Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل محیط زیست استان قم با اشاره به اطفای حریق در منطقه پلنگ دره در دو روز پیش، گفت: متأسفانه آتشی که گردشگران بی ملاحظه در منطقه حفاظت شده پلنگ دره روشن کرده بودند، با وزش باد باعث ایجاد حریق گسترده‌ای در این منطقه شد.

موسوی مشکینی با بیان اینکه محیط بانان منطقه پلنگ دره با مشاهده حریق بلافاصله با تجهیزات در اختیار وارد عمل شدند، عنوان کرد: متخلفان با گسترش آتش سوزی از منطقه گریختند و محیط بانان یک تنه به مقابله با حریق پرداخته و آن را مهار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از سوختن حدود ۱۵ هکتار از اراضی منطقه پلنگ دره قم در این حادثه آتش سوزی خبر داد و گفت: محیط بانان برای اطفاء این حریق با وجود گرمای هوا، وزش باد و خشکی بوته ها، با فداکاری و مجاهدت بسیار عمل کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه پلنگ دره گسترش آتش محیط زیست قم محیط بانان پلنگ دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت افروختن آتش در جنگل‌ها و مناطق تالابی گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با هشدار به خطر بروز آتش سوزی در جنگل‌ها و مناطق تالابی استان بدلیل ورزش باد گرم، گفت: افروختن آتش در مناطق پوشیده از درختان یا شاخه و برگ‌های خشک، ممنوع است.

حمزه عشوری امروز ۷ فروردین ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی وزش باد گرم، امروز و فردا در گیلان، اظهار کرد: با توجه به خشک بودن سطح زمین در مناطق جنگلی از تمام طبیعت گردان و هم استانی‌های تقاضا داریم حتما و مواکدا نسبت به رعایت مسایل ایمنی در افروختن آتش در مناطق چهارگانه، جنگلی، تالابی و مراتع توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: با رعایت نکات ایمنی امیدواریم، شاهد بروز سوانح آتش‌سوزی در این مناطق و از بین رفتن جنگل و گونه‌های جانوری و گیاهی نباشیم.

مدیر کل حفاظت محیط گیلان با بیان اینکه متاسفانه همه ساله با وزش باد گرم و حضور مسافرین در مناطق مختلف استان گیلان شاهد بروز مشکلاتی از جمله انباشت زباله و آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و تالابی هستیم، گفت: این بی‌توجهی خسارات بسیار سنگین و بعضا جبران ناپذیر را به بار می‌آورد.

عشوری از گردشگران و طبیعت‌گردان خواست تا حد امکان از افروختن آتش در مناطقی که پوشیده از درختان یا شاخه و برگ‌های خشک هستند، خودداری کنند و در صورت نیاز به اینکار حتما از خاموش شدن آتش قبل از ترک منطقه مطمئن شوند.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در حفظ محیط‌زیست، خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان آماده دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه ١۵۴٠ است و هم‌وطنان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف محیط زیستی و آتش سوزی در مناطق یاد شده با این شماره تماس حاصل کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • اطفای حریق پنبه یک دستگاه تریلی در چمن بید
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه توسط محیط‌بانان لرستان+فیلم
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • وقوع اولین فقره آتش سوزی جنگلی در مازندران
  • ممنوعیت افروختن آتش در جنگل‌ها و مناطق تالابی گیلان
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت
  • مشاهده یک پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال (فیلم)