Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:39:27 GMT

۱۵۰ جعبه تخم نوغان در جغتای توزیع شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۶۳۴۸

۱۵۰ جعبه تخم نوغان در جغتای توزیع شد

خلیل شایستگان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع ۵۰۰ اصله نهال توت به صورت رایگان و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی از عوامل رغبت کشاورزان جغتای به حرفه نوغانداری است.
وی ادامه داد: پرورش کرم ابریشم نیاز به سرمایه گذاری دارد که در کنار سایر فعالیت‌های تولیدی بخش کشاورزی سبب ایجاد درآمد و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: مدت پرورش پیله کرم ابریشم ۴۵ روز است از این رو کشاورزان با کمترین هزینه می‌توانند اقدام به پرورش کرم ابریشم نموده و درآمد مناسب کسب کنند.

وی افزود: از طریق پرورش کرم ابریشم ماده اولیه مورد نیاز صنایع فرش بافی، پزشکی، نظامی و الکترونیک تولید می‌شود و از فضولات کرم ابریشم نیز می‌توان به عنوان کود آلی برای بهبود وضعیت فیزیکی و حاصلخیزی خاک استفاده کرد.
جغتای دارای ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است و ۹ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامداری این شهرستان فعال هستند.
مرکز شهرستان جغتای در ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها اشتغال زایی اراضی کشاورزی جغتای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی اراضی کشاورزی جغتای اشتغال زایی اراضی کشاورزی جغتای کرم ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  مرکز خراسان رضوی،  مسئول اجرایی این پویش گفت: این پویش قرانی ویژه نوگلان مدارس ابتدایی و کودکستانی روستای جبله نو با هدف ارتباط بیشتر آنها با قرآن برگزار و بیش از ۲۰۰ خانواده با ارسال فلیم قرائت قران فرزندان  خود در این پویش شرکت کردند.

حسن شجیعی افزود: از شرکت کنندگان در این پویش در محفل انس با قران با حضور امیر حسین نبی زاده قاری بین المللی دانش اموزی تجلیل شد

حجت اسلام والمسلمین جواد تقی پور امام جمعه شهرستان جغتای با تشکر از برگزار کتتدگان این برنامه گفت: یکی از تفاوت‌های قران با دیگر کتب آسمانی منحصر به فرد بودن این معجزه است.

دیگر خبرها

  • برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن اقلام اساسی در مازندران
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب