Web Analytics Made Easy - Statcounter

مانور تبلیغاتی بر تعاونی های مسکن در حالی از سوی مدیران مربوطه صورت می گیرد، که این ظرفیت اقتصادی در دوای درد مسکن استان فارس بی تأثیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مسکن صنعتی پیشران در اقتصاد معرفی می شود که تحریک آن، حرکت سایر ابعاد اقتصادی و به ویژه در بخش اشتغال را به دنبال دارد؛ نقش صنعت مسکن در افزایش اشتغال در حالی برجسته معرفی می شود که داشتن مسکن به عنوان یکی از شاخصه های رفاه و حق هر شهروند نیز در قانون اساسی معرفی و بر آن تأکید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه مقرر شده است گلابی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن از سوی شهروندان کشور چیده شود، اما با توجه به گلابی های چیده شده در موضوعی چون برجام، خانه دار شدن ثبت نام های این طرح نیز با ابهام روبروست؛ ابهامی که سهم استان فارس از آن، ۴۸ هزار و ۳۸۶ واحد است و نگرانی از ین ابهام آنجا مضاعف می شود که  ۲۵ هزار واحد آن در شهر صدرا ساخته خواهد شد؛ صدرایی که مشکلات مسکن مهر و تعاونی های مسکن در آن همچنان پابرجاست.

تلخی به انجام رسیدن یا نرسیدن طرح مسکن ملی در حالیست که قبل تر از این ظرفیت تولید مسکن در استان فارس وجود داشته است اما به دلیل ضعف عملکرد متولیان، این فرصت برای استان فارس سوخت شده و امروز دیگر خود به تهدیدی تبدیل شده است.

حکایت «تعاونی های مسکن» در استان فارس، مثنوی هفتاد من کاغذی از درد است که به ویژه در دولت تدبیر و امید به جای بهره برداری از آن، برخی مدیرانش محصول آن را به سنگی شبیه دانستند که دیوانه ای در چاهی انداخته و هیچ عاقلی را توان بیرون آوردن آن نیست.

از مهمترین ظرفیت های اقتصادی که در موضوع تأمین (و به عبارتی عرضه) مسکن بسیار تأثیرگذار است، تعاونی های مسکن می باشند که در آن با تجمیع سرمایه های خرد، صاحب خانه شدن شهروندان امکان پذیر می شود. بستری اقتصادی که به دلیل ضعف نظارت دولت در تعاون، نارضایتی اعضای این تعاونی ها را به دنبال داشته است.

به گفته متولیان در مجموعه تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی فارس، از بین ۵۵۰۰ شرکت تعاونی در استان فارس، ۶۰۰ شرکت در حوزه مسکن فعال و فارس از لحاظ ساماندهی شرکت‌های تعاونی مسکن در کشور پیشرو است.

۶۰۰ تعاونی مسکن در حالی به فعالیت مشغول هستند که غالب این واحدها در تأمین مسکن اعضای خود با مشکل مواجه شدند و برخی از این مجموعه ها به دلیل ایجاد نارضایتی با اعتراضاتی از سوی اعضا روبرو شده اند؛ البته از این قصه نیز نباید ی تفاوت گذشت که برخی از تعاونی های مسکن از قانون عبور کرده و با تابلوی تعاون اما به فعالیت های عمرانی شبیه با شرکت سهامی می پردازند.

به نظر این آمارسازی ها و آماربازی ها، یارای درمان دردهای استان فارس را ندارد؛ شاید مهم ترین درد اقتصاد در استان فارس، آمار باشد که اسباب پیشتازی در کشور را به دنبال داشته، حال آنکه کیفیت های اقتصادی در این استان با مشکل مواجه است.

قرینه این ادعا را شاید بتوان در آماری دنبال کرد که به شاخص فلاکت معروف است و استان فارس به لحاظ مجموع دو شاخص ناخوشایند بیکاری و تورم در کمترین میزان و بهترین حالت در کشور است، اما با اعلام تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه مقرری بیمه بیکاری، رتبه برتر از آن استان فارس می شود که به معنای بدترین وضعیت برای نیروی کار است!!

پیش تر خبرگزاری فارس در یادداشتی به بررسی ‌تخلفات در اتاق تعاون استان فارس پرداخت و  همچنان معتقد است که بخش تعاون در استان فارس جایگاهی می باشد که رصد دقیق مجموعه های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی استان را طلب می کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن درد اقتصاد تعاونی تعاونی های مسکن استان فارس تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری عصر سه شنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در سال ۱۴۰۳ که به میزبانی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با حضور مدیران کل عضو شورا برگزار شد اظهار کرد: عملیات وعده صادق به لطف خداوند متعال و با درایت رهبر فرزانه انقلاب، پشتیبانی مردم غیور و به برکت خون شهیدان جبهه مقاومت و رشادت رزمندگان اسلام به دست آمده است.

وی ضمن قدردانی از نیروهای مسلح بابت این تنبیه محکم به رژیم صهیونیستی، افزود: جامعه بزرگ تعاون، کارگری و کارفرمایی تا آخرین قطره خون پای اهداف بلند انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳، اظهار امیدواری کرد بتوانیم با مصوبات جدید شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اقدامات مهمی را به سرانجام برسانیم.

این مسئول استانی خواستار مشارکت تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی در تحقق شعار سال شد و تصریح کرد: تلاش برای حوزه اشتغال باید بیشتر شود تا گره از مشکلات مردم به ویژه جامعه هدف برداشته شود.

باقری با اعلام اینکه دستگاه‌ها به شاخصه‌های ارزیابی جشنواره شهید رجایی توجه کنند، خاطرنشان کرد: انتظار است دستگاه‌ها اقدامات شاخص را احصاء و مشخص کنند.

وی با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: امسال در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر نقش‌آفرینی و مشارکت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه تجلی حضور مردم در اقتصاد را می‌توانیم در بخش تعاون شاهد باشیم، تصریح کرد: در کشور و استان ما مردم همواره حضور تأثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

این مسئول استانی ادامه داد: کلیدی‌ترین واژه شعار امسال جهش است که باید زمان را در این موضوع مد نظر داشته و در کوتاه‌مدت با تلاش و همت همه دستگاه‌ها به آن دست پیدا کنیم.

باقری به خبری خوش در بخش آموزش تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به منابع اعتباری مشخص آموزش بخش تعاون به فنی و حرفه‌ای سپرده می‌شود.

کد خبر 6080112

دیگر خبرها

  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود