Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری سیدالساجدین(ع) شهر کوشکنار در ایامی که شیوع کروناویروس اماکن مذهبی و مساجد در سراسر کشور را به تعطیلی کشانده بود، با همت و تلاش جوانان مسجدی، توانست اقدامات موثری را در جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس منحوس انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان پارسیان، همزمان با شروع اپیدمی کرونا(بیماری کووید 19) و ضرورت ماندن آحاد مردم در خانه ها و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، برخی از تشکل های مردم نهاد ازجمله کانون های فرهنگی هنری مساجد که همپوشانی بسیار خوبی با فعالیت های پایگاه های مقاومت بسیج داشتند، به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا و همچنین حمایت از خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا پای کار آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کانون های فرهنگی هنری که از 25 سال پیش و پس از هشدارهای مکرر مثام معظم رهبری در رابطه با تهاجم و شبیحخون فرهنگی طی مصوبه شماره 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور احیاء کارکردهای متنوع مساجد در دل خانه های امن الهی سر برآوردند، و طی ربع قرن اخیر منشا خیرات و برکات فراوانی ازجمله در خنثی سازی فتنه بزرگ سال 88 بودند، این بار نیز با بسیج اعضای خود و بهره گیری از ظرفیت های بومی، به جنگ ویروس کرونا رفت که در این نبرد نیز تاکنون کارنامه درخشانی را عرضه کرده است.

 

یکی از این کانون ها، کانون فرهنگی هنری سیدالساجدین مسجد امام سجاد(ع) شهر کوشکنار شهرستان پارسیان در غربی ترین نقطه استان هرمزگان در سواحل نیلگون خلیج فارس است که از نخستین روزهای شیوع کرونا فعالیت خود را در زمینه های ضدعفونی و گندزدایی معابر، خیابان ها، اماکن عمومی، راه اندازی کارگاه تولید ماسک، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و ... آغاز کرد و این روند خدمات رسانی همچنان با جدیت ادامه دارد.

 

حجت الاسلام « محمود رستم زاده »، مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالساجدین شهر کوشکنار در این رابطه می گوید: با شروع اپیدمی بیماری کرونا(کووید 19)، هیئت اندیشه ورز کانون در اولین فرصت تشکیل جلسه داد و پس از بحث و بررسی و تبادل نظر، برنامه هایی جهت اجرا در سطح محلات شهر مصوب شد.

 

 

وی از اعلام فراخوان در دو بخش جذب جوانان برای انجام عملیات ضدعفونی معابر و همچنین حمایت های مالی مردمی جهت تهیه مواد بهداشتی به عنوان نخستین اقدام کانون سیدالساجدین در راستای پیشگیری و مقابله با کروناویروس یاد کرد و افزود: در هر دو بخش با استقبال بسیار خوب روبرو شدیم و به سرعت کار را آغاز کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالساجدین شهر کوشکنار ادامه داد: همزمان با اجرای عملیات تیم گندزدایی، گروه های واتساپی در فضای مجازی فعال و در جهت آگاهی بخشی جامعه پیرامون ویروس کرونا و راههای انتشار آن و همچنین روش های پیشگیری فعالیت های اثربخشی در دو بخش خواهران و برادران کانون مشغول فعالیت شدند.

 

وی به کمیاب شدن ماسک در سطح شهر کوشکنار اشاره و عنوان کرد: جذب بانوان خیاط و راه اندازی کارگاه تولید ماسک در جهت پاسخگویی به نیاز شهروندان یکی دیگر از اقدامات کانون فرهنگی هنری سیدالساجدین در روزهای کرونایی است.

 

رستم زاده با بیان اینکه روزانه بین 500 تا 800 ماسک در این کارگاه تولید می شود، گفت: ماسک های تولید توسط گروه جهادی کانون بین افراد دارای بیماری زمینه ای، شاغلین در کارهای پرخطر و مراکز پرتردد توزیع می شود.

 

 

وی توزیع مواد ضدعفونی کننده و مایع دستشویی بین خانواده های ایتام و نیازمندان را بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری سیدالساجدین در روزهای کرونایی ذکر کرد.

 

این فعال فرهنگی، لبیک گویی به فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه و همچنین اجرای طرح ملی « راهکار » ستاد عالی کانون های مساجد کشور را یکی دیگر از برنامه های مهم کانون سیدالساجدین به ویژه در ایام پرفیض ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: تاکنون بیش از 200 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

 

وی اضافه کرد: بسته های معیشتی توزیع شده شامل برنج، گوشت، مرغ، روغن، رب، ماکارانی، قند، شکر،  نمک، نان ، ژله و ... است.

 

رستم زاده، ارزش هر بسته را حدود پنج میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این بسته ها از محل کمک های مردمی، خیرین، دفتر امام جمعه شهرستان پارسیان، سپاه و دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان تهیه شد.

 

 

وی به تشریح ویژه برنامه های فرهنگی کانون فرهنگی هنری سیدالساجدین در ماه مبارک رمضان امسال که شرایط خاصی بر جامعه حاکم شده بود، پرداخت و تصریح کرد: اگرچه به دلیل اپیدمی کرونا و ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، درب مساجد و اماکن مذهبی به روی مومنان روزه دار بسته شده بود، اما با درایت کانون سیدالساجدین، برنامه های مسجد امام سجاد(ع) شهر کوشکنار به طور منظم و به صورت مجازی برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالساجدین افزود: همت و تلاش جوانان نخبه عضو کانون موجب شد تا از فضای مجازی که بسیاری آن را یک آسیب می دانند به عنوان یک فرصت استفاده کنند و برنامه های فرهنگی و مذهبی مسجد از طریق سروش، گپ، واتساپ و اینستا پخش شود.

 

 

وی، برگزاری منبر مجازی، جزء خوانی مجازی، تفسیر مجازی، احکام مجازی، کتابخوانی مجازی، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) مجازی را از شاخص ترین برنامه های کانون فرهنگی هنری سیدالساجدین در ماه مبارک رمضان امسال ذکر کرد.

 

این روزها که بیماری کرونا در استان های جنوبی کشور ازجمله هرمزگان در حال رکوردشکنی و جهش است، یکی از راه های کاهش شمار مبتلایان، اهتمام جدی تر ستاد استانی بیماری کرونا به پتانسیل و ظرفیت فوق العاده کانون های فرهنگی هنری مساجد و دست یاری دراز کردن به سوی جوانان مسجدی است.

 

گفتنی است؛ هم اکنون هزار و 37 کانون فرهنگی هنری ثبت شده در سامانه بچه های مسجد کشور در سطح مساجد شهری و روستایی استان هرمزگان فعالیت می کنند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه طرح ملی راهکار مسجد امام سجاد ع کرونا شهرستان پارسیان شهر کوشکنار کانون ها بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ عباس کریمی افزود: این ۲۰۰ بسته معیشتی به نیت امام زمان (عج) با عنوان در قالب طرح قرار دوازدهم و با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صومعه‌سرا و خانه هلال کسما بین خانواده‌های کم بضاعت توزیع شد.
 بخشدارمرکزی صومعه‌سرا ارزش این بسته‌های حمایتی را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان