Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@21:57:52 GMT

ارائه تسهیلات اشتغال به 23 طرح گردشگری روستایی کرمان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۵۸۱۹

ارائه تسهیلات اشتغال به 23 طرح گردشگری روستایی کرمان

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از ارائه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به 23 طرح گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا بردبار اظهار داشت: 23 طرح گردشگری استان کرمان شامل 17 واحد بوم‌گردی، 5 مجتمع گردشگری و یک کمپ کویری تسهیلاتی برابر با 119 میلیارد و 400 میلیون ریال با عاملیت صندوق کارآفرینی امید دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی طرح‌های گردشگری مذکور برای 90 نفر شغل ایجاد می‌شود، عنوان کرد: تسهیلات اعطایی در جلسه با حضور مسوولان صندوق کارآفرینی امید تصویب شد.

بردبار حمایت از طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری را از اولویت‌های اصلی دولت دانست و گفت: اجرای این طرح‌ها موجب ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه جوامع محلی می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال کرمان گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری

مرتضی فیروزآبادی با اشاره به چالش‌های ضمانت تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان، اظهار کرد: مسئله ضمانت تسهیلات یکی از چالش‌های مهم مددجویان برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است که در این راستا مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ مجوز ایجاد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال برای مددجویان را صادر کرد.

وی افزود: پس از مصوبه مجلس و ابلاغ آئین‌نامه مربوطه، از دی‌ماه سال گذشته صندوق به صورت آزمایشی در پنج استان گلستان، مرکزی، اصفهان، البرز و قزوین راه‌اندازی شد که در سال جاری نیز با ابلاغ تسهیلات، عملیات راه‌اندازی آن در کل کشور انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد حیات درباره نحوه کارکرد صندوق ضمانت، بیان کرد: از آنجایی که موضوع ضمانت مددجویان در اختیار شعب بانک‌ها قرار دارد و معمولا در این زمینه نیز مقداری سلیقه‌ای رفتار می‌شود و مددجویان کمیته امداد برای دریافت تسهیلات باید دارای ضامن‌های کارمند رسمی با چک باشند و باتوجه به اینکه مددجویان، افرادی با شرایط خاص هستند که نمی‌توانند فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند، براین اساس در کنار تلاش‌های دولت و نظام بانکی برای بهبود شرایط ضمانت، کمیته امداد با راه‌اندازی صندوق ضمانت و با استفاده از ابزار‌های در اختیار سعی کرده ضمانت افراد را تسهیل کند.

فیروزآبادی یادآور شد: با راه‌اندازی صندوق، به عبارتی صندوق ضمانت کمیته امداد، ضامن مددجویان خواهد شد و مددجویان با سفته مددجو و امضای فرد دیگری که خوشنام باشد می‌توانند ضمانت‌نامه خود را به بانک ارائه کنند.

به گفته وی، صندوق ضمانت کمیته امداد دارای سرمایه اولیه‌ای به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان است که از سوی کمیته امداد و وزارت اقتصاد به صندوق اختصاص یافته است.

مدیرعامل بنیاد حیات در پاسخ به این سوال که صندوق ضامن چه مددجویانی خواهد شد؟ توضیح داد: برای ضمانت، عمده مسئله ما در زمینه زنان سرپرست خانوار است. هدف‌گذاری ما برای سال اول این بوده که بتوانیم جامعه ۴۰۰۰ نفری را ضمانت کنیم و در برنامه هفتم کمیته امداد پیش‌بینی شده برای متوسط سالی ۱۰ هزار نفر از طریق این صندوق ضمانت داده شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند