Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:15:26 GMT

ویروس کرونا؛ نقطه تقابل کاخ سفید و پنتاگون

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۶۳۱۲

ویروس کرونا؛ نقطه تقابل کاخ سفید و پنتاگون

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» روز سه شنبه گزارش داد: پنتاگون که برخلاف کاخ سفید معتقد است در سال 2021 نیز ویروس کرونا همچنان گریبانگیر آمریکا خواهد بود، با پیش گرفتن رویه خود برای مقابله با بیماری کووید-۱۹، به نوعی راه خود را از کاخ سفید جدا کرده و در معرض خشم ترامپ قرار گرفته است. 

هیل نوشت: مقامات و فرماندهان رده بالای پنتاگون متوقف ساختن تحرکات نظامی ارتش آمریکا را به خاطر شیوع کرونا تمدید کرده‌اند، بدین صورت که رزم ناوهای آمریکایی را در بنادر متوقف کرده و چارچوبی را برای نظامیان آمریکایی در جریان توقف تحرکات نظامی برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ مطرح کرده‌اند؛ اسناد منتشر شده وزارت دفاع آمریکا حاکی است که ارتش آمریکا برای مقابله با این ویروس تا سال دیگر میلادی همچنان درگیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تارنمای این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت:  تمدید توقف تحرکات نظامی از سوی پنتاگون در حقیقت پیامی در ضدیت با کاخ سفید است.  کاخ سفید پیام می‌دهد ابتلا به ویروس کرونا در ماه‌های پیش رو کاهش خواهد یافت و واکسن آن نیز تا پایان سالجاری میلادی در دسترس قرارخواهد گرفت. 
این درحالی است که در اوایل ماه جاری میلادی بنابر یک سند افشا شده پنتاگون،  ویروس کرونا تا تابستان سال ۲۰۲۱ میلادی باقی خواهد ماند و تا آن زمان نیز واکسنی برای درمان آن وجود ندارد. 

 «مکنزی ایگلن»  (Mackenzie Eaglen)  مشاور سابق کنگره آمریکا در امور دفاعی دراین باره به هیل گفت: این یک قطع ارتباط (میان کاخ سفید و پنتاگون) است. 
این مشاور سابق کنگره آمریکا درادامه گفت: پنتاگون در واقع وزارتخانه‌ای است که هر گونه احتمالی را در نظر می گیرد خود را برای مواجهه با آن آماده می کند. 

هیل درادامه نوشت: پنتاگون اغلب موقعیت دشواری را در برابر دولت دونالد ترامپ تجربه کرده است، چراکه این وزارتخانه قرار است تا برابر با خواسته‌های شخص رئیس جمهوری آمریکا عمل و اقدام کند، اکنون کاملا در وضعیتی قرار گرفته است که خود را با خطر خشم دونالد ترامپ مواجه می‌بیند. 

تارنمای خبری هیل در ادامه با پرداختن به تاریخچه دروغگویی‌های ترامپ درارتباط با همه گیری ویروس کرونا نوشت: در اواخر ماه ژانویه گذشته، زمانی که تنها در آمریکا شش نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بودند، ترامپ تاکید داشت که این ویروس «تحت کنترل» است، اما پنتاگون نخستین دستور العمل برای مواجه با این ویروس را به پرسنل و نیروهای نظامی خود منتشر ساخت. 
هیل نوشت: در اواخر ماه فوریه و زمانی که رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد ویروس کرونا «محو» خواهد شد، پنتاگون اقدام به لغو چندر مانور نظامی، محدود ساختن تحرکات نظامیان درخارج از مرزهای آمریکا کرد و به ناوهای جنگی خود که از کشورهای اقیانوس آرام گذر کرده بودند دستو ر به قرنطینه شدن داد. 
این خبر می‌افزاید: درماه آوریل نیز که ترامپ در تفکر از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا بود، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اما تحرکات گسترده نظامی را تا ۱۰ تیرماه ممنوع اعلام کرد. 

پنتاگون خود را برای بدترین وضعیت با کاخ سفید آماده می‌کند
یک مقام پنتاگون که دراین گزارش هیل اشاره‌ای به نام وی نکرد به این رسانه آمریکایی گفت: شواهد حاکی است پنتاگون خود را برای بدترین وضعیت آماده کرده است و این به عهده اسپر است تا وضعیت را تحت کنترل در آورد، فرماندهان پنتاگون خود را نه از لحاظ سیاسی اما از بعد مسائل نظامی درمورد برخورد با ویروس کرونا،  همخوان با کاخ سفید نمی‌بینند. 

تارنمای خبری «دیلی میل» ۳۱ اردیهبشت ماه با انتشار سند افشا شده پنتاگون گزارش داد: در این یادداشت که برای  «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا ارسال شد، آمده است که ویروس کرونا تا مدت‌های مدیدی در محیط پیرامون باقی خواهد ماند.  
دیلی میل در ادامه نوشته بود: این یادداشت که تحت گزارشی برای وزیر دفاع آمریکا بوده ضمن اشاره به باقی ماندن ویروس کرونا تا تابستان ۲۰۲۱ و اینکه تا آن زمان واکسنی برای این ویروس وجود نخواهد داشت، درباره تشدید ابتلا به این ویروس در ماه‌ها پیش رو هشدار داده است.  
دراین یادداشت پنتاگون آمده بود: تمامی شواهد نشان بر آن دارد که کووید-۱۹ در ماه‌های پیش رو در سراسر جهان باقی خواهد ماند، این موضوع تا زمان ایجاد یک مصونیت گسترده ادامه خواهد داشت، با توجه به احتمال بازگشت و شدت گرفتن بیماری کووید-۱۹،  راه طولانی (برای مقابله با این ویروس) در پیش خواهد بود، بنابراین باید از هم اکنون تمامی توجهات خود را بار دیگر بر وضعیت بحرانی، افزایش سطح فعالیت و برخی آمادگی‌های لازم متمرکز سازیم، چراکه بازگشت دوباره کووید-۱۹ در اواخر سال جاری میلادی رخ خواهد داد.  
ناظران، کارشناسان، سیاستمداران و اکثر افکار عمومی آمریکا نسبت به عملکرد دونالد ترامپ و دولت وی در مواجه با همهگیری ویروس کرونا رضایت نداشته و آن را مورد انتقاد قرار می‌دهند. 
اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به پنج میلیون و۵۹۰ هزار نفر رسیده که از این تعداد ۳۴۷هزار و ۹۰۰ نفر جان باخته‌اند.  
آمریکا نیز با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مبتلا و ۹۹ هزار و ۸۰۰ جان باخته در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار دارد. 

**۱۳۰۲**
 

برچسب‌ها ویروس کرونا دولت ترامپ دونالد ترامپ کاخ سفید مارک اسپر پنتاگون پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دولت ترامپ دونالد ترامپ کاخ سفید مارک اسپر پنتاگون ویروس کرونا دولت ترامپ دونالد ترامپ کاخ سفید مارک اسپر پنتاگون بیماری کووید ۱۹ برای مقابله دونالد ترامپ تحرکات نظامی ویروس کرونا دفاع آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد