Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@08:31:33 GMT

تامین امنیت غذایی با اتکا به تولید داخل

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۶۳۵۵

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه که روز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهورتشکیل شد، وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه واگذاری شرکت های دولتی و زیر مجموعه بانک های دولتی در بازار بورس گزارش داد.

همچنین در گزارش جداگانه‌ای، وزیر اموراقتصادی و دارایی روند آزاد سازی سهام عدالت به مردم را تشریح  کرد و رئیس جمهورنیز درباره سرعت بخشیدن به فرآیند آزاد سازی، مدیریت بازار سرمایه و فعال سازی در جهت حراست از حقوق صاحبان سهام عدالت تذاکراتی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه همچنین گزارش دیگری در خصوص تشکیل صندوق های سرمایه گذاری معامله پذیر (etf) به عنوان نخستین تجربه دولت در ابعاد مختلف و چگونگی واگذاری آن مطرح و بررسی شد که در نخستین عرضه، سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشارکت داشته اند.

در ادامه این جلسه با توجه به برنامه جامع دولت برای جهش تولید کشور در ابعاد مختلف، موضوع امنیت غذایی با اتکا به تولید داخل مورد بحث قرار گرفت.

در همین زمینه وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از برنامه تولید کالاهای اساسی و چگونگی خرید تضمینی محصولات کشاورزی ارائه کرد.

بر اساس تصمیم این جلسه، تامین با کیفیت نهاده ها و چگونگی حمایت از کشاورزان از جمله خرید به هنگام محصولات و تنظیم بازار باید به گونه ای باشد که ضمن حمایت از تولید با کاهش هزینه های مبادله، کالاهای تولیدی به قیمت عادلانه در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حسن روحانی دولت سهام کاهش هزینه امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نان کامل در ۶ نانوایی زنجان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: نان کامل در شش واحد نانوایی شهر زنجان تولید می‌شود و برای گسترش و اجرای کامل این برنامه در نانوایی‌های داوطلب، تلاش می‌کنیم. 

 نقدی افزود: در راستای ارتقای سلامت شهروندان، بهبود کیفیت نان در زنجیره گندم، آرد و نان است که با کاهش درصد سبوس‌گیری و جنین‌گیری از گندم در تولید آرد کامل و ترویج تولید آرد کامل و مصرف نان کامل پیگیری می‌شود.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: تولید نان کامل در سه واحد نانوایی لواش‌پزی و سه واحد سنگک‌پزی در شهر زنجان در فروردین ماه آغاز شده است.


دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۶ نانوایی زنجان
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست