Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:29:21 GMT

مراجعه افراد مشکوک به کرونا در یزد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۴۵۹۱

مراجعه افراد مشکوک به کرونا در یزد افزایش یافت

دکتر محمدرضا دهقان افزود: برخی از این افراد در بیمارستان‌ها بستری شده و برخی به صورت سرپایی مراجعه و راهی منزل شدند.

وی این افزایش خفیف را نوعی هشدار ذکر کرد و یادآور شد: در صورتی که وضعیت را عادی بگیریم می‌تواند موجب موج دوم کرونا شود.

این مسوول اظهار کرد: وضعیت سفید یا زرد به عنوان پایان کرونا نیست و باید تا قطع کامل زنجیره ویروس نکات بهداشتی را رعایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، دهقانی از شهروندان و اصناف خواست تا با رعایت مقررات بهداشتی موارد ابتلا را کاهش دهند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به  هفت هزار و ۴۱۷ تن رسیده است.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز چهارم خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲  هزار و ۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۳۶۴ مورد بستری و هزار و ۸۱۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور افزود: روند بیماریابی در کشور تقویت شده و موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان، امروز ۸۳ درصد از بیماران جدید را تشکیل می دهند. البته چندین هفته است که موارد جدید سرپایی بیش از ۸۰ درصد را شامل می شود.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند،  همچنین  ۲ هزار و ۶۱۵ نفر تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۰۰ هزار و ۵۱۹ مورد آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد بیماری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد بیماری ویروس کرونا یزد بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آسترکی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طی هفته گذشته تا به امروز و به دنبال بارندگی‌های اخیر و گرم‌شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل‌توجهی از بیماران مراجعه‌کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

وی گفت: متأسفانه تعداد مسمومیت افزایش صعودی داشته و اکثراً با علائم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.

دانشیار مسمومیت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تأکید کرد: تشخیص قطعی غیرسمی بودن قارچ‌ها به‌صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی، گفت: به علت شیوع قابل‌توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیداً خودداری شود.

بنابراین گزارش، مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود، لذا توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علائم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخصی در زمان مناسب صورت پذیرد و تأکید می‌شود از خوددرمانی پرهیز کنند.

کد خبر 6088433

دیگر خبرها

  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است