Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که کاهش بی سابقه نرخ ازدواج در کره جنوبی و حتی نرخ تمایل به ازدواج در زنان این کشور، موجب شد میزان ازدواج‌های مردان کره‌ای با زنان خارجی طی چهار سال گذشته به طور ثابت افزایش یابد.

اداره آمار کره جنوبی چندی پیش از کاهش شدید شمار زنان مایل به ازدواج در مقایسه با دهه گذشته خبر داده بود و همین امر موجب کاهش نرخ زاد و ولد در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ کلی باروری در کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ به ۰.۹۸ درصد رسید که بسیار پایین‌تر از میزان ۲.۱ درصدی است که باعث تثبیت جمعیت این کشور به ۵۱ میلیون تن می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه اوآنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، سال گذشته میلادی در مجموع ۱۷ هزار و ۶۸۷ مرد کره‌ای با زنان خارجی پیمان ازدواج بستند. موسسه تحقیقات بیمه کره با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که در سال ۲۰۱۵ تعداد مردان کره‌ای که با زنان خارجی ازدواج کرده‌ بودند ۱۴ هزار و ۶۷۷ نفر بوده است.

سال گذشته (۲۰۱۹) نیز چهارمین سال متوالی بود که این عدد نسبت به سال پیش از آن بیشتر شده است. نسبت ازدواج بین‌المللی به آمار کلی ازدواج مردان در کره جنوبی نیز از ۴.۹ درصد به ۷.۶ درصد افزایش یافته است.

تعداد ازدواج‌های کره جنوبی با افراد خارجی در نتیجه این گرایش رو به افزایش، در دوره مورد اشاره از ۲۱ هزار و ۲۴۲ مورد به ۲۳ هزار و ۶۴۳ مورد افزایش یافت. این افزایش درحالی است که شمار کلی ازدواج‌ها در این کشور دارای چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در مدت مورد اشاره ۲۴ درصد کاهش داشته است.

تعداد ازدواج‌های خارجی در کره جنوبی پس از اوج‌گیری در سال ۲۰۰۵ به مدت ۱۰ سال رو به کاهش بود اما در سال ۲۰۱۵ مجددا رو به افزایش گذاشت. گزارش اخیر مساله افزایش ازدواج‌های بین‌المللی با مردان کره جنوبی را به عدم توازن در نسبت جنسیتی در جمعیت کره جنوبی در بحبوحه گرایش به خودداری از ازدواج نسبت داده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند: انتظار می‌رود که وابستگی مردان کره جنوبی به ازدواج‌های بین‌المللی تداوم داشته باشد زیرا بیم آن می‌رود که عدم توازن جنسیتی در میان جوانان تا مدت زمان قابل ملاحظه‌ای بدتر شود.

روزنامه "کوریا هرالد" این کشور نیز چندی پیش با استناد به اطلاعات اداره آمار کره جنوبی نوشت، در حالی که درصد زنانی که در سال ۲۰۰۸ معتقد به ازدواج بودند، ۶۱.۶ درصد و در سال ۱۹۹۸، ۶۷.۹ درصد بود، این میزان در سال ۲۰۱۸ به ۴۳.۵ درصد رسید. در واقع، تنها چهار تن از ۱۰ زن در کره جنوبی به ازدواج تمایل داشتند.
در آوریل ۲۰۱۸ تنها ۲۰ هزار نفر ازدواج کردند که این پایین‌ترین رقم از آوریل ۱۹۸۱ است و آمارهای جدید در سال ۲۰۲۰ نیز حکایت از آن دارد که این رقم همچنان رو به کاهش است و به همین دلیل هم هست که مردان کره جنوبی بیشتر ترجیح می‌دهند این خلاء تمایل زنان هم وطن خود به ازدواج را با افزایش ازدواج‌های بین‌المللی پر کنند.

گزارش ها حاکی است که احتمال به دست نیاوردن شغلی آبرومند، هزینه بالای آموزش خصوصی فرزندان، قیمت‌های سرسام آور مسکن و دشواری پیدا کردن شغل برای زنانی که به خاطر بزرگ کردن کودکان شان از کار کناره‌گیری کردند، از عوامل کاهش تمایل به ازدواج و فرزندآوری در کره جنوبی باشد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مردان کره جنوبی زنان خارجی کره جنوبی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کمبود‌های دارویی به ۱۱۲ قلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سازمان غذا و دارو اعلام کرده کمبود‌های دارویی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبلش ۶۷ درصد کاهش داشته و میانگین کمبود‌های دارویی از ۳۴۲ قلم در ماه به ۱۱۲ رسیده است.   رئیس سازمان غذا و دارو هم از افزایش تولید دارو در سال ۱۴۰۲ خبر داده که سهم دانش بنیان‌ها از این افزایش تولید ۷۰ تا ۸۰ درصد بوده است.   آقای محمدی گفت: پارسال دو دارو را دانش بنیان‌ها تولید کردند که به عنوان دومین تولیدکننده جهان در این دارو‌ها شناخته شدیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد
  • خانم مدل بعد از ازدواج با پیرمرد ثروتمند فریب خورد
  • این دو ایرلاین خارجی پرواز خود به ایران را لغو کردند + ویدئو
  • کاهش کمبود‌های دارویی به ۱۱۲ قلم
  • (عکس) رضا اسدی ازدواج کرد؛ مبادا یک زمان بی تو!
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • ایران پنجمین کشور دنیا از نظر هزینه‌های دفاعی + نمودار