Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیمی با اشاره به آمار افراد فاقد بیمه در استان یزد، از بیمه بیش از ۲۴ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد توسط صندوق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حسن ابراهیمی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان گفت: سوم خرداد سالروز تاسیس صندوق بیمه روستاییان و کشاورزان است که به همین مناسبت از 10 خرداد به مدت یک هفته به عنوان هفته گرامیداشت نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان استان یزد بیان کرد: در استان 3 هزار و300 نفر مستمری بگیر در صندوق داریم که بیشتری جامعه هدف ما کشاورزان و روستاییان هستند.

وی افزود: کلیه افراد ساکن یا شاغل در مناطق عشایری و روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر که هیچ حق بیمه ای ندارند می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

ابراهیمی بیان کرد: هرکسی که شغل مرتبط با کشاورزی و صنایع دستی داشته باشد و فاقد بیمه تامین اجتماعی و مشمول بیمه اجباری نباشد می تواند مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از مزایای صندوق هزینه پایین حق بیمه است که بر اساس سطوح درآمدی توسط بیمه شدگان پرداخت می شود.

وی گفت: به طور کلی تعهدات صندوق شامل مستمری بازنشستگان، از کارافتادگان و مستمری فوتی به بازماندگان است که همگی تعهدات بلند مدت است.

ابراهیمی بیان کرد: در استان یزد طبق برآوردها حدود 68 هزار و 900 نفر فرد فاقد بیمه داریم که بیشترین آمار مربوط به شهرستان خاتم، ابرکوه، اشکذر و یزد است.

وی ادامه داد: تا پایان اردیبهشت ماه تعداد بیمه شدگان 24 هزار و 677 نفر هستند که حداقل یک نوبت بیمه پرداخت کردند و 11 هزار بیمه شده فعال داریم که به صورت متمرکز بیمه پردازی می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان استان یزد بیان کرد: 3 هزار و 316 نفر هم اکنون در حال دریافت انواع مستمری های این صندوق هستند که در سال گذشته نیز ضریب نفوذ این بیمه به 9 و نیم درصد رسیده است.

ابراهیمی بیان کرد: یکی از مشکلات ما عدم انتقال سابقه بیمه از بیمه روستایی به بیمه تامین اجتماعی است که امیدواریم به زودی حل شود.

وی گفت: در سال گذشته حدود 12 میلیارد و 800 میلیون تومان فقط مستمری به روستائیان پرداخت کردیم.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد بیمه روستایی مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال اهالی قباق تپه از بیمه روستاییان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
  • استقبال اهالی قباق تپه از بیمه روستاییان