Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیاوش وزیری در خصوص رفتار‌های ویروس کرونا در فصل گرما، اظهار داشت: به شکل اساسی با بهبود وضعیت آب و هوایی و گرم شدن هوا، بیماری‌های تنفسی ویروسی کمتر می‌شود، اما در کرونا چنین امنیت خاطری وجود ندارد و انتقال آن در ۴۷ درجه سانتی‌گراد هم رخ می‌دهد از این رو روی گرم شدن هوا برای قطع زنجیره انتقال نباید حساب باز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: طی روز گذشته (آمار پنجم خردادماه)، ۵۷۹ آزمایش تشخیص کوید ۱۹ در استان انجام شده که ۱۶۷ مورد بیمار قطعی کرونا بوده که ۱۵۲ مورد بیمار بستری و ۱۲ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی بوده است.

او با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اضافه کرد: با فرد مبتلا یا مشکوک به کرونا اگر ۱۵ دقیقه تماس کمتر از ۲ متر داشته باشیم به عنوان یک عامل خطرناک در تشخیص این بیماری تلقی می‌شود که شانس آلودگی را بالا می‌برد.

وزیری همچنان بر رعایت فاصله ۲ متری، شست و شو مدام دست‌ها و استفاده از ماسک برای کسانی که از بیمار کرونایی پرستاری می‌کند و همچنین توجه به تهویه اتاق تاکید داشت و افزود: از ابتدای اسفند تا روز گذشته ۳ هزار و ۶۸۸ نفر در این خصوص در استان بستری شده که تا کنون هیچ بیماری به این حد بستری نداشته است.

او  یکی از دغدغه‌های این روز‌ها را با توجه به فصل گرما بحث تهویه هوا و خنک کردن منزل عنوان کرد و گفت: وقتی کولر گازی را روشن می‌کنید برای ارتقا کاری آن باید میزان تهویه را به حداقل برسانید یعنی فضا بسته باشد، حال اگر در محیط بسته فرد کرونایی باشد یک محیط خطرناک را ایجاد می‌کند، چون که کولر‌ها فاقد فیلتر ضدویروس هستند و چرخش مجدد ویروس آلودگی را شدیدتر می‌کند.

وزیری در خصوص آخرین اخبار ساخت واکسن کوید ۱۹، افزود: از ابتدای شروع همه‌گیری کرونا حدود ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا مشغول ساخت واکسن هستند، اما همگی در مراحل ابتدای ساخت هستند و هیچکدام مجوز مصرف در انسان را پیدا نکرده‌اند احتمال اینکه دارای مجوز کارآزمایی تا شهریورماه شوند، وجود دارد.

او در رابطه با آنچه باید درباره ماسک استاندارد بدانیم، گفت: بعضی افراد به صورت دستفروشی ماسک‌های عرضه می‌کنند که فاقد فیلتر است و استاندارد و تولید یک مرکز علمی نیست.

وزیری بیان  کرد: ماسک سه لایه جراحی و N۹۵ قابل قبول است که قابل شست و شو هم نیستند بعضی از ماسک‌ها از پارچه‌های بی‌کیفیت تهیه می‌شوند که به اصطلاح می‌گویند قابل شست و شو است اما این مورد درست نیست.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول؛ یونایتد پیروز شد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (عکس) دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان