Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@12:24:58 GMT

طغیان‌های کوچک بیماری در روستاهای همدان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۵۲۰۶

ایسنا/همدان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با تأکید بر ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی، تأکید کرد: شرایط ابتلا به کروناویروس در استان به ثبات رسیده است اما طغیان های کوچک بیماری در بخش های روستایی دیده می شود.

دکتر منوچهر کرمی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: شرایط فعلی ابتلا به کرونا همچنان مانند هفته های گذشته بوده به طوریکه موارد ابتلا در روز زیر ۱۰ نفر است اما تنها طغیان های کوچکی در بخش های روستایی دیده می شود و در اکثر موارد بدون علامت بوده که پیگیری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره طرح سوار کردن دو سرنشین در قسمت عقب تاکسی ها و لغو این طرح از سوی تاکسیرانی در همدان بیان کرد: از ابتدای این طرح نیز عده ای رعایت می کردند و عده ای خیر اما مکاتبات رسمی درباره لغو طرح دو سرنشین در صندلی عقب تاکسی ها نداشته و دریافت نکرده ایم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درباره فعال شدن گردشگری در شرایط کرونایی خاطرنشان کرد: در بحث توریسم تنها تغییراتی که از سمت ما انجام شده، اعلام توجه به پروتکل های بهداشتی در همه جا و نظارت بر این مهم است.

وی افزود: در مورد فعالیت مناطق گردشگری همچون غار علیصدر و گنجنامه ابتدا باید ضوابط بهداشتی انجام گیرد سپس بازدید صورت پذیرد و براساس تمهیدات مصوب از سوی ستاد کرونا فعالیتشان را با ظرفیت بسیار کم از سر گیرند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان درباره ازدحام جمعیت در منطقه گنجنامه گفت: وظیفه ما اعلام خطر و هشدار در این زمینه است که از مدت ها قبل انجام گرفته اما مسدودسازی مسیر گنجنامه از حدود اختیارات ما خارج بوده و مجوزی برای این امر وجود ندارد و تنها راه مدیریت مردمی اپیدمی کروناویروس است.

وی ادامه داد: ما آموزش های لازم را داده ایم و مردم باید خود مراقب سلامتی خویش باشند چراکه ممکن است شاهد موج های بزرگ اپیدمی کرونا در استان نباشیم اما به طور قطع خوشه ها در مناطق اتفاق خواهد افتاد و باید نهایت دقت را داشته باشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درباره آمار احتمالی ابتلای مسافران به ویروس کرونا نیز گفت: خوشبختانه هیچ مراجعه ای از سمت مسافران به مراکز درمانی استان صورت نگرفته است.

وی درباره حضور عشایر در مناطق حاشیه شهر نیز یادآور شد: عشایر گروه هدف ویژه ما هستند و با توجه به ارتباطات کم با عشایر هماهنگی لازم برای غربالگری آنها انجام شده و آموزش های لازم نیز ارائه شده است و نهایت دقت صورت خواهد گرفت تا مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد بلندنظر، عصر چهارشنبه با اشاره به طغیان ۳ رودخانه ملنتی، شور و هلیل در جیرفت گفت: همچنان سیلاب بر بستر این رودخانه‌ها جاری است و با توجه به به ادامه بارش‌ها هم امکان انتقال سیلاب از بالادست به این رودخانه‌ها هم وجود دارد.

وی گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی از بخش‌های تابعه جیرفت سیلاب به مزارع گندم و پیاز کشاورزان و حوزه بخش مرکز و اسماعیلی وارد و سبب خسارت به محصول کشاورزان شده است که با توجه به فروکش کردن سیلاب میزان خسارت‌های رسیده با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در منطقه برآورد و اعلام می‌شود.

فرماندار جیرفت، گفت: در حال حاضر راه ارتباطی بیش از ۳۸ روستا در جیرفت به علت بارش شدید باران مسدود و دچار خسارت شده است که نیاز به دستگاه سنگین جهت بازگشایی دارد.

وی از امداد رسانی نیروهای شهرداری جیرفت توسط لودر به مردم و رانندگان ۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت که در محور منطقه بند سراجی با طغیان رودخانه برخورد کرده بودند خبر داد و گفت: خوشبختانه هیچ گونه تلفات انسانی را تا کنون در جیرفت شاهد نبودیم.

کد خبر 6081438

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات جهش تولید در روستا‌های استان همدان
  • آب همدان بیماری‌های پوستی ایجاد نمی‌کند
  • فصل طغیان آفات در کشاورزی خراسان‌شمالی
  • افزایشی در بیماری‌های پوستی به سبب آب همدان نداریم
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • ببینید | طغیان کم‌ سابقه رودخانه سرباز و مسدود شدن محور ترانزیتی راسک - چابهار