Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:39:42 GMT

تاریخ شفاهی هنرهای سنتی ثبت و منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۶۵۶۷

تاریخ شفاهی هنرهای سنتی ثبت و منتشر می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری میان فرهنگستان هنر و دانشگاه هنرهای اسلامی‌ـ‌ایرانی استاد فرشچیان برای تهیه و ثبت و انتشار «تاریخ شفاهی هنرهای سنتی ایران» منعقد شد.

این تفاهم‌نامه به‌منظور توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود با موضوع تهیه، ثبت و انتشار تاریخ شفاهی هنرهای سنتی ایران، با حضور علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، و بهمن نامورمطلق، سرپرست دانشگاه آزاد واحد هنرهای اسلامی‌ـ‌ایرانی استاد فرشچیان، صبح سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ در محل فرهنگستان هنر به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ شفاهی با ماهیت بین‌رشته‌ای هم‌اکنون از جایگاهی ویژه در مراکز علمی و تحقیقاتی جهان برخوردار است و از عمده‌ترین پشتوانه‌های پژوهشی برای تاریخ‌نگاران، محققان و علاقه‌مندان مطالعات تاریخ هنر معاصر ایران و اصلی‌ترین منبع تحقیقی در کنار منابع مکتوب و آثار هنری برای مورخان هنر به شمار می‌رود.

در این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند تا شرایط لازم را برای تهیه، ثبت و انتشار «تاریخ شفاهی هنرهای سنتی» ایجاد کنند. حقوق مادی و معنوی این پروژه نیز برای این دو دستگاه به‌صورت یکسان محفوظ خواهد بود. این تفاهم‌نامه برای مدت دو سال، میان این دو نهاد علمی کشور، در ۷ ماده منعقد شد.

برچسب‌ها بهمن نامور مطلق فرهنگستان هنر هنرهای تجسمی دانشگاه فرشچيان رياست دانشگاه فرشچيان تاریخ میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهمن نامور مطلق فرهنگستان هنر هنرهای تجسمی دانشگاه فرشچيان تاریخ میراث فرهنگی بهمن نامور مطلق فرهنگستان هنر هنرهای تجسمی دانشگاه فرشچيان تاریخ میراث فرهنگی فرهنگستان هنر تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد

رضا خوش تراش پسندیده مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: همزمان با فرارسیدن پنجم اردیبهشت ماه و سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، مرکز هنرهای تجسمی انقلاب (مهتا) بنا بر یکی از فرمایشات ویژه حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با موضوع شکست آمریکا در قالب یک طرح گرافیکی تازه ترین تولید خود را رونمایی کرده است، این طرح با وام گرفتن از این سخن از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: «شن‌ها مامور خدا بودند» تولید شده است.

خوش‌تراش پسندیده با بیان اینکه موضوع شکست و درهم کوبیده شدن استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب، کنش‌های فرهنگی و سیاسی را پیش رو دارد لذا این اداره برخود واجب دانست که این موضوع اهمیت ویژه ای برای بسیج داشته و در همین راستا بایستی تولیدات فاخر و ویژه ای را در دستور کار قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری که همگی از جهان بینی والایی برخوردارند، اداره هنرهای تجسمی بسیج در نظر داشته که در راستای منویات ایشان این نوع محتواها و طرح ها را به منصه ظهور دربیآورد.

جهت دریافت فایل طرح ها به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • مستند تاریخ شفاهی هوافضا (موشکی)