Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مدل مشهور پاکستانی که گفته شده در سانحه سقوط هواپیما در هفته گذشته کشته شده در معرض اتهام بی بندوباری و هدف توهین اینترنتی قرار گرفته است.

به گزارش بی بی سی، در موجی از اظهارنظر‌های توهین‌آمیز در انتقاد از پوشش و سبک زندگی زارا عبید، حساب او در شبکه اجتماعی از کار افتاد.

به گفته دوستان این مدل ۲۸ ساله، او با هواپیمای شرکت پاکستانی پی آی‌ای سفر می‌کرد که روز جمعه ۲ خرداد در یک منطقه مسکونی کراچی سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان از لاهور به مقصد کراچی با ۹۹ سرنشین و خدمه در حرکت بود، اما تنها یک دقیقه قبل از فرود در فرودگاه کراچی به ساختمان‌های یک خیابان برخورد و در منطقه‌ای مسکونی سقوط کرد.

اسامی کشته شدگان این سانحه منتشر شده، اما مقامات پاکستانی گفته اند که تنها دو مرد از این سانحه جان به در بردند.

به گفته رسانه‌های اجتماعی، گزارش‌های اولیه در این مورد که زارا عبید از این سانحه جان به در برده باعث شد تا برادرش با انتشار بیانیه‌ای از مردم درخواست کند از انتشار اخبار جعلی خودداری ورزند.

حساب‌های اینستاگرام، توییتر و فیسبوک او در حال حاضر در دسترس نیست هرچند مشخص نشده است که آیا سایت‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را برداشته‌اند یا این اقدام توسط دوستان و خویشاوندانش صورت گرفته است.

در جامعه پاکستان، از زنان انتظار می‌ود محجوب و فروتن باشند و رفتار و کردار آن‌هایی که در معرض دید عموم قرار دارند زیر ذره‌بین و نظارت دایم شبکه‌های اجتماعی است.

زارا عبید با بعضی از طراحان و تولیدکنندگان مهم و عمده پوشاک در پاکستان همکاری داشته و در ماه ژانویه سال جاری به عنوان "بهترین مدل زن" جایزه شیک پوشی "هوم" (Hum) را دریافت کرد.

بر خلاف مردم پاکستان، طراحان سرشناس لباس سبک لباس پوشیدن او ستایش کرده‌اند و انتظار می‌رفت که اواخر سال جاری، در اولین فیلم سینمایی خود هنرنمایی کند.

با انتشار این خبر که به نظر می‌رسد این مدل پاکستانی در سقطو هواپیما در روز جمعه کشته شده، صد‌ها نظر در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی او درج شد و بنیادگرایان اسلامی دینداری و تبعیت او از مقررات دینی را به پرسش گرفتند.

تصاویری از زارا عبید در لباس‌هایی که در فرهنگ پاکستانی بیش از اندازه باز محسوب می‌شود در شبکه‌های اجتماعی منتشر و از آن‌ها به عنوان نمونه‌هایی از "معصیت کاری" او نام برده شد.

در شبکه‌های اجتماعی پاکستان، زنان سرشناس با توهین و حتی تهدید به تجاوز جنسی و مرگ مواجه هستند.

البته در برابر تهدید و توهین به زارا عبید، بسیاری از همکارانش و همچنین طراحان لباس و بازیگران سرشناس پاکستانی به ستایش از او پرداختند و در واکنش به خبر کشته شدنش آن را "ضایعه‌ای برای صنعت پوشاک" در کشورشان توصیف کردند.

بعضی هم گفتند که چهره برنزه او عامل بازتعریف معیار‌های رایج زیبایی در پاکستان بوده است. در پاکستان، مانند بسیاری از کشور‌های جنوب آسیا، پوست روشن نشانه زیبایی محسوب می‌شود و مورد تحسین قرار می‌گیرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پاکستان سقوط هواپیمای پاکستان مدل پاکستانی کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان

مرتضی روزبه افسرکشیک سازمان آتش نشانی قزوین گفت: ساعت ۲۲ و نوزده دقیقه دیشب در آزادراه قزوین به زنجان، نرسیده به مجتمع رفاهی ترنج تصادف خودرو پژوپارس باکامیون اعلام شد که بلافاصله دوتیم امداد و نجات واطفایی از ایستگاه‌های شماره ۵ پونک و ۹ شهرک دانش رابه محل حادثه اعزام شدند.

روزبه افزود: آتش نشانان راننده فوت شده را از خودرو خارج کردند وتحویل عوامل آرامستان حاضر در محل حادثه دادند.

علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • واژگونی پژو در فارس ۳ کشته در پی داشت
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • عکس/ نشست صمیمی رئیس جمهور با نخبگان پاکستانی
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان