Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:18:47 GMT

شکارچی متخلف سیاه گوش در ورزقان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۵۴۳۹

شکارچی متخلف سیاه گوش در ورزقان دستگیر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: در پی انتشار تصویری از به دار آویخته شدن یک قلاده «سیاه گوش» در ورزقان، دستور شناسایی و برخورد با عوامل این اقدام غیر انسانی صادر شد.

حمید قاسمی  اظهار کرد: به محض اطلاع از این اقدام غیرانسانی و ضدزیست محیطی، با هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی، انتظامی و امنیتی، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام فجیع در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از آن به دنبال شناسایی شکارچی متخلف سیاه‌گوش (گربه وحشی)، بر حسب دستور دادستان شهرستان ورزقان نامبرده دستگیر شد.

وی گفت: پرونده قضایی برای این فرد تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به جریان افتاده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: این شکارچی ۲۰ میلیون تومان خسارت بر محیط‌زیست وارد کرده بود و بر این اساس علاوه بر جزای کیفری، بایستی این خسارت را نیز جبران کند.

به گزارش ایرنا، سیاه گوش (Lynx – لینکس) یکی از ۸ گربه سان وحشی ایران (پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی) و بسیار نادر و کمیاب می باشد و از مشخصات بارز این گونه علاوه بر خال های روی پوست، موهای سیاه بلند در انتهای گوش ها است.

جمعیت این گونه بر اثر کاهش طعمه و تخریب زیستگاه ها در بسیاری از عرصه های طبیعی کشور از بین رفته و یا با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

سیاه گوش بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست در زمره گونه های درخطر انقراض می باشد. از بین رفتن جمعیت سمداران و نابودی زیستگاه مهمترین عواملی است که سیاهگوش ها را در مخاطره قرار می دهد. همچنین در طبقه NT) IUCN) و پیوست II کنوانسیون (CITES) قرار دارد.

پراکندگی سیاه گوش در منطقه ی ارسباران از کوههای کیامکی شروع می شود و تا نواحی کوهستانی شهرهای اهر و هوراند و کلیبر ادامه می یابد. به عبارت دیگر این گونه را می توان در بیشتر مناطق رشته کوه قره داغ یافت. این گونه در کوهستان کامتال و کیامکی ومناطق حفاظت شده ی ارسباران از جمعیت قابل قبولی برخوردار است، اما متاسفانه در مناطق آزاد و خارج از نظارت سازمان در لبه انقراض قرار گرفته است.

شهرستان ورزقان یکی از محدوده های پهنه جنگلی ارسباران (قره داغ) است که ۱۶۴ هزار هکتار وسعت دارد.

 

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی حقوق حیوانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی حقوق حیوانات سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی حقوق حیوانات حفاظت محیط زیست سیاه گوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان

احسان ملک رئیسی رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان مهرستان گفت:  در ادامه گشت وکنترل‌های مامورین اجرایی نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان مهرستان موفق شدند؛ یک نفر متخلف که اقدام به شکار سه قطعه یاکریم و یک قطعه سبز قبا کرده بود را دستگیر نمایند

احسان ملک رئیسی با اعلام این خبر گفت: متخلفین دستگیر شده به همراه سایر مستندات به مقام قضایی شهرستان تحویل شدند. 

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان مهرستان ضمن تشکر و قدرانی از شهروندان و دوستداران محیط زیست درخواست کرد که هرگونه شکار وصید غیر مجاز و تخریب محیط زیست را میتوانند با شماره گیری سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال