Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: پس از بهره‌برداری از سدهای در حال ساخت و آماده ساخت، دیگر امکان توسعه جدید از منابع آب استان وجود ندارد و برای تامین کمبود آب استان باید به سراغ منابع آب‌های نامتعارف از قبیل پساب‌ها، زه‌آب‌ها و آب دریا برویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، محسن دهقان در جلسه کمیته محیط زیست و حفاظت کیفی منابع آب با موضوع هماهنگی استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری استان که با حضور  معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان و مدیران دو شرکت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بهره‌برداری از چهار تصفیه‌خانه فاضلاب بندرگز، بندرترکمن، کردکوی و بخشی از تصفیه‌خانه گرگان با مجموع حجم پساب تولیدی حدود 440 لیتر در ثانیه، ضرورت دارد برای کمک به جبران بخشی از افت سطح آب زیرزمینی، نیاز بخش صنعت، تامین بخشی از کمبود آب شرب استان از طریق جایگزینی پساب با منابع تامین آب سایر مصارف و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. سناریوهای مختلف استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های شهری استان مطالعه و اجرایی شوند.
وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل تخصیص پساب توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تکمیل و یا اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شده است، بر همین اساس مقرر شد با توجه به نیازمندی‌ها و افق توسعه استان سرفصل‌ها و محورهای مطالعات توسط دو شرکت احصاء تا با استفاده از مشاوران ذیصلاح و انجام مطالعات فنی و اقتصادی، طرح‌های مناسب ارائه شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: تشکیل کمیته راهبردی و برگزاری مستمر جلسات این کمیته در نیل به اهداف بهره‌برداری از پساب فاضلاب شهری از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب پساب گلستان معاون حفاظت بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان محسن دهقان بهره برداری تصفیه خانه شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی آب و فاضلاب هرمزگان، ذوالفقار مهدی زاده در حاشیه بازدید از تصفیه خانه بشاگرد اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تأمین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

مهدی زاده همچنین تلاش‌های مدیرعامل آبفای هرمزگان را در زمینه آبرسانی به روستاها ستود.

در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تأمین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

کد خبر 6088367

دیگر خبرها

  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی