یک گروه پزشکی به صورت رایگان تمامی 32 خانواده حاضر در این منطقه و فرزندان آنها را معاینه و ویزیت کردند و بیمارانی را که برای درمان نیاز به بیمارستان داشتند به بیمارستان اعزام و همچنین داروهای افراد بیمار را تهیه و در اختیارشان گذاشتند.

این مراسم به مدت سه ساعت اجرا شد و در پایان با استفاده از یک منتقل 10 متری جوجه کباب طبخ و به مهمانان به صورت رایگان غذای گرم داده شد.
 اجرای ترانه‌ها و موسیقی‌های شاد، برگزاری مسابقه، سخنرانی مذهبی از دیگر بخش‌های این جشن بود.

قرار است برگزاری این جشن‌ها ادامه پیدا کند و در هر ماه دو روستای محروم شهر تهران به فراخور مناسبت‌های پیش رو مراسم جشن در آنها برگزار شود.

جشن عید سعید فطر  با همکاری گروه جهادی حضرت صاحب الامرحوزه 359 امام حسین بن علی (ع) ،خیریه مهر نیک، گروه جهادی حیدریون و گروه جهادی الکفیل برگزار و اجرا شد.


گزارش از علی زادمهر

حجم ویدئو: 54.49M | زمان ویدئو: 00:04:45 دانلود فایل ویدئویی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه جشن عید فطر گروههای جهادی جشن وحدت شیعه و سنی گروه های جهادی مناطق محروم گروه جهادی عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند

فرزاد مخلص‌الائمه روز دوشنبه در بازدید از اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، گفت: توسعه روستایی با بهره‌گیری از منابع طبیعی و کشاورزی راهبردی برای بهبود اقتصادی و اجتماعی جامعه روستایی است که باید مورد توجه متولیان امر به خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مقاوم سازی منازل روستاییان، ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی، آموزشی، تفریحی، ورزشی و فرهنگی مهمترین مسایلی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی باید در روستاهای این استان عملیاتی کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: عقب افتادگی بسیار جدی و مطالبات انباشته در حوزه‌ مسکن، بخشی از فشار را بر بنیاد مسکن منتقل کرده است لذا از تلاش‌های این مجموعه در کنار دولت قدردانی می‌کنیم.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی به سهیمه‌های ابلاغی محدود نشود و با برنامه‌ریزی شورای مسکن استان، هر جا ظرفیت وجود دارد با لحاظ تقویت استقرار در روستاها، توسعه را دنبال کند.

وی تأکید کرد: قیر رایگان ظرفیت فوق العاده‌ای در راستای افزایش رضایتمندی مردم در روستاها است که باید طبق برنامه‌ریزی و با دقت تخصیص یابد.

مقام عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌ها از فعالیت گروه‌های جهادی و انتظار ویژه از بنیاد مسکن، افزود: تشکیل گروه جهادی مدیران استان با هدف حل مسائل گروه‌های جهادی در دستور کار قرار دارد.

مخلص‌الائمه همچنین خاطرنشان کرد: خدمات و دستاوردهای نظام باید در قالب‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند کار و فعالیت در جریان است و نهادهای انقلابی باید در این زمینه پیشران باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • اجرای بازی محلی تپه چو در روستای لزور فیروزکوه + فیلم
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • اجرای طرح‌های عمرانی در بخش حتی لالی
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • توزیع گوشت گرم به شکرانه پیروزی علیه اسرائیل در بین نیازمندان قم