Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@04:38:05 GMT

آغاز کشت گیاهان دارویی در 16 هکتار از مزراع اردل

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۴۹۷۰

آغاز کشت گیاهان دارویی در 16 هکتار از مزراع اردل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل از آغاز طرح کشت گیاهان دارویی شامل گل گاوزبان، گل ماهور، اسطوخودس، مخلصه، بادرنجبویه،موسیر و کرفس در سطح 16 هکتار ازمزارع این شهرستان خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله سعیدی  مید جهاد کشاورزی شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ با بیان این خبر گفت:امسال 40 هکتار از اراضی کشاورزی  شهرستان اردل  به کشت گیاهان دارویی گل گاوزبان، گل ماهور، اسطوخودس، مخلصه، بادرنجبویه،موسیر و کرفس اختصاص یافته است که در حال حاضر کشت 16 هکتار آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سعیدی افزود: کشت گیاهان دارویی نیاز آبی پایین و سودآوری بالایی دارد که باید توجه ویژه ای به آن شود .

وی تصریح کرد : با اقدامات ترویجی مناسب ؛ کشاورزان این شهرستان استقبال خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل خاطر نشان کرد:توسعه کشت گیاهان دارویی با توجه به کم‌آب‌‌بر بودن می تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و ارتقای توان مالی خانوارهای روستایی شود .

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشت گیاهان دارویی شهرستان اردل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۵ بنای غیرمجاز در شهرستان تاکستان

محمد اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان از قلع و قمع ۵ بنای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: با تخریب این بنا‌های غیرمجاز بالغ بر هشت هزار متر مربع از اراضی خرمدشت آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

به گفته اکبری، این بنا‌های غیر مجاز شامل ۳ مورد فنس و ۲ مورد دیوارکشی بوده که با حضور رئیس و کارشناسان امور اراضی شهرستان تاکستان، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان یادآور شد: این عملیات اجرا شده شامل اخبار سامانه ۱۳۱ و شناسایی‌های مربوط به ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • آغاز کشت بهاره محصولات زراعی در اردل
  • ‍ کشت زیره در ٣٠٠ هکتار زمین کشاورزی بجستان
  • قلع و قمع ۵ بنای غیرمجاز در شهرستان تاکستان
  • کشت زیره سبز دیم در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک