Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، روزبه رجایی با بیان این مطلب اظهار کرد: به دنبال افزایش موارد مثبت بیماری و پیش بینی اینکه احتمالا ظرفیت بیمارستان سینای تبریز پاسخگوی همه مراجعان نباشد، تصمیم گرفتیم تا در بیمارستان‌ امام رضا (ع) نیز اعلام آمادگی کنیم، زیرا این مرکز آموزشی - درمانی، تجهیزات، ظرفیت نیروی انسانی و فضای فیزیکی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: به دنبال بستری موارد مثبت بیماری در بیمارستان امام رضای تبریز، همه بخش‌های این بیمارستان در طبقه چهارم تجمیع شده و سایر بخش‌ها برای بستری مبتلایان تخلیه شد.

وی اضافه کرد: کم بودن تعداد موارد بستری سایر بیماری‌ها و اعمال جراحی با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز نیز باعث شد تا عملیات آماده سازی بیمارستان امام رضا سریع‌تر انجام شود، ضمن اینکه آماده‌سازی‌ها ابتدا از بخش عفونی و آی‌سی‌یو شروع شد.

رجایی گفت: همزمان با این اقدامات، چندین اکیپ به همه بیمارستان‌های استان اعزام و اورژانس تمامی بیمارستان‌ها به دو بخش ایزوله تنفسی یا زون خاکستری و اورژانس عادی تقسیم شد.

وی افزود: در تمامی بیمارستان‌ها از کلیبر گرفته تا تبریز، بخشی را به کرونا اختصاص دادیم که این اقدام، هم استانی‌ها را از مراجعه به تبریز و دیگر شهرها بی‌نیاز کرد.

معاون درمان دانشگاه عدعلوم پزشکی تبریز اضافه کرد: پس از رصد تعداد مبتلایان به کرونا در استان، تعداد تخت‌ها را افزایش دادیم، حتی بخش مجزای مختص کرونا را در برخی بیمارستان‌های تک تخصصی مانند بیمارستان زنان، قلب و ارتوپدی نیز ایجاد کردیم تا مشکلی برای تداوم روند درمان بیمارانی که هم مبتلا به کرونا هستند و هم بیماری دیگری دارند، پیش نیاید.

وی، ممنوع کردن ملاقات بیماران در بیمارستان‌ها را از اقداماتی عنوان کرد که در روزهای اول شیوع کرونا در کشور به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در آذرباایجان شرقی انجام شد.

وی، راه اندازی کلینیک تخصصی کرونا را از دیگر اقدامات انجام شده خواند و گفت: سه مورد از آن‌ها در نیمه دوم اسفند ماه در بیمارستان اسدآبادی، سینا و امام خمینی (ره) تبریز ایجاد شد و متخصصان عفونی و داخلی از ساعت هشت صبح تا هشت شب در آنجا مستقر شدند.

وی افزود: به دلیل ناشناخته بودن علایم بیماری و شیوع کم در ابتدا مراجعه به این کلینیک‌ها کم بود که رفته‌رفته با افزایش موارد اطلاع و مشخص شدن علایم، تعداد مراجعان نیز بیشتر شد.

رجایی اظهار کرد: انجام آزمایشات کرونا در آزمایشگاه مرکزی استان و افزایش نمونه‌گیری‌ها به ۶۰۰ مورد در روز نیز از دیگر اقداماتی بود که در اسفند ماه اتفاق افتاد و به تدریج آزمایشگاه‌ها توسعه پیدا کرده و آزمایشگاه PCR بیمارستان امام رضا (ع) و مرکز بهداشت استان نیز راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: اکنون تعداد نمونه گیری‌ها به یکهزار مورد در روز افزایش یافته است که نزدیک به ۵۰ درصد آنها در آزمایشگاه های استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد نقاهتگاه برای تکمیل مراقبت‌های بهداشتی بیماران بهبود یافته از کرونا با همکاری ارتش، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود ایجاد دو نقاهتگاه در تبریز استقبال زیادی از این نقاهت‌گاه‌ها نشد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اقامتگاه مرکز مدیریت کشوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در اختیار پرستاران و کادر بیمارستان‌ها قرار گرفت تا در صورت ناقل بودن، دوره ۱۴ روزه را در مهمانخانه این مرکز سپری کنند و سپس نزد خانواده‌هایشان و یا به محل بازگردند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بیمارستان خانواده دانشگاه علوم پزشکی درمان بیمارستان ها پزشکی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی از جان‌ باختن یک نفر و مصدومیت شش نفر در برخورد یک دستگاه خودروی نیسان با یک دستگاه ال۹۰ در جاده تبریز- صوفیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سجاد صفری صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه رانندگی بامداد امروز رخ داد، اظهار کرد: در این سانحه برخورد شدید یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ با یک دستگاه نیسان وانت در کیلومتر سه جاده صوفیان به تبریز منجر به فوت یک نفر جان و مصدومیت پنج نفر از سرنشینان هر دو خودرو شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه، دو تیم امدادی با هفت نجاتگر به همراه یک دستگاه خودروی نجات از پایگاه سفیدکمر و دو دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های امداد و نجات سفیدکمر و شهید فخری زاده به محل حادثه اعزام شدند.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر تبریز پس از رهاسازی دو نفر از مصدومان محبوس شده در خودرو، یک نفر از مصدومان را به بیمارستان امام رضا انتقال دادند.

صفری اضافه کرد: پنج مصدوم دیگر این حادثه نیز توسط آمبولانس اورژانس به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 745720

دیگر خبرها

  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت