Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

بالغ بر ۱۰۰ میلیون پوند از بودجه اضطراری نواحی فقیرتر انگلیس بطور غیرقانونی صرف نواحی محافظه‌کار ثروتمندتری شده است که میزان پایین تری از ابتلا به کرونا داشته‌اند.

اخبار بین الملل-نتایج یک تجزیه و تحلیل جدید حاکی از آن است که بخش‌های فقیرتر انگلیس که بسیاری از آن‌ها کانون‌ شیوع کووید-۱۹ بوده‌اند، بیش از ۱۰۰ میلیون پوند از بودجه اضطراری‌شان را از دست داده‌اند، چون وزرای دولت آن بودجه را صرف نواحی ثروتمندتری کرده‌اند که اکثر شورا‌های محلی آن‌ها تحت کنترل محافظه‌کاران قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام دولت انگلیس در کنار زدن موضوع محرومیت از محاسباتش در حالی صورت گرفت که گفته شده بود آن پول باید صرف مقابله با همه‌گیری کرونا شود. در نتیجه، شورا‌های تحت کنترل حزب کارگر مقادیر عظیمی از بودجه مقابله با کرونا را از دست دادند و همه آن‌ها واقع در ۱۰ ناحیه انگلیس هستند که طبق آمار رسمی، بالاترین میزان سرایت ویروس کرونا را داشته و از جمله فقیرترین نواحی کشورند.

بودجه اختصاص یافته قرار بود صرف جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها و قربانیان خشونت‌های خانوادگی و اسکان آن‌ها در اماکن امن و نیز کمک به دفن اجساد و تقویت خدمات اساسی شود که همه این اقدامات در نواحی محروم که موارد بیشتری از ابتلا به کرونا را دارند، جنبه ضروری تری دارند. در مقابل، ۱۰ ناحیه که از ثروتمندترین نواحی انگلیس هستند، همگی از افزایش عظیم بودجه برخوردار بوده‌اند.

پیش از این تجزیه و تحلیل نیز نتایج مطالعه بنیاد سلامت نشان می‌داد که خطر مرگ بر اثر ویروس کرونا در فقیرترین نواحی انگلیس حداقل دو برابر بیشتر از نواحی است که کمترین محرومیت را دارند.

«استیو رید» وزیر دولت در سایه با اشاره به وعده‌های وزرای دولت مبنی بر کمک همه جانبه به جوامع محروم در مقابله با همه‌گیری کرونا این شیوه تخصیص منابع مالی را محکوم کرد. او به ایندیپندنت گفت: اکنون دولت بودجه اضطراری برای مناطقی را کاهش می‌دهد که بالاترین میزان سرایت و ابتلا به کووید-۱۹ را دارند و این بودجه را صرف نواحی می‌کند که زیان کمتری از این بیماری متحمل شده اند در حالیکه بودجه اضطراری باید صرف نواحی شود که بالاترین میزان ابتلا به این بیماری را دارند.

«استیو روترام» شهردار منطقه لیورپول نیز گفت به عقیده وی وزرای دولت پس از وعده‌هایی که درباره کنار گذاشتن نزاع‌های حزبی در دوره بحران ملی داده بودند، زیر پایشان را خالی کرده‌اند و این شیوه حزبی تخصیص بودجه واقعا شرم آور است.

طبق تجزیه و تحلیل حزب کارگر، در اواخر آوریل که تخصیص بودجه اضطراری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوندی اعلام شد، در کل بیش از ۱۰۰ میلیون پوند آن از مسیر اصلی منحرف شد و به شورا‌هایی که در نیمه پایینی شاخص محرومیت قرار داشتند، تخصیص داده نشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا انگلیس بودجه انگلیس بودجه فقر کرونا بودجه اضطراری میلیون پوند ۱۰۰ میلیون صرف نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت نفت به ۹۰ دلار، تغیراتی در جداول بودجه ایجاد خواهد کرد، گفت: مجلس حدود ۵۸۰ همت برای درآمد‌های حاصل از فروش نفت در سال ۱۴۰۳ پیش بینی کرده و این رقم متغیر است، مثلا افزایش قیمت هر بشکه نفت، قیمت دلار یا افزایش میزان صادرات نفت در ۵۸۰ همت تغییر پذیر است.   وی افزود: بر این اساس همه تغییراتی که تاکنون صورت گرفته و تا پایان سال ادامه داشته باشد، از سقف ۵۸۰ همت افزایش پیدا نخواهد کرد.   رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: هرچند خوشحال می‌شویم که میزان فروش نفت افزایش پیدا کند، چراکه این افزایش‌ها در درآمد‌های دولت و حاصل شدن درآمد‌های دولت تاثیرگذار است و بودجه دولت را محکم‌تر می‌کند، کسری‌ها را کاهش می‌دهد و بر ارزش پول ملی هم موثر است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه
  • پیامک گران شد
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه
  • دولت امسال چقدر خرج دارد؟
  • افزایش سن مجاز استفاده از شبکه‌های اجتماعی در انگلیس