Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@06:04:18 GMT

آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۶۰۴۰

آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: طبق قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب شده و مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد.

محمد عباسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع غلات شهرستان براساس ماده ۶۸۸ قانون مجا‌زات اسلامی و ماده ۲ و ۲۲ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۴۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب شده و مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جدا از خسارات احتمالی که به واسطه آتش زدن بقایای گیاهی از نظر سرایت آتش به اماکن عمومی و خصوصی دیگران رخ خواهد داد این عمل غیرعلمی و غیرقانونی باعث ازبین رفتن موادآلی خاک و موجودات زنده و میکرو ارگانیسم‌های مفید خاک می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری ادامه داد: با از بین رفتن مواد آلی خاک، حاصلخیزی خاک به شدت کاهش یافته و به دلیل تبخیر، مصرف آب به میزان زیادی افزایش می‌یابد همچنین باعث ازبین رفتن پوشش گیاهی و موجب جاری شدن روان آب‌های سطحی و فرسایش خاک خواهد شد.

عباسی تصریح کرد: یکی از خطرات بزرگ، احتمال سرایت آتش به مزارع مجاور و عرصه‌های منابع طبیعی بوده همچنین باعث افزایش تراکم ذرات ریز معلق هوا، آلودگی هوا و ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شود.

وی اضافه کرد: به جای آتش زدن بقایای گیاهی می‌توان از انجام عملیات خاک‌ورزی استفاده کرد که با کمک و راهنمایی کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی بخش‌های مختلف شهرستان این امر محقق می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه با متخلفان در این خصوص با معرفی به اداره محیط زیست برای اعمال قانون برخوردمی‌شود، ابراز داشت: از بخشداران و دهیاران درخواست می‌شود در این امر  مهم همکاری لازم را داشته باشند و با افرادی که اقدام به آتش زدن بقایای گیاهی می‌کنند برخورد قانونی و لازم را انجام دهند.

عباسی در پایان از کشاورزان عزیز و زحمتکش در منطقه شهرستان ری خواست با کارشناسان جهادکشاورزی در خصوص جلوگیری از آتش زدن بقایای مزارع غلات همکاری لازم را داشته باشند و در ادامه تأکید کرد: خاک و بقایای گیاهی منشاء سخاوت و برکت برای بشر است و آن را آتش نزنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی هوا بقایای گیاهی کشاورزی آتش زدن آتش زدن بقایای گیاهی کشاورزی شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرات ناگفته درباره دستمال توالت

به گزارش پارس نیوز به نقل از اقتصادنیوز :  دستمال توالت جزء ضروریات بهداشتی محسوب می شود اما در حقیقت در بسیاری از کشور ها از این دستمال ها استفاده نمی کنند.

بسیار مهم است که اول از همه روی برچسب محصولات را مطالعه کنید و بعد آن را خریداری کنید. درست است که دستمال توالت یک محصول بهداشتی است اما مواد موجود در آن مخصوصاً اگر معطر باشد، باعث ایجاد حساسیت به پوست می‌‌ شود. فرمالدهید یکی از آن موادی است که حساسیت زیادی را ایجاد می‌‌ کند و وجود آن در هر محصولی باعث حساسیت آن نقطه خواهد شد.

 

 دستمال توالت های معطر بوی خوبی می دهند و می توانید آن ها را در حمام و توالت استفاده کنید اما گول این عطرهای خوشبو را نخورید، زیرا باعث ایجاد آلرژی می شوند. بعضی از آن ها بوی گل می دهند و شما را وسوسه می کنند اما همه این ها مصنوعی هستند و سطح سالم قلیایی اندام های خصوصی شما را به هم می‌ زنند و باعث ایجاد عفونت مخمری می شوند.

 

معمولاً دستمال توالت ها از موادی تشکیل شده اند که خودشان عامل به هم زدن سطح هورمونی در بدن مخصوصاً استروژن هستند که هورمون ضروری برای باروری و عملکرد مناسب و درست رحم است. این دستمال توالت ها سطح استروژن را پایین می آورند و در روند تولید مثل مشکل ایجاد می کنند. پس بهتر است که خانم ها تا حد ممکن از آن ها استفاده نکنند.

شاید استفاده از دستمال توالت باعث ایجاد حس تمیزی در شما شود و یک راه موثر برای آن محسوب شود اما استفاده از آن عامل ایجاد حساسیت خواهد بود و حتی خطر پراکنده شدن جرم و آلودگی ها را افزایش می دهد و باعث انتقال آن ها به دست و ناخن می شود و در نتیجه عملکرد تمیزی آن هم خیلی خوب نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم
  • وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌ ایرانی+ فیلم
  • ببینید | وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌های سپاه در اسرائیل
  • وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی با دیدن بقایای موشک‌ ایرانی درپایگاه نواتیم
  • خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌های ایرانی در اسرائیل: آنچه ما دیدیم یک چیز واقعا وحشتناکی است ؛ 11 متر بود! (فیلم)
  • کدام سلاح و مهمات قاچاق محسوب می‌شود؟
  • سرشاخه کاری راهی برای جوان سازی درختان گردو
  • سلامتی بنیادی‌ترین حق هر انسانی محسوب می‌شود
  • (ویدئو) قدیمی‌ترین نان جهان با قدمتی بیش از ۸۰۰۰ سال در ترکیه کشف شد