Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام، گفت: بنیاد مستضعفان، 35 میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی به شهرستان ملکشاهی اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز قاسم سلیمانی‌دشتکی در دیدار با محسن منصوری مدیرعامل و عضو هیات مدیره بنیاد علوی و معاون بنیاد مستضعفان کشور، نقش بنیاد مستضعفان در امر محرومیت زدایی مهم و ارزشمند خواند و گفت: از حمایت‌ها و کمک‌های بسیار خوب بنیاد مستضعفان در موضوعات مختلف از جمله محرومیت زدایی، مشارکت در اربعین با تشکیل بزرگترین موکب کشور در استان و کمک ۴ میلیارد تومانی در مقابله با کرونا تشکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به رضایت مردم استان از تلاش و عملکرد بنیاد مستضعفان در استان اشاره کرد و گفت: اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در ملکشاهی قابل تقدیر است که انشاالله با تحقق این امر شاهد گام بلندی در راستای محرومیت زدایی در این منطقه محروم خواهیم بود. 

استاندار ایلام در ادامه خواستار تحت پوشش قرار گرفتن هلیلان در بحث محرومیت زدایی هم‌زمان با شهرستان ملکشاهی شد و گفت: هلیلان محروم‌ترین نقطه استان است و با توجه به توافقات اولیه انتظار این است که این منطقه نیز از خدمات بنیاد مستضعفان بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه این منطقه به تازگی به شهرستان تبدیل شده است اما از محرومیت در رنج و نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: از کمک 4 میلیاردی بنیاد در بحث کرونا، 1 میلیارد به هلیلان اختصاص یافته است اما برای تعدیل نمودن آسیب‌های اجتماعی در این منطقه نیازمند سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال‌زایی هستیم.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه خواستار اجرای تعهدات قبلی بنیاد و طرفین درگیر در کار محرومیت زدایی ملکشاهی شد و گفت: آب شرب که فاز اول آن آماده شد نیازمند اجرای فاز دوم آن هستیم، کار درمانگاه و دی کلینیک ملکشاهی نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم است که باید در زمان مقرر جمع شود و بحث سوم جاده دسترسی به شهرستان است که از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی در این شهرستان است که نیازمند پیگیری جدی هست.

وی در ارتباط با اشتغال‌زایی در شهرستان ملکشاهی، گفت: اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی با ایجاد صندوق‌های خاص توسط بنیاد در رفع معضل بیکاری تاثیر گذار خواهد بود.

استاندار ایلام حسن نیت بنیاد در استان را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: از زمان حضور مهندس فتاح در بنیاد مستضعفان شاهد تحرک بسیار خوبی در این بنیاد قدرتمند برای محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور از جمله ایلام هستیم.

گفتنی است در این نشست که با تماس تلفنی استاندار ایلام با معاون مناطق محروم ریاست جمهوری همراه و مقرر شد که در یک تفاهم‌نامه سه جانبه مابین بنیاد مستضعفان، معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و استانداری شهرستان هلیلان نیز به موازات شهرستان ملکشاهی به عنوان پایلوت محرومیت زدایی در استان معرفی شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان ایلام قاسم سلیمانی محرومیت زدایی میلیارد تومان برای محرومیت زدایی محرومیت زدایی شهرستان ملکشاهی استاندار ایلام بنیاد مستضعفان اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: سازمان‌های امدادرسان نظیر؛ سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد. امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیش‌گیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم و وزیر کشور اخیراً در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع تامین شود.

وی از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود.

بهرام‌نیا تاکید کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآورشد: ۱۰ هزار و ۸۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 6088403

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم