Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روح الله سعیدی مدیر جهاد کشاورزی اردل، از آغاز طرح کشت گیاهان دارویی شامل گل گاوزبان، گل ماهور، اسطوخودس، مخلصه، بادرنجبویه، موسیر و کرفس در سطح ۱۶ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

او افزود: امسال ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردل اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی اضافه کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی با توجه به کم‌آب بر بودن می‌تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و ارتقای توان مالی خانوار‌های روستایی شود.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان دارویی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 

علی راه انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست همایش آموزشی چغندر علوفه‌ای گفت: در سال جدید به منظور تشویق و ترغیب کشاورزان، برنامه ریزی لازم برای در اختیار قرار دادن بذر و نهاده‌های رایگان به کشاورزانی که تمایل به کشت چغندرعلوفه‌ای دارند توزیع خواهد شد.

وی افزود: قزوین پتانسیل مستعدی در کشاورزی دارد و می‌تواند در کشت چغندر علوفه‌ای نیز بعنوان پیشرو و پایلوت باشد.

راه انجام اضافه کرد: کشت چغندرقند علوفه‌ای در مزارع با توجه به نامگذاری شعار سال بایستی با مشارکت مردم در استان برنامه ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان پراکنش دامداری‌های زیادی دارد بنابراین تامین علوفه مورد نیاز با یونجه و ذرت علوفه‌ای مقدور نیست و بایستی کشت چغندر علوفه‌ای در مزارع استان ترویج شود.

وی گفت: با توجه به اینکه چند سالی است استان قزوین با بحران کم آبی، کاهش بارندگی و خشکسالی و عدم پراکنش مناسب بارش‌ها روبرو است بنابراین اجرای پیاده سازی الگوی کشت و کشت محصولات گیاهان علوفه‌ای کم آب بر ضرورت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان