Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، بالغ بر ۱۰۰ میلیون پوند از بودجه اضطراری نواحی فقیرتر انگلیس بطور غیرقانونی صرف نواحی محافظه‌کار ثروتمندتری شده است که میزان پایین تری از ابتلا به کرونا داشته‌اند.

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارشی اختصاصی نوشت: نتایج یک تجزیه و تحلیل جدید حاکی از آن است که بخش‌های فقیرتر انگلیس که بسیاری از آن‌ها کانون‌ شیوع کووید-۱۹ بوده‌اند، بیش از ۱۰۰ میلیون پوند از بودجه اضطراری‌شان را از دست داده‌اند، چون وزرای دولت آن بودجه را صرف نواحی ثروتمندتری کرده‌اند که اکثر شورا‌های محلی آن‌ها تحت کنترل محافظه‌کاران قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام دولت انگلیس در کنار زدن موضوع محرومیت از محاسباتش در حالی صورت گرفت که گفته شده بود آن پول باید صرف مقابله با همه‌گیری کرونا شود. در نتیجه، شورا‌های تحت کنترل حزب کارگر مقادیر عظیمی از بودجه مقابله با کرونا را از دست دادند و همه آن‌ها واقع در ۱۰ ناحیه انگلیس هستند که طبق آمار رسمی، بالاترین میزان سرایت ویروس کرونا را داشته و از جمله فقیرترین نواحی کشورند.

بودجه اختصاص یافته قرار بود صرف جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها و قربانیان خشونت‌های خانوادگی و اسکان آن‌ها در اماکن امن و نیز کمک به دفن اجساد و تقویت خدمات اساسی شود که همه این اقدامات در نواحی محروم که موارد بیشتری از ابتلا به کرونا را دارند، جنبه ضروری تری دارند. در مقابل، ۱۰ ناحیه که از ثروتمندترین نواحی انگلیس هستند، همگی از افزایش عظیم بودجه برخوردار بوده‌اند.

پیش از این تجزیه و تحلیل نیز نتایج مطالعه بنیاد سلامت نشان می‌داد که خطر مرگ بر اثر ویروس کرونا در فقیرترین نواحی انگلیس حداقل دو برابر بیشتر از نواحی است که کمترین محرومیت را دارند.

«استیو رید» وزیر دولت در سایه با اشاره به وعده‌های وزرای دولت مبنی بر کمک همه جانبه به جوامع محروم در مقابله با همه‌گیری کرونا این شیوه تخصیص منابع مالی را محکوم کرد. او به ایندیپندنت گفت: اکنون دولت بودجه اضطراری برای مناطقی را کاهش می‌دهد که بالاترین میزان سرایت و ابتلا به کووید-۱۹ را دارند و این بودجه را صرف نواحی می‌کند که زیان کمتری از این بیماری متحمل شده اند در حالیکه بودجه اضطراری باید صرف نواحی شود که بالاترین میزان ابتلا به این بیماری را دارند.

«استیو روترام» شهردار منطقه لیورپول نیز گفت به عقیده وی وزرای دولت پس از وعده‌هایی که درباره کنار گذاشتن نزاع‌های حزبی در دوره بحران ملی داده بودند، زیر پایشان را خالی کرده‌اند و این شیوه حزبی تخصیص بودجه واقعا شرم آور است.

طبق تجزیه و تحلیل حزب کارگر، در اواخر آوریل که تخصیص بودجه اضطراری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوندی اعلام شد، در کل بیش از ۱۰۰ میلیون پوند آن از مسیر اصلی منحرف شد و به شورا‌هایی که در نیمه پایینی شاخص محرومیت قرار داشتند، تخصیص داده نشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا کرونا در اروپا دولت انگلیس بودجه اضطراری میلیون پوند ۱۰۰ میلیون صرف نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان

دولت در لایحه بودجه سال آینده، بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته جزئیات بخش دوم لایحه بودجه که قرار است از امروز در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد. در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بودجه کل کشور ۶۳۴۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته رشد حدود ۲۰ درصد را نشان می‌دهد.

براین اساس، در جدول شماره ۹ ماده واحده لایحه بودجه سال آینده با عنوان برآورد اعتبارات متفرقه سال ۱۴۰۳، ۱۲۵۸ میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان دادگستری، بیش از پنج میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان دیوان عدالت اداری، بیش از هشت میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان سازمان بازرسی کشور و ۲۲ هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها پیش‌بینی شده است.

همچنین دولت ۱۰۰ میلیون تومان تومان اعتبار از محل مولدسازی دارایی‌ها برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش‌بینی کرده است.

همچنین در لایحه بودجه سال جاری ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است دولت در لایحه بودجه سال گذشته ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش‌بینی کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنجان گرمتر می شود
  • هوای گرم در زنجان حاکم می‌شود
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • خانم مدل بعد از ازدواج با پیرمرد ثروتمند فریب خورد
  • راز جهش ۴۲ درصدی بودجه شهرداری مشهد در دو ماه پایانی ۱۴۰۲
  • فعالیت بیش از ۴۵۰ جهادگر در مناطق محروم آذربایجان غربی
  • ۳۰ هزار پوند انگلیس برای تماشای یورگن کلوپ
  • پیش‌بینی بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان