Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:50:27 GMT

سلامت نظام اداری محوری‌ترین سیاست قوه قضائیه است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۶۵۷۴

سلامت نظام اداری محوری‌ترین سیاست قوه قضائیه است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز سه شنبه در دیدار با رئیس و معاونان و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: موفقیت‌های استان مرکزی در زمینه کشاورزی، دامپروری و آبخیزداری ارزشمند و قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به شاخصه صنعتی بودن استان تصریح کرد: جنبه‌های کشاورزی و تولیدی این عرصه و موفقیت‌های حاصله می‌تواند چهره دیگری از استان معرفی و مطرح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: توجه و اهتمام به تولید محصولات سالم در حوزه کشاورزی، باغات، آبزیان، دامپروری، گل و گیاه، … همواره مورد تأکید بوده که یک نظارت و همت بالایی را می‌طلبد.

وی با اشاره به گستردگی مأموریت برخی سازمان‌ها، سلامت اداری در این نوع سازمان‌ها را مهم دانست و افزود: سلامت نظام اداری محوری‌ترین سیاست قوه قضائیه است و باید با نظارت و بازرسی‌های دقیق و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر ارتقا کمی و کیفی سازمانی را رقم بزنیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به قانون اداری کشور، گفت: طبق قانون اگر مسئول یا مدیری از جرمی در مجموعه خود مطلع و آگاه شود و به مراجع ذی‌ربط اطلاع ندهد، مجرم محسوب شده و مورد پیگرد قضائی قرار می‌گیرد.

وی افزود: دستگاه قضائی در سال جهش تولید کنار تمامی تلاشگران عرصه تولید به‌خصوص عرضه محصولات مرتبط با ارتزاق عمومی خواهد بود و موانع را با کمک مدیران دلسوز جهادگر مرتفع خواهد کرد.

کد خبر 4934304

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری استان مرکزی سلامت نظام اداری ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس قزوین نماز عید سعید فطر روابط عمومی بیرجند راهپیمایی روز قدس استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند

محمد حسین جهانی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام اظهار کرد: از مجموع کارکنان استان تعداد ۳۶.۵ درصد بانوان و ۶۳.۵ درصد آقایان را منابع انسانی نظام اداری استان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد کارکنان نظام اداری استان متشکل از نیرو‌های آموزشی و بهداشتی هستند، افزود: وضعیت استخدامی ۷۴.۲ درصد از کل کارکنان استان رسمی و پیمانی و ۲۵.۸ درصد نیز سایر اشکال استخدامی اعم از قرارداد معین و کارگری، شرکتی و سایر قرارداد‌ها است.

جهانی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۲ تعداد نیرو‌های رسمی و پیمانی افزایش و سایر اَشکال استخدامی کاهش یافت که این نشان از عدالت محوری در استخدام‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۸۲.۵ درصد کارکنان نظام اداری استان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند، گفت: ۵۷.۱ درصد کارکنان استان دارای سنوات خدمت کمتر از ۱۴ هستند که نشان دهنده جوان بودن بدنه نظام اداری استان است.

جهانی یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد چهار هزار و ۱۸۶ نفر مطابق فصول ششم و هفتم قانون مدیریت خدمات کشور، احراز شرایط و آزمون استخدامی برگزار کرده‌اند به عبارتی ۱۲ درصد نظام اداری از نیرو‌های استخدامی جدید تشکیل یافته است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۴۴۰ نفر در هشت آزمون استخدامی جذب شده اند.

به گفته وی در راستای سنجش میزان رضایتمندی خدمت گیرندگان کد ۲ بعدی مربوط به ۶۸ درصد کارکنان بالغ بر ۲۲ هزار نفر صادر شده است که مراجعان ادارات، میزان رضایتمندی خود را در قالب چهار سوال در خصوص رعایت قانون، سرعت و دقت در انجام کار، ارائه راهنمایی‌های لازم و رفتار با کرامت و محترمانه کارمندان با فرد مرجوع را بصورت برخط با اسکن کد ۲ بعدی اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم