Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@18:28:58 GMT

آسفالت، کالایی کمیاب در خیابان‌های زنجان!

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۴۶۵۵

آسفالت، کالایی کمیاب در خیابان‌های زنجان!

از این سر خیابان تا آن سرش را که نگاه کنی به جای سطح صاف و یکدست فقط پستی و بلندی است که چشم را می‌آزارد، در قسمتی از خیابان آسفالت کنده شده و کمی جلوتر آنقدر آسفالت روی قسمتی از خیابان ریخته‌اند که شبیه دست‌انداز بلندی برای خودروها شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، وضعیت اسفناک خیابان‌های زنجان به یک معضل جدی برای شهروندان و رانندگان تبدیل شده و اعتراض آنها را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها وضعیت آسفالت به جایی رسیده است که باید به صورت مارپیچ حرکت کرد، چرا که تعداد چاله‌ها و حفره‌های ایجاد شده بر روی آسفالت خیابان‌ها به حدی زیاد است که نمی‌توان مسیری را بدون دغدغه و مستقیم طی کرد.

نبود مدیریت یکپارچه در این حوزه و بی‌توجهی به آن موجب بروز مشکلات بسیاری برای شهروندان شده است، در واقع خیابانی را نمی‌توانی پیدا کنی که کل آن یکپارچه باشد.

از این سر خیابان تا آن سرش را که نگاه کنی به جای سطح صاف و یکدست فقط پستی و بلندی است که چشم را می‌آزارد، در قسمتی از خیابان آسفالت کنده شده و کمی جلوتر، آنقدر آسفالت روی قسمتی از خیابان ریخته‌اند که شبیه دست‌انداز بلندی برای خودروها شده است.

کنده‌کاری‌ها تمامی ندارد و هر روز یک شرکت حفار اقدام به کندن خیابان می‌کند، همین حفاری‌ها است، هنوز حفاری شرکت آب تمام نشده و آسفالت ریخته شده روی سطح خیابان یا پیاده رو خشک نشده که نوبت شرکت گاز است که به دلیل یک مشکل فنی دوباره آسفالت خیابان را بکند تا به لوله‌ها دسترسی پیدا کند و این چرخه باطل سال‌ها و ماه‌ها تکرار می‌شود.

اهالی مناطق مختلف شهر زنجان در گفت‌وگو با فارس ضمن گله‌مندی از وضعیت موجود، خواستار رسیدگی بهتر به این شرایط شدند.

این شهروند با اشاره به اینکه وضعیت آسفالت شهر زنجان منجر به چهره نازیبای شهر شده است، تصریح کرد: وضعیت کرونایی موجود موجب شده که گردشگری به شهر زنجان نیاید، وگرنه همین وضعیت آسفالت موجب می‌شد که گردشگران دیگر به زنجان سفر نکنند.

وی با بیان اینکه بیشتر خیابان‌های شهری دچار فرورفتگی یا شکستگی آسفالت با چاله‌های کوچک و بزرگ و تکه‌های آسفالت کنده شده از سطح زمین هستند، اضافه کرد: گاها همین شرایط هم موجب بروز حوادث رانندگی می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه مسؤولان باید در خصوص ترمیم نکردن حفره‌های خطرآفرین در سطح خیابان‌ها  به مردم پاسخگو باشند، افزود: مردم عوارض خود را به شهرداری پرداخت می‌کنند، اما خدماتی دریافت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی از چاله‌های شهر تبدیل به چاه شده است، تصریح کرد: متاسفانه طی سنوات گذشته نه تنها این شرایط بهتر نشده، بلکه بدتر هم شده است.

اختصاص 35 میلیارد تومان برای آسفالت شهر زنجان

حبیب ملایی یگانه در این باره به خبرنگار فارس گفت: یکی از مشکلاتی که شهروندان با آن درگیر بوده و موجب گله‌مندی نیز شده است، بحث آسفالت است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در بودجه سال جاری برای آسفالت 35 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: برای حل مشکلات این حوزه اکیپ‌های اصلاح آسفالت از ابتدای سال فعال شده و در حال ترمیم هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شهرک‌های مشکل‌دار در زمینه آسفالت انصاریه و زیباشهر بود که نسبت به حل مشکلات آنها اقدام شده است، تصریح کرد: همچنین در برخی از شهرک‌های اقماری نیز نیروهای شهرداری فعالیت دارند و تعدادی نیز طی روزهای آتی معرفی خواهد شد.

یگانه با بیان اینکه در خیابان ضیایی نیز شرکت آب و فاضلاب حفاری‌هایی انجام داده، اما اقدامات اصلاحی انجام نشده است، گفت: به همین خاطر به آنها یک ماه مهلت داده شده که آسفالت کنده شده را اصلاح کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات آسفالت در شهر زنجان فراگیر شده و بسیاری از مناطق درگیر آن هستند، تصریح کرد: در صورتی که انشعابات انجام نشود، اجازه حفاری داده نخواهد شد.

یکی از اولویت‌های شهرداری حل مشکل آسفالت است

شهردار زنجان با بیان اینکه امسال اقدامات جدی در حوزه آسفالت انجام خواهد شد، اضافه کرد: کارشناسان این حوزه نیز در سطح شهر در حال رصد وضعیت آسفالت برای بهبود کیفیت آن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ارتباط با اقدامات شهرداری در حل مشکلات مربوط به آسفالت نیز گفت: بودجه امسال شهرداری چیزی حدود 545 میلیارد تومان است.

عباس راشاد با اشاره به اولویت‌های شهرداری در هزینه‌کرد بودجه گفت: از موضوعات مهمی که در اولویت شورای شهر زنجان در بودجه  امسال قرار گرفه است، بحث سبزه‌میدان است که مبلغی معادل 32 یا 35 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

راشاد سنگفرش کردن کل پیاده‌روها در بافت مرکزی شهر را 22 میلیارد تومان و آسفالت خیابان‌ها را 28 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین برای فضای سبز نیز 19 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و مابقی بودجه نیز در سایر پروژه‌ها هزینه خواهد شد.

با همه این تفاسیر هنوز هم مردم شهر زنجان با مشکل آسفالت درگیر هستند و تغییر مسىوؤلان و شیوه مدیریتی شهرداری هیچ تاثیری در بهتر شدن کیفیت آسفالت نداشته است.

چندی پیش شهرداری زنجان اعلام کرد که تا 6 سال حفاری در شهر زنجان ممنوع خواهد شد، اما سوال اینجاست آیا این ممنوعیت موجب ماندگاری بیشتر آسفالت خواهد شد یا خیر؟ اصلا چرا کیفیت آسفالت شهر اینقدر بی کیفیت است که در بازه زمانی کوتاهی از بین می‌رود؟

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان بودجه شهرداری شهردار زنجان رقم آسفالت قسمتی از خیابان میلیارد تومان وضعیت آسفالت شهر زنجان خیابان ها خواهد شد حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر مرکزی تبریز

شهردار منطقه هشت تبریز از توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت، طی سال ۱۴۰۲ در معابر مرکزی شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حسین منیری فر صبح امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ با بیان این مطلب اظهار کرد: طی سال گذشته، به رغم تنگناهای مالی و افزایش قیمت قیر، برنامه آسفالت‌ریزی معابر و محلات در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس، طی سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر اصلی و فرعی سطح حوزه توزیع و اجرا شده است.

وی آسفالت‌ریزی را یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های کاری منطقه خواند و افزود: ویژگی مهم آسفالت‌ریزی‌های انجام یافته منطقه هشت، اولویت دهی به معابری با نیاز آسفالت بالا بوده است.

شهردار منطقه هشت تبریز با اشاره به اینکه استاندارد آسفالت، در برنامه‌های آسفالت‌ریزی منطقه مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: تحکیم بستر محلات و مسیرهای سطح حوزه جز اولویت‌های اجرایی است و تا اصلاح تمامی معابر، ادامه خواهد داشت.

منیری فر در خصوص جزئیات آسفالت‌ریزی ۱۴ هزار تنی شهرداری منطقه هشت تبریز طی سال گذشته گفت: از این میزان، چهار هزار تن برای آسفالت اساسی معابر و ۱۰ هزار تن برای لکه‌گیری آسفالت معابر استفاده شده است.

کد خبر 739688

دیگر خبرها

  • بومی سازی دانش فنی تولید آسفالت سرد
  • ۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان روکش آسفالت شد
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز
  • خیابان‌های صالح شهر آسفالت می‌شوند
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز + فیلم
  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر مرکزی تبریز
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • آسفالت‌ فرسوده خیابان های سراوان دردسر ساز شد
  • مزرعه پرورش مار پیتون؛ لحظه بیرون آمدن کمیاب‌ترین مار‌های پیتون جهان از تخم (فیلم)