Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فردین عینی، مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با شیوع بیماری کرونا، تمامی موزه‌های وابسته به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل از روز دوشنبه ۵ خرداد ۹۹ فعالیت خود را از سر گرفتند.

او افزود: با ابلاغ این مصوبه موزه‌های استان طبق روال عادی از ساعت ۹ تا ۱۸ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم آماده میزبانی از بازدیدکنندگان خواهند بود که با بازگشایی موزه‌های از روز گذشته شاهد حضور مردم در این مکان‌ها بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر موزه‌های استان اردبیل بیان کرد: مصوبه بازگشایی و آغاز فعالیت موزه‌های استان به موزه‌های خصوصی از قبیل موزه مشگین‌شهر و موزه شهرداری اردبیل نیز ابلاغ شده تا فعالیت‌های خود را آغاز و اقدام به خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان کنند.

عینی با اشاره به فعال بودن ۱۵ موزه در سطح استان اردبیل تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا موزه‌های استان نیز تعطیل و بازدید از آن انجام نمی‌شد که امیدواریم با بازگشایی این مکان‌های فرهنگی و تاریخی بتوانیم شاهد حضور بازدیدکنندگان و رونق قبلی در این مکان‌ها باشیم.

او با اشاره به فعالیت موزه‌های استان در ایام کرونایی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های موزه‌های استان اغلب در بستر اینترنت و بازدید مجازی ‍پیگیری می‌شود که با توجه به این فعالیت‌ها امسال ۶ موزه استان اردبیل در روز موزه توسط ایکوم یا شورای بین‌المللی موزه‌ها مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه اردبیل پروتکل بهداشتی میراث فرهنگی بازگشایی موزه ها موزه های استان استان اردبیل موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های نظارتی مزارع آبزیان استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان بعد از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: واگذاری کار تأیید مزارع پرورش آبزیان در استان بوشهر به اتحادیه‌ها و بخش خصوصی برای کمک به رفع مشکلات و گرفتاری‌های مراکز پرورش و تکثیر در کنار نگاه نظارتی و حاکمیتی دامپزشکی استان صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: ۵۳ هزار بازدید از مراکز عرضه و تولید محصولات غذایی و دامی و پروتئینی در یکسال گذشته صورت گرفته است.

تنگستانی مکان افزود: در سال گذشته بر اساس بازدیدهای صورت گرفته ۸۶ هزار کیلوگرم فرآورده گوشتی و آبزیان معدوم و همچنین ۹ هزار کیلوگرم از این فرآورده‌ها ضبط شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه بیماری AHPND در سال گذشته ۲۴ هزار تن از تولید میگو پرورشی را کاهش داد، اضافه کرد: امسال نیز بیماری AHPND وجود دارد که با آموزش‌های لازم آمادگی برای مقابله با این بیماری وجود دارد و درنتیجه پیش بینی می‌شود میزان خسارت نسبت به سال گذشته به صورت چشمگیری کاهش یابد.

تنگستانی مکان از برخورد با ارائه کنندگان ماهیان حرام گوشت با توجه به اینکه این مسؤولیت به سازمان دامپزشکی داده شده خبر داد و گفت: صید ماهیان حرام گوشت شامل خساک، خرچنگ، یال اسبی و مارماهی به دلیل وجود بازار صادرات ممنوع نبوده اما عرضه این ماهیان در بازار مسلمانان حرام است.

تنگستانی مکان تصریح کرد: با همکاری سازمان دامپزشکی استان، کارخانجات فرآوری میگو کدهای مورد تأیید استاندارد اروپا، اوراسیا و چین را به دست آورده‌اند که با این کدها که توسط نمایندگان این کشورها به شرکت‌های عمل آوری مستقر در بوشهر داده شده است و مشکلی برای صادرات ندارند.

وی در خصوص تزریق هورمون در مرغداری‌ها گفت: اینکه در مرغداری‌ها هورمون استفاده می‌شود حرف درستی نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: تزریق هورمون مقرون به صرفه نیست و حتی امکان تزریق به ۲۲ میلیون قطعه مرغ در یک ماه وجود ندارد، بلکه از ژن‌ها اصلاح شده مرغی استفاده می‌شود که چاقی کننده بوده و از لحاظ علمی نیز مشکلی برای سلامتی انسان ندارد.

وی تصریح کرد: یک میلیون و ۳۷۵ هزار رأس دام روستایی و عشایری استان به صورت رایگان مورد واکسیناسیون، سمپاشی جایگاه و سمپاشی بدن شده‌اند و امسال نیز خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

کد خبر 6084671

دیگر خبرها

  • هیچکدام از صحبت‌های آقای قناد را قبول ندارم/ آقای قناد امانت‌داری را در روایت ماجرا رعایت نکرد
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • مدیران در چهارچوب قانون نسبت به رفع مشکلات اردبیل تلاش کنند
  • فعالیت‌های نظارتی مزارع آبزیان استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شد