Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:44:39 GMT

«بازی با زبان و رمزگشایی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۴۷۷۳

«بازی با زبان و رمزگشایی» منتشر شد

کتاب بازی با زبان و رمزگشایی: تمرین زبان برای نوآموزانی که با مشکلات زبان‌آموزی، تکلم، خواندن و نوشتن روبه‌رو هستند با هدف ارائه یک کتاب متدویک بر اساس آخرین پژوهش‌های پداگوژی و الگوهای موجود در جوامع پیشرفته در انتشارات سیب سرخ منتشر شد.
رباب محب با اشاره به اینکه بسیاری از نوآموزان به دلایلی با یادگیری زبان، خواندن و نوشتن با دشوار های آموزشی روبه‌رو می شوند، گفت: تا همین سال‌های اخیر، اساس تدریس بر آموزش خواندن و نوشتن پایه‌گذاری و در عمل ارتباط میان زبان‌شفاهی وکتبی از همان سال‌های اول دبستان فراموش می‌شد؛ اما پژوهش‌های سال ۱۹۸۰-۱۹۹۰ نشان داد زبان‌گفتاری و مهارت‌ خواندن و نوشتن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش مربی در مورد توانایی‌های زبانی و توانایی‌های فردی در فراگیری نقشی حیاتی دارد. هدف من از تدوین این کتاب در وهله اول یاری‌رسانی به این دسته از نوآموزان است. آگاهی مرّبی از شیوه‌ها و روش‌های تدریس سنگ زیربناست.

این نویسنده بیان کرد: همواره از نوآموز انتظار می‌رود پس از یکی، دو سال به مدرسه رفتن از راه مطالعه علم کسب کند، بتواند محتوای کتاب‌ها و مقالات را بفهمد و تحلیل کند اما واقفیم متاسفانه چنین نیست.
محب با اشاره به شیوه‌های مختلف برای آموزش خواندن و نوشتن، گفت: پژوهشگران بر این باوراند که خواندن و نوشتن بیش از هر چیز یک فعالیت زبانی است که بر ستون توانایی‌های زبانی استوار است. هنگام خواندن یکسری فعالیت‌ها در سلسله اعصاب و جسم ما رخ می‌دهد. تمرکز حواس، دقت و توجه، دانش کافی درباره رابطه‌های آواها و حروف الفبا، علم به راه‌های چگونگی خواندن، دانش کافی درباره ساختار کلمات و کنترل لازم بر روند خواندن، از جمله شرط‌های یادگیری خواندن است.

به باور پژوهشگران علم پداگوژی Pedagogy ( فن آموزش)، پیشرفت زبان مرحله‌ای و گام به‌گام است. کودک ابتدا ادای کتاب‌خواندن را در می‌آورد. شاید کتاب را بالا پایین بگیرد، یا آن را به دهان ببرد و به دندان بگیرد اما به هرحال دارد ادای فرد بزرگسال را در می‌آورد و کتاب می‌خواند و به مرور زمان تصویری از کلمات را در ذهن ثبت می‌کند. این مرحله «قرائت لوگوگرافیک» نامیده می‌شود.
محب اظهار داشت: مربی ابتدا باید توانایی‌های فرد را بسنجد، سپس در یک دوره کوتاه‌مدت فشرده با زبان کار کند. نوآموزی که اصول اولیه یا پایه‌ای زبان را در زبان محاوره بداند راحت‌تر به زبان نوشتاری دست پیدا می‌کند. به این دلیل انتخاب ترتیب تمرین‌ها بنا به نیاز و سطح آگاهی زبانی نوآموز انتخاب می‌شود و نه صفحه به صفحه، یعنی لازم نیست از صفحه اول شروع کرد تا رسید به صفحه آخر، بلکه انتخاب تمرین با مربی است. از همین رو آگاهی مربی از شیوه‌های پداگوژی از اهمیّت والایی برخوردار است. در این راستا کتاب‌های مختلفی تدوین کرده‌ام که بازی با زبان و رمزگشایی یکی از آنها است.
کتاب بازی با زبان و رمزگشایی: تمرین زبان برای نوآموزانی که با مشکلات زبان‌آموزی، تکلم، خواندن و نوشتن رو به‌رو هستند در تیراژ ۳۰۰ نسخه و ۲۱۵ صفحه از سوی انتشارات سیب‌سرخ منتشر شد.

برچسب‌ها کتاب کودک آموزش زبان مادری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب کودک آموزش زبان مادری کتاب کودک آموزش زبان مادری خواندن و نوشتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، علیرضا قزوه در نشست خبری نخستین جشنواره شعر نفس پاک گفت: این جشنواره یکی از کار‌های جدی ماست و اهمیت آن را به شاعران یادآوری می‌کنیم تا از این برنامه، کتابی هم به یادگار منتشر شود.

وی افزود: قرار است اشعار منتخب با ویراستاری محمدکاظم کاظمی در کتابی منتشر شود که از این کتاب همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره رونمایی خواهد شد.

موضوع اعتیاد و آگاهی بخشی خانواده‌ها عنوان جشنواره شعر نفس پاک شده است. جشنواره‌ای که در چهار محور اصلی اعتیاد و عواقب زیان بار آن، آگاهی بخشی، گفتمان سازی برای انتخاب سبک زندگی سالم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

برای این جشنواره از شاعران داخلی و فارسی زبان‌های کشور‌های منطقه دعوت شده تا اشعار خود را در مورد آسیب‌های اجتماعی اعتیاد ارائه کنند. برای حضور شاعران در این جشنواره و ماندگاری آثارشان پیشنهاد‌هایی مطرح شد.
همچنین برای کیفی سازی جشنواره شعر نفس پاک، بخش‌های دیگر هم به آن اضافه می‌شود. این جشنواره شعر، ۱۴ برگزیده با جوایز نقدی دارد و مراسم اختتامیه آن همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در هفته اول تیر برگزار خواهد شد.

انسیه بحری گزارش می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد