Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:55:58 GMT

عرضه 12 درصد سهام لیدر صنعت ماکارونی کشور

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۵۶۷۶

عرضه 12 درصد سهام لیدر صنعت ماکارونی کشور

12 درصد از سهام شرکت زر ماکارون با مجوز بورس عرضه می شود. مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر با اشاره به اینکه پذیرش شرکت های جدید در بورس اقدامی مطلوب در جهت توسعه و گسترش فعالیت بنگاه های تولیدی است گفت: "در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نام گرفته بی شک بازار سرمایه به عنوان یکی از ارکان اصلی در تامین مالی بخش تولید،می تواند زمینه رشد و توسعه پایداربنگاههای تولیدی را مهیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

12 درصد از سهام شرکت زر ماکارون با مجوز بورس عرضه می شود. مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر با اشاره به اینکه پذیرش شرکت های جدید در بورس اقدامی مطلوب در جهت توسعه و گسترش فعالیت بنگاه های تولیدی است گفت: "در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نام گرفته بی شک بازار سرمایه به عنوان یکی از ارکان اصلی در تامین مالی بخش تولید،می تواند زمینه رشد و توسعه پایداربنگاههای تولیدی را مهیا کند. "

وی افزود: "در همین راستا شرکت بورس و اوراق بهادار با درج شرکت «زرماکارون» با کد "1544" و نماد "غزر" در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس ؛مجوز عرضه 12 درصد از سهام این شرکت را در روز چهارشنبه 7 خرداد صادر کرده است.

سلطانی تصریح کرد: "ظرفیت و پتانسیل بالای بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های تولیدی منجر به آن شد تا این شرکت با تامین سرمایه لازم و اقدام به ورود در بورس ، برنامه ریزی جهت افزایش تولید روزانه 2500 تن را فراهم کند. براساس اطلاعات منتشر شده در روز چهارشنبه 192 میلیون سهم از مجموع 1600 میلیون سهم این شرکت قابل عرضه خواهد بود به طوری که حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی 150 سهم با دامنه قیمت در ثبت سفارش از مبلغ 43.000 ریال تا 45.500 ریال خواهد بود.

به گفته سلطانی در حال حاضر این شرکت با کسب بیش از 60 درصد سهم بازار داخلی ، به عنوان لیدر بازار ماکارونی در کشور شناخته می شود . ایشان از حضور این شرکت درعرصه های بین المللی خبر داد و گفت: باوجود تحریم های ظالمانه، پایدار بودن صادرات شرکت در کنار کسب اعتماد از مصرف کنندگان در عرصه بین المللی ،منجر به کسب سهم بیش از 80 درصدی صادرات پاستای کشور توسط این شرکت شده است.

بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر با اشاره به رقم فروش ثبت شده این شرکت در سال 98، و رسیدن آن به بیش از 181هزار تن از افزایش 200 درصدی جمع کل درآمدهای عملیاتی محقق شده این شرکت و رسیدن این مهم به رقم 9 هزار و 928 میلیارد ریال نسبت به سال 97 خبرداد.

گفتنی است شرکت زرماکارون با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در تولید و دانش فنی بالا تولید محصولات با کیفیت به عنوان اولین تولید کننده پاستا با "آرد سمولینا " در کشور توانسته سهم بالایی از تولید ماکارونی در بازارداخلی و خارجی را از آن خود کند. این شرکت با صادرات به کشورهای مختلف در دنیا ، رتبه دومین شرکت تولید کننده پاستا در یک سایت در جهان و همچنین کسب 7 دوره پیاپی صادر کننده نمونه کشوری و دریافت مدال افتخار صادرات را در کارنامه کاری خود دارد .

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه مقام معظم رهبری بورس تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!