Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- "ما جزو آن دسته از نویسندگانی نیستیم که در سالروز برخی وقایع مهم تاریخی فورا دست به قلم می‌شوند و همان عبارات را تکرار می‌کنند اما دشوار است بیستمین سالروز پیروزی بزرگ مقاومت لبنان در 25 مه 2000 و خروج مفتضحانه نیروهای اسرائیلی را نادیده بگیریم به ویژه اینکه گابی اشکنازی، وزیر خارجه دولت کنونی بنیامین نتانیاهو آخرین افسر اسرائیلی بود که در آن زمان از لبنان عقب‌نشینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
به گزارش خبرگزاری آریا، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه مستقل رأی الیوم در تحلیلی به مناسبت بیستمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان بر اسرائیل نوشت: این اولین پیروزی بود که برای آزادی یک سرزمین عربی از دست اشغالگران اسرائیلی و از طریق یک جنگ مردمی و به دست نیروهای مقاومت لبنان به دست آمد؛ پیروزی که اشغالگران را مجبور به فرار کرد بدون اینکه معاهده صلحی امضا کنند و بعد از آن پیروزی دیگری در تابستان سال 2005 به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه به دست آمد.
سال 2000 نقطه عطف اصلی در تاریخ فرهنگ مقاومت بود و مقاومت را به جایگزینی برای ارتش‌های کلاسیک عربی یا مکمل آن تبدیل کرد. مقاومت استراتژی کارآمد و تأثیرگذاری را در پیش گرفت که اولین دستاورد آن افزایش هزینه برای اشغالگران از طریق بزرگترین شکست مادی و انسانی بود تا جایی که رهبری نظامی و سیاسی نتوانست آن را تحمل کند و باعث شد تسلیم فشارهای مردمی شوند و پرچم تسلیم را بالا ببرند و به زباله‌دان تاریخ بپیوندند.
گابی اشکنازی که رئیس دستگاه دیپلماسی اسرائیل شده؛ تحولی که تنها در یک دولت اشغالگر نژادپرست اتفاق می‌افتد، روز گذشته در اظهاراتی به مسائلی اذعان کرد: اول اینکه جنگ در جبهه شمالی به پایان نرسیده و او بهترین همکاران و فرماندهانش را در خاک لبنان جا گذاشت. تعداد اسرائیلی‌هایی که در طول دوره اشغال جنوب لبنان که بیش از 18 سال طول کشید، کشته شدند به 1200 نظامی رسید علاوه بر 10 هزار سربازی که زخمی شدند. هر چهار روز یک بار یک سرباز اسرائیلی به ضرب گلوله مقاومت کشته می‌شد. ما اینجا هزاران کشته از مزدوران ژنرال آنتوان لحد و سعد حداد را حساب نمی‌کنیم که به ملت خود خیانت کرده و به مزدور اشغالگران و در نهایت به فلافل فروش‌هایی تحقیر شده در خیابان‌های فلسطین تبدیل شدند و این همان سرنوشتی است که نیروهای امنیتی فلسطین و رهبری آن در صورت ادامه هماهنگی امنیتی با اشغالگران دچار آن خواهند شد.
مقاومت امروز غیر از مقاومت 20 سال پیش است. بعد از شش سال از عقب‌نشینی شرم‌آور اسرائیل ایهود المرت، نخست‌وزیر وقت اسرائیل تلاش کرد تا اعتبار را به ارتشش بازگردانند و لکه ننگ این شکست را از پیشانی آن پاک کند اما نتایج فاجعه‌بارتر بود و ارتش اسرائیل با شکست بزرگتری روبرو شد و احتمالا شکست دردناک‌تری در انتظارش باشد.
مقاومت امروز چه در جنوب لبنان و چه در غزه از حیث توانایی‌های جنگی، سامانه‌های موشکی و پهپادها، نیروهای شجاع و رهبری استوار که قادر به تصمیم‌گیری درباره جنگ است حرف اول را می‌زند.
ارتش اسرائیل با جنگنده‌ها و تانک‌های آمریکایی‌اش جرأت نکرد یک متر در جنوب لبنان یا نوار غزه پیشروی کند چراکه رهبری اسرائیل به خوبی می‌داند پاسخ موشکی مقاومت کوبنده خواهد بود و میلیون‌ها شهرک‌نشین را مجبور می‌کند به پناهگاه‌ها فرار کنند. عظمت مقاومت همین جا پیداست.
در رویارویی اخیر که به عنوان پاسخی به ترور ایهاب ابوالعطا، از مهم‌ترین فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین در غزه بود، این جنبش صدها موشک و خمپاره را به سمت اسرائیل شلیک و نصف شهرک‌های اسرائیل را فلج کرد و بنیامین نتانیاهو را که مثل خرگوشی درحال فرار از مراسم انتخاباتی در عسقلان بود به مایه خنده و تمسخر دیگران تبدیل کرد.
بیش از 150 هزار موشک بسیار پیشرفته در زرادخانه سلاح حزب‌الله در قلب کوه‌های جنوب لبنان وجود دارند که به دست کارشناسان لبنانی و در کارخانه‌های محلی تولید می‌شوند و از تعداد این موشک‌ها در نوار غزه که به رغم محاصره چندین ساله هنوز تسلیم نشده، خبر نداریم هرچند ممکن است بیشتر از این تعداد باشد.
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود در سالروز شهادت مصطفی بدرالدین گفت که بعد از آزادی قدس در مسجد الاقصی نماز خواهد خواند. در سایه وجود این مقاومت این وعده محقق خواهد شد و از خداوند می‌خواهیم جزو اولین نمازگزاران باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عبدالباری عطوان مقاومت لبنان جنوب لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم اسرائیل، اعضای بدن شهدای فلسطینی را می‌دزدد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما بخش تصویری میدل ایست آی در مصاحبه‌ای اعلام کرد وزارت بهداشت غزه می‌گوید اسرائیل، اعضای بدن فلسطینی‌های کشته شده را به سرقت می‌برد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر اشرف القدره، این اولین بار نیست که ما مطلع می‌شویم اشغالگران اسرائیلی اعضای بدن شهدای (فلسطینی) را جدا می‌سازند و به سرقت می‌برند. آن‌ها این اعضا را به جای دیگری منتقل می‌کنند و سپس اجساد را به نوار غزه می‌آورند و به ساکنان آنجا تحویل می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در این باره که اسرائیلی‌ها با اعضا بدن این شهدا چه می‌کنند؟ گفت: اشغالگران اسرائیلی به هر منطقه و مکانی که وارد می‌شوند دست به کشتار و قتل العام جمعی می‌زنند و سپس این اجساد را به منطقه‌ای نامعلوم در اسرائیل می‌برند و اعضای این اجساد را می‌دزدند؛ و همچنین تحقیقاتی مرتبط با آزمایش‌هایی در خصوص دی. ان. آ؛ و امثال آن انجام می‌دهند. سپس آن‌ها این اجساد را به نوار غزه باز می‌گردانند. اما آن‌ها متاسفانه این اجساد را به صورت متلاشی شده و یا با اعضای به سرقت رفته باز می‌گردانند.

القدره افزود: ممکن است اعضای به سرقت برده شده توسط رژیم اشغالگر فلسطین در تحقیقات علمی و کار‌های دیگری مورد استفاده قرار گیرد. خوب آنچه ما را در خصوص تحویل این اجساد نگران کرده است و باید اسرائیل در خصوص آن در مجامع بین المللی رسوا شود این است که هزاران تن از این اجساد هنوز قابل شناسایی نیستند. ما امروز راجع به ۳۴ هزار جسدی که سخن می‌گوییم آن‌هایی هستند که به بیمارستان منتقل شده اند، اما ما از طرف اسرائیل اجسادی دریافت می‌کنیم که قابل شناسایی نیستند؛ بنابراین ما با شمار اجسادی سرکار داریم که آن‌ها را دریافت می‌کنیم و به خاک می‌سپاریم و ما به عموم اعلام می‌کنیم که ما این اجساد را از اشغالگران یا صلیب سرخ یا دفتر هماهنگی فلسطین دریافت کرده ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: شاید ۸۰ تا صد جسد در هر دفعه دفن می‌شود؛ بنابراین این اجساد بدون نام و نشانشان و بدون این که خانواده‌های آن‌ها بتوانند آن‌ها را شناسایی کنند دفن می‌شوند. با در نظر گرفتن سرنوشت هزاران نفری که مفقود هستند و آن‌هایی که در غزه شهید شده اند این مساله باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع در نوار غزه می‌شود؛ بنابراین ما کاملا با شرایط رنج آور و سختی درخصوص فلسطینیان ساکن غزه روبرو هستیم خصوصا زمانی که آن‌ها در مورد سرنوشت فرزندان خود بی خبر هستند. آنها نمی‌دانند فرزندانشان به قتل رسیده اند یا توسط اشغالگران اسیر شده اند؛ بنابراین سازمان‌های بین المللی نخست باید سرنوشت این مفقودان و اسرای اسیر شده به دست اشغالگران اسرائیلی را آشکار کنند و بعد با ایجاد کمیته‌های بین المللی در خصوص جنایات جنگی اشغالگران اسرائیلی تحقیق کنند.

القدره افزود: آنچه رخ داده، در حین انجام جنایات آن ها، مخفی و پوشیده مانده است. معلوم نیست این افراد توسط جوخه مرگ به قتل رسیده اند یا در حین شکنجه یا در حین انجام انواع مختلف جنایات، جان خود را از دست داده اند. اشغالگران این جنایات را در منطقه مسکونی انجام می‌دهند؛ بنابراین کاری که اشغالگران اسرائیلی با گور‌های جمعی انجام می‌دهند هدفش این است این جنایات را مخفی کنند و از عدالت جامعه جهانی فرار کنند. به همین دلیل تلاش‌ها برای کشف گور‌های جمعی تسریع شده است.

دیگر خبرها

  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان
  • پیام‌های راهبردی سخنان «ابوعبیده»
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • رژیم اسرائیل، اعضای بدن شهدای فلسطینی را می‌دزدد
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • شکار جدید حزب‌الله لبنان ؛ پهپاد هرمس ۴۵۰ اشغالگران منهدم شد | جزئیات ۸عملیات دیروز علیه صهیونیست‌ها
  • حزب الله پهپاد اسرائیلی را در جنوب لبنان سرنگون کرد