Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@20:09:28 GMT

رئیس مجلس باید فردی جهادی و با روحیه انقلابی باشد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۵۱۷۸

رئیس مجلس باید فردی جهادی و با روحیه انقلابی باشد

نماینده مردم نجف آباد در مجلس ویژگی‌های رئیس مجلس را از دیدگاه خود تشریح کرد. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح ویژه گیهای رئیس مجلس، اظهار داشت: روحیه رئیس مجلس باید متحولگرا ، جهادی و یک چهره انقلابی باشد و اطرافیانش باید مدیر و همچنین پاکدست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمایندگان رئیس قوه قانون گذاری کشور را تعیین می کنند لذا رئیس مجلس برتر از سیار نمایندگان نیست، افزود:مجلس به نوعی ریل گذار مملکت است لذا رئیس مجلس باید از این هوشمندی و قدرت تشخیص برخوردار باشد تا طرح ها و لوایح مهم و گرهگشا را در اولویت اول قرار دهد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با تاکید بر اینکه در مجلس یازدهم باید رفتار جمعی جایگزین فرد محوری شود، ادامه داد: روحیه رئیس مجلس باید جمع پذیر باشد و تمایل به انجام کارهای جمعی داشته باشد و پیش از اینکه اقدامی انجام و یا تصمیمی اتخاذ کند نظر جمعی مجلس را بگیرد و بعد تصمیم‌گیری یا اقدام کند؛لذا باید به جمع نمایندگان احترام بگزارد.

ابوترابی با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) همواره بر رأس امور بودن مجلس تاکید داشتند، گفت: یکی از دیگر ویژگی‌های رئیس مجلس نگهداری مجلس در رأس امور و سپس دارای روحیه انقلاب بدون است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه رئیس مجلس باید توانایی اداره جلسات علنی پارلمان را داشته باشد، اضافه کرد: داشتن قدرت تعامل و هماهنگی باید از دیگر خصلت‌های رئیس مجلس باشد چرا که مجلس کار جمعی با 290 نماینده است لذا رئیس باید دارای روحیه جمع‌گرا باشد.

انتهای‌پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس رئیس مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس رئیس مجلس مجلس نمایندگان مجلس رئیس مجلس مجلس نماینده مردم نجف آباد در مجلس رئیس مجلس رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره نشست مشترک مجلس و دولت درباره نوسانات نرخ ارز گفت: حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس قرائت می‌شود.

به گزارش تسنیم، صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز صحن مجلس در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر عدم ضرورت رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس گفت: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رییسه مجلس تاکید کرد: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ الان وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است. همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید [ارز] ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

بدری خاطرنشان کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است، اما بانک مرکزی اصلاً آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانونگذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • فیلم/ رئیسی: روحیه انقلابی و دین مداری مردم لاهور و پاکستان ستودنی است
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • نماینده مجلس لبنان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، غافلگیر کننده و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بود
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • روحیه جهادی و دانش‌پایه بودن نظام دفاعی عامل برتری قدرت نظامی ایران است
  • محمودوند، نماینده خرم‌آباد: آقایانی که حرف رهبر انقلاب در خصوص دختربچه‌های مظلوم و معصوم را قبول نداشتند، همه‌کاره انتخابات بودند! درد از این بزرگ‌تر؟
  • ماجرای ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی | نماینده‌ای داشتیم که به «مهسا امینی» فقط فحش نمی‌داد!