Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه احیا امر ولایت خواسته مهم معصومین (ع) است، گفت : معارف اهل بیت(ع) به عرصه زندگی فردی و اجتماعی جامعه باید وارد شود چراکه واقعا غربت اهل بیت(ع) در بی توجهی به معارف و دستورات ایشان است. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با اعضای شبکه جوانان رضوی، اظهار داشت: معرفت افزایی نسبت به مسئله امامت باید در جامعه تقویت شود، چرا که این مهم در پاسخگویی به بسیاری از شبهات می‌تواند کارساز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی احیا امر ولایت را موضوع بسیار عمیقی دانست که خواست امام رضا(ع) است و گفت: در فعالیت‌های خود باید در کنار تعظیم شعائر، نسبت به ترویج معرفت افزایی در جامعه و در بین مردم نیز توجه جدی داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان: امام سجاد (ع) معارف اسلامی را در قالب ادعیه به جامعه عرضه کردندامام جمعه گرگان: نشر معارف اسلامی مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه استحسینی: طرح‌های متعددی برای توسعه معارف اسلامی در آموزش و‌پرورش اجرا کردم

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه مشاهد شریفه همانند خانه اهل بیت(علیهم السلام) است که باید تکریم شود، ابراز کرد: این اماکن باید مورد احترام کامل باشد اما با این کار نباید از ترویج معارف عمیق اهل بیت غافل شد.

وی با اشاره به ایام دهه کرامت، این ایام را مهمترین فرصت برای احیا امر ولایت برشمرد و مطرح کرد: احیا ولایت از مهمترین خواسته‌های معصومین(علیهم السلام) است و لذا فعالان عرصه فرهنگی و مذهبی باید برای احیا امر ولایت برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه تعظیم شعائر و برانگیختن عواطف پاک و مقدس مردم در مجالس و مراسم باید زمینه را برای امر ولایت مهیا کند، عنوان کرد: کتاب شریف عیون اخبار الرضا(ع) مرحوم شیخ صدوق نمونه‌ای از احیا امر ولایت است که ایشان در این کتاب عمر خود را برای جمع‌آوری احادیث امام رضا(ع) صرف کرده است.

وی افزود: این کتب و منابع ارزشمند دیگری که در دست ما قرار دارد، نباید به فراموشی سپرده شود و با آوردن آن به صحنه زندگی مردم و جامعه می‌توان از نگاه‌های سطحی به جایگاه اهل بیت(ع) که آسیب زننده است جلوگیری کرد.

 شعبانی خواستار تلاش جوانان خوش فکر در راستای ترویج معارف اهل بیت در جامعه شد و بیان کرد: غربت اهل بیت(علیهم السلام) و معصومین به این است که معارف این بزرگواران در جامعه بلا استفاده باقی بماند.

وی تصریح کرد: خدمت به امام رضا(ع)، این امام رئوف توفیق بزرگی است که نصیب شما جوانان شده است و باید قدردان آن باشید.

انتهای پیام/741/ی

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن ولادت امام حسن علیه السلام همراه با افطاری خاص

رحیمی نسب مدیر کانون خدمات رضوی استان یزد گفت: همزمان با میلاد اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن علیه السلام مراسم جشن و سفره افطاری برای هزار و دویست نفر آماده شد.

وی ادامه داد: چند سالی است که به همت خادمان امام رضا علیه السلام و کمک خیرین این مراسم در شب ولادت امام حسن علیه السلام و با حضور مداحان و مردم ولایت مدار برگزار می‌شود و امسال میزبان هزار و دویست تن از عاشقان اهل بیت هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن ولادت امام حسن علیه السلام همراه با افطاری خاص
  • برنامه های معنوی « شب قدر» اردبیل از شبکه های اجتماعی پخش می شود
  • در رفتار فردی و اجتماعی باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان
  • حضور مردم در محفل امام حسنی‌ها نشان دهنده ماهیت ملت ایران است
  • خیران همدان، پیشگامان گمنام عرصه نیکوکاری و کمک به نیازمندان
  • سرمایه گذاری هزار و ۸۴ میلیارد ریالی طرح کشاورزی در استان همدان
  • اعلام انزجار مردم شیراز از فاجعه بیمارستان شفای غزه
  • معنای مردمی‌سازی جهاد عمومی در عرصه تولید ثروت است
  • عرصه عفاف و حجاب، عرصه فرهنگ سازی است