Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها که بازار فضای مجازی داغ است، برخی از پیام‌رسان‌های داخلی و اپلیکیشن‌های بومی از هول حلیم توی دیگ افتاده‌اند برای جذب مخاطب دست به انتشار تبلیغات غیراخلاقی و ارائه امکانات نامناسب زده‌اند.

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا در جهان باعث تغییرات بسیاری در نحوه برقراری ارتباطات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها بسیاری از مردم جهان ترجیح می‌دهند از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارتباط خود با دیگران را حفظ کنند.جلسات کاری به شکل ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، دیدارها و ملاقات‌ها با استفاده از تماس تصویری صورت می‌گیرد و بسیاری از کمپانی‌ها فعالیت خود را به شکل دورکاری ادامه می‌دهند. بنابراین بازار فضای مجازی داغ‌تر از همیشه شده است.

 در ایران نیز استفاده از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی رشد چشمگیری در چند ماه اخیر داشته است. این امر فرصت مناسبی را برای اپلیکیشن‌های داخلی فراهم کرده است تا با تبلیغات مثبت و درست و ارائه امکانات متنوع و جدید، کاربران ایرانی را به سوی خود جلب کنند اما به نظر می‌رسد برخی از این اپلیکیشن‌ها راه اشتباهی را برای تبلیغات پیش گرفته‌اند.

مسیر معکوس به سوی پیشرفت

شرایط فعلی جهان فضای مناسبی برای اپلیکیشن‌های داخلی که می‌توانند جایگزین مناسبی برای تلگرام یا اینستاگرام باشند، ایجاد کرده بود تا مخاطبان بیشتری جذب کنند اما برخی از این اپلیکیشن‌ها با انجام تبلیغات ناهنجار نه‌تنها موفق به جذب مخاطب نشده بلکه اعتماد مخاطبان فعلی خود را نیز از دست داده‌اند. پیش از این نیز هورسا که به اینستاگرام ایرانی معروف است برای جذب مخاطب بیشتر نظارت بر محتوای منتشر شده  کاربران را به شدت کاهش داده بود و حتی در مواردی با وجود گزارش چند باره در خصوص یک پست، اقدامی برای حذف آن از سوی مدیران صورت نگرفته بود.

بیشتر بخوانید:  هورسا، محیطی ناامن و بدون نظارت / حال اینستاگرام ایرانی خوب نیست

آی‌گپ یکی از پیام‌رسان‌های بومی است که گزینه مناسبی برای جایگزینی تلگرام در نظر گرفته می‌شد. این پیام‌رسان توانسته بود برای توسعه فعالیت خود، مقبولیت و مشروعیت تبلیغ در صداوسیما را نیز داشته باشد اما حالا برای جذب مخاطب بیشتر راه تبلیغاتی نادرستی را پی گرفته که نه تنها ناهنجاری‌های اخلاقی را ترویج می‌دهد بلکه مخاطبان را به ارتباط با جنس مخالف تشویق می‌کند. نه‌تنها پوستر تبلیغاتی جدید این پیام‌رسان بومی متضاد با فرهنگ اسلامی ایرانی است بلکه ارتباط با جنس مخالف را تشویق می‌کند.

از سوی دیگر این اپلیکیشن مجموعه امکانات جدیدی برای نسخه اخیر ارائه کرده که یکی از آنها امکان پیدا کردن افراد نزدیک است. این قابلیت جدید آی‌گپ با نام «اطراف من» و با شعار «برای قدم زدن در دنیای جدید» ارائه شده است، پیش از این در اپلیکیشن‌های لاین و وی‌چت وجود داشت که هر دو پیام‌رسان در ایران فیلتر هستند. 

فرصتی که از دست رفت!

به جرئت می‌توان گفت که این روزها بهترین زمان برای جذب مخاطبان ایرانی به سوی استفاده از اپلیکیشن‌های بومی است اما به نظر می‌رسد که برخی از پیام‌رسان‌ها از هول حلیم توی دیگ افتاده‌اند و برای جذب مخاطب دست به هر کار و تبلیغی می‌زنند. غافل از این که این کارها نه‌تنها مخاطب جدیدی را جذب نمی‌کند بلکه اعتماد مخاطبان فعلی را از بین می‌برد. راه اشتباهی که برخی از پیام‌رسان‌های داخلی برای جذب مخاطب پیش گرفته‌اند همراه با ترویج ناهنجاری‌های اخلاقی و تشویق به ارتباط با جنس مخالف است که متناسب  با فرهنگ اسلامی ایرانی به شمار نمی‌رود.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا تلگرام پیام رسان همه گیری آی گپ هورسا اینستاگرام ایرانی پیام رسان ها برای جذب مخاطب اپلیکیشن ها نه تنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۴ نقطه آلوده به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در اردبیل

جواد تقوی از اجرای طرح آرامش محله محور پلیس خبر داد و اظهار کرد: ۱۴ نقطه از شهر اردبیل که آلوده به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بودند توسط پلیس شناسایی و با اولویت‌بندی درحال پاکسازی است.

او با اشاره به یکی از این نقاط آلوده گفت: پاکسازی پارک ملت اردبیل به عنوان اولین نقطه آلوده به ناهنجاری‌های اجتماعی در دستور کار پلیس قرار گرفت و امروز شاهد انجام عملیات مذکور در این پارک بودیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل تاکید کرد: براساس این طرح، محله‌ها و پارک‌های آلوده به آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد شناسایی شده و پلیس ضمن پاکسازی و حضور مستمر، غرفه‌های مشاوره اجتماعی و حقوقی در آن محل دایر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیام نوروزی امیرعبداللهیان : ایران متعلق به همه ایرانیان است
  • شناسایی ۱۴ نقطه آلوده به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در اردبیل
  • پیام رسان‌های فیلترشده به زودی در دسترس مردم ؟!
  • پیام رسان های فیلترشده به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرند
  • اختلال در گرفتن ارز مسافرتی در بله! / متقاضیان ارز مسافرتی تنبیه می شوند؟ / اطلاعاتی که بعضی بانک ها به متقاضیان نمی گویند!
  • عارف به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت/ فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد
  • درخواست محمدرضا عارف از رئیس قوه قضاییه برای جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در جامعه به بهانه امر به معروف و نهی از منکر: فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد/ لایحه حجاب بر اساس تفکرات ایدئولوژ
  • (ویدئو) خبر مهم درباره رفع فیلتر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی
  • امکان دریافت و تهیۀ عیدی، آنلاین و آسان در اپلیکیشن بله
  • کلاهبرداری به بهانه سود سهام عدالت