Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در نشست «هم‌افزایی برای تشکیل مجلس قوی، کارآمد و انقلابی» در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران، گفت: شرط تحول در کشور در تحول از درون مجلس است و ایجاد تحول در مجلس، کار یک فرد، گروه یا فراکسیون نیست بلکه نیازمند آن است که همه نمایندگان در این زمینه فعالیت کنند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد: برای تحول در مجلس، باید مشکلات گذشته مورد ارزیابی قرار گیرد و بر این اساس، اقداماتی برای ایجاد تغییر و تحول در مجلس شورای اسلامی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف با تأکید بر اینکه باید اعتماد را به مردم بازگردانیم، گفت: مردم به انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن اعتقاد کامل دارند به طوری که در تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی، شاهد حضور بسیاری از مردم بودیم و شکوه حضور خود را به جهانیان نشان دادند.

وی، تحول مجلس را مستلزم توجه ویژه به اسناد بالادستی دانست و تصریح کرد: برای ایجاد تحول در مجلس، باید قانون اساسی و همچنین سیاست‌های کلان قانونگذاری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، مورد توجه قرار گیرد.

منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه برای تحول در مجلس، باید رویکرد مردم‌سازی مورد توجه قرار گیرد، افزود: این رویکرد به این معناست که هر کاری که در کشور انجام می‌شود، حضور مردم هم در آن مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف گام بعدی برای تحول در مجلس را شفاف‌سازی عنوان کرد و گفت: نمایندگان باید در همه امور به ویژه در اموری که برای مردم تصمیم می‌گیرند، کاملاً شفاف عمل کنند و قطعاً این مساله در مجلس یازدهم مورد توجه قرار می‌گیرد و باید فرآیندهای کارآمدسازی و هوشمندسازی در همه تصمیمات مجلس نمایان باشد.

وی اضافه کرد: ارتقای کیفیت نظارت و قانونگذاری از جمله اولویت‌هایی است که در مجلس یازدهم و در جهت ایجاد تحول در مجلس مورد توجه قرار می‌گیرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت ایجاد تحولاتی در امور مربوط به نمایندگان افزود: برخی از نمایندگان در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی، مشکلاتی دارند که باید این مشکلات مرتفع شود.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق ملت تحت هیچ شرایطی قابل معامله نیست، اظهار داشت: ما باید در تصویب قوانین به گونه‌ای عمل کنیم که دو قوای دیگر هم بتوانند مشکلات کشور را مرتفع کنند، البته در این زمینه تحت هیچ شرایطی نباید از منافع کشور بگذریم.

قالیباف با تأکید بر اینکه در این مجلس باید از ظرفیت متخصصان و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس به خوبی استفاده شود، گفت: از مجلس ششم تاکنون صرفاً ۳۸ درصد طرح‌ها و لوایح تبدیل به قانون شدند، بقیه تصویب نشده‌اند و صرفاً وقت مجلس برای این موضوع گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: باید لایحه‌محوری را مدنظر قرار دهیم و در صورتی که دولت لایحه ارائه نداد، باید از ابزارهای قانونی خود در این زمینه استفاده کنیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم پروندهٔ خبری مجلس یازدهم و اولویت های آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم مجلس یازدهم مورد توجه قرار تحول در مجلس ایجاد تحول قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در برنامه تلویزیونی گفت: در اوایل دهه ۹۰ وقتی مشکلی در زمینه مایحتاج مردم در حوزه کشاورزی، پروتئین و ... پیش می‌آمد ۳ نهاد متولی بودند و از این روز مجلس یازدهم تلاش کردیم مدیریت واحدی را اجرایی نمایین و ر حوزه کشاورزی و تامین گوشت فقط وزارت جهاد کشاورزی پاسخگو است.

او افزود: در این مجلس مصوب شد که نقشی را به عهده سندیکا‌ها و انجمن‌های صنفی که مرتبط با کشاورزان است بدهیم، اما اکنون باز هم کشاورزان گلایه‌مند هستند و دلیل آن نیز تورم و افزایش هزینه‌های تولید طی سال‌های گذشته است که کشاورز را با مشکلاتی برای تامین درآمد مواجه کرده است.

آقای یوسفی می‌گوید: توجه به بخش کشاورزی در خوزستان با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن محصولانت باغی و زراعی که با فاصله از استان‌های دیگر است یعنی توجه به پیشران‌های اقتصاد و قطعا توجه به کشاورزی هم باعث پیشرفت و تامین کالا‌های اساسی و امنیت غذایی است و هم معیشت کشاورز استان را تامین می‌کند.

تکمیل می‌شود...

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند