Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@17:37:25 GMT

سایه سنگین سهام عدالت بر معاملات بورس

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۴۵۲۸

سایه سنگین سهام عدالت بر معاملات بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه معاملات بورس در وضعیت کنونی بیشتر تحت تاثیر آزادسازی سهام عدالت است، گفت: اگر در وضعیت کنونی برنامه‌ریزی خوبی برای مدیریت بازار صورت نگیرد موج اصلاحی تبدیل به ریزش‌های سنگینی خواهد شد که باعث ترس و خروج همه سهامداران از بازار می‌شود. به گزارش پول نیوز، «نوید قدوسی» امروز (سه‌شنبه) با اشاره به اینکه آزادسازی سهام عدالت در بدترین زمان ممکن در مرحله اجرا قرار گرفت، افزود: موجی که اکنون در بازار وجود دارد در ادامه موج مثبتی است که در اردیبهشت ماه ایجاد و باعث وسوسه بسیاری از افراد تازه‌واردی شد که با هدف کسب سود بدون هیچ اطلاعاتی به این بازار ورود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نقدینگی‌هایی که از سوی این افراد وارد بازار شد زمینه افزایش پرشتاب قیمت سهام در بازار را فراهم کرد، افزود: افراد تازه‌وارد یا به صورت مستقیم اقدام به خرید سهام کردند یا از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگران برای نخستین بار دست به سرمایه‌گذاری در بورس زدند.
قدوسی با تاکید بر اینکه نقدینگی سهامداران تازه‌وارد بیشتر به سمت سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز سوق پیدا کرد، گفت: بعد از رشدهای چشمگیری که بازار تجربه کرد سهامداران تصمیم به فروش این سهم‌‍‌ها و شناسایی سود گرفتند و فشار فروش اصلی در بازار در چند روز اخیر بر روی اینگونه سهم‌ها ایجاد شد.
به گفته این کارشناس بازار سرمایه، اکنون نقدینگی سهامداران تازه وارد در حال خروج از بازار است که متاسفانه مدیریت خوبی هم برای جلوگیری از این اتفاق صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: احتمال افزایش فشار فروش در بازار هفته جاری به دلیل تعطیلاتی که در پیش داشتیم قوت گرفته بود اما وجود مشکل در  سیستم معاملاتی در کنار فشار فروش باعث شد تا بازار روز شنبه به طرز شدیدی در مسیر روند نزولی قرار بگیرد.
قدوسی با بیان اینکه اکنون بازار که وارد فاز اصلاحی شده است نیازمند مدیریتی است که بتواند اصلاح را فقط به شکل اصلاح در بازار ظاهر کند، گفت: مدیریت بازار باید به گونه‌ای باشد که بعد از منطقی شدن قیمت‌ها و انجام معاملات به میزان دست به دست شدن سهام، به مرور قیمت‌ها برای موج حرکت بعدی آماده شوند.
وی با اشاره به اینکه نحوه مدیریت بازار در وضعیت کنونی باعث افزایش سطح ترس در بازار شده است، گفت: بازار در معاملات خود از ریتم حرکتی مشخصی برخوردار است، در صورت بهم ریختن این هماهنگی  برگرداندن جسارت خرید به بازار دیگر کار راحتی نخواهد بود.
قدوسی افزود: امیدواریم نهادهایی همانند سازمان بورس، صندوق توسعه بازار و حقوقی‌های فعال در بازار با هماهنگی بیشتر و قدرت بالاتر سعی در کنترل هیجانات ایجاد شده در بازار داشته باشند.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: نقدینگی وارد شده به بازار از سوی تازه واردهایی است که تحلیل درستی از بازار ندارند؛ بنابراین در زمان وجود هیجان این نقدینگی‌ها باید به گونه‌ای مدیریت شوند که اتفاق خطرناکی برای بازار رخ ندهد.
وی معتقد است که با توجه به وضعیت قیمت ارز و وجود انتظارات تورمی، ریزش بازار چندان منطقی نباشد و شاخص بورس به زودی دوباره به مدار صعود بازخواهد گشت.
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد دیگر نشاطی که قبلا در معاملات بازار حاکم بود وجود نداشته باشد و بازار دچار رکود نسبی شود، اظهار داشت: اگر جو منفی در بازار ادامه پیدا کند بازار تا مدتی با حجم معاملات به نسبت پایین همراه می شود مگر اینکه اطلاعات بنیادی بیشتر و جدیدتری از فروش و معامله شرکت‌ها منتشر شود که بتواند بر روند بازار تاثیرگذار باشد.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش حدود ٣٠ درصدی قیمت‌ سهام شاخص‌ساز به نظر می‌رسد در وضعیت کنونی قیمت آنها به دلیل سودآوری و ارزش جایگزینی که دارند به جذابیت رسیده باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه گذاری عدالت آزادسازی بورس کارشناس بازار سرمایه وضعیت کنونی تازه وارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  هشدار مهم به بانک مرکزی

هر اسکناس دلار امروز چقدر قیمت خورد؟

شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست

آیا محدودیت دامنه نوسان روی بازار اختیار معامله تأثیر گذاشته است؟

پرتقاضا ترین نمادها در آخرین روز معاملات هفته

مجمع امید ۱۴۰۳ | چه میزان سود تصویب شد؟ | چه زمانی سود امید پرداخت می‌گردد؟

کدام شرکت های مهم مجمع افزایش سرمایه برگزار می کنند؟

 

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه