Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@08:30:03 GMT

سیروان 8 کیلومتر به ایلام نزدیک‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۶۷۲۱

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از پروژه راه ارتباطی چشمه چاهی به سفید خانی شهرستان سیروان از تکمیل این پروژه تا پایان سال در صورت تأمین اعتبار خبر داد.

«مهندس اصغر کاظمی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه سازی چشمه‌چاهی – سفیدخانی در محور ایلام- سیروان در دو قطعه در حال انجام است، اظهار کرد: این طرح به منظور کاهش مسیر مرکز استان به مرکز شهرستان سیروان و حذف نقاط پرحادثه، در دو قطعه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: در قطعه اول به طول 2 کیلومتر احداث پل بزرگ با دهانه 10 متر و طول 52 متر به پایان رسیده و بیش از50 هزار متر مکعب عملیات خاکی انجام شده و  قطعه دوم نیز به طول  5 کیلومتر پیمانکار مشغول عملیات زیر سازی است که با پایان این مرحله عملیات روسازی( بیس و آسفالت) آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: احداث این پروژه 7 کیلومتری، 8 کیلومتر مرکز استان را به شهرستان سیروان نزدیک می‌کند  و در مجموع بالغ بر 20 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اداره راه و شهرسازي استان ایلام سیروان منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب

تین نیوز

آزادراه شیراز- اصفهان از سال ۱۳۸۸ در دستور کار قرار گرفت تا مسیری ۲۲۲ کیلومتری از کل پروژه ۳۷۰ کیلومتری را در قالب یک کریدور شمالی جنوبی، در محدوده استان فارس احداث کند. طرحی که در بعد اقتصادی و با کاهش ۱۴۰ کیلومتری مسیر دو کلانشهر استراتژیک، مدت زمان سفر بین شیراز و اصفهان را تا میزان دو ساعت کاسته و زمینه صرفه جویی بیش از ۱۳۵ میلیون لیتر بنزین را فراهم و از شدت و تعداد تصادفات جاده ای نیز بکاهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی، معاون وزارت راه و شهرسازی در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ بود که زمان پایان این پروژه را سال ۱۳۹۹ اعلام کرد، اما این کار به سرانجام نرسید و حتی سال گذشته هم در مقاطعی، چه از سوی رستم قاسمی -وزیر فقید راه و شهرسازی- و چه از سوی خادمی اعلام شد که تا پایان سال ۱۴۰۱، آزادراه شیراز به اصفهان حدفاصل شیراز به ایزدخواست به بهره برداری می رسد اما باز هم این وعده عملی نشد.

تیرماه ۱۴۰۲ خادمی ضمن اعلام پیشرفت ۹۸ درصدی آزادراه اصفهان-شیراز نسبت به تردد از این آزادراه که کارهای تکمیلی آن در حال انجام است، هشدار داد و گفت: هم اینک کارهای تکمیلی این آزادراه نظیر نصب درزهای انبساط پل ها، نصب جان پناه ها در نقاط پرتگاهی و روی پل ها، تابلوی علائم، خط کشی و سایر موارد هنوز تکمیل نشده و در حال انجام است.

در نهایت ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ و در سفر سیدابراهیم رئیسی به شیراز، پروژه آزادراه شیراز - اصفهان به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهمترین طرح های ملی افتتاح شد. مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- در پی سفر به استان فارس همراه با رئیس جمهوری و هیئت دولت در مراسم افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز گفت: آزادراه شیراز - اصفهان یکی از بزرگ ترین پروژه های عمرانی کشور بعد از انقلاب است و فارغ از اثرات حوزه فنی و اثرات مثبت اقتصادی برای استان، نقش این پروژه در توسعه اقتصادی کشور حائز اهمیت است.

به گفته بذرپاش، آزادراه شیراز - اصفهان در شبکه کریدور مرکزی کشور قرار دارد و از شمال به جنوب کشور این زنجیره کریدوری در حال تکمیل است. این پروژه ۲۳۰ کیلومتری یکی از بزرگ ترین پروژه های آزادراهی کشور است که با بهره برداری از آن حدود ١٣٠ کیلومتر مسافت شیراز - اصفهان و دو ساعت زمان سفر در این مسیر کوتاه تر می شود. 

آزادراه شیراز- اصفهان به دو قسمت تقسیم شده است که یک قسمت آن از شیراز تا ایزدخواست و قسمت دیگر آن از ایزدخواست تا اصفهان است. عملیات اجرایی آزادراه شیراز - ایزدخواست به طول ۲۲۵ کیلومتر در ۷ قطعه برنامه ریزی شد که قطعات یک، دو و سه آن به طول ۱۰۷ کیلومتر حدفاصل شهرهای سده تا ایزدخواست از مناطق سد ایزدخواست، کوه مروارید، روستای خسرو شیرین و رودخانه سفید می گذرد.

همچنین قطعات چهار، پنج، شش و هفت به طول ۱۱۸ کیلومتر حدفاصل شهرهای سده تا شیراز از مناطق تنگ براق، دشت کامفیروز، تنگ بستانک و تنگ خیاره گذشته و به بزرگراه شیراز - سپیدان متصل می شود.

بخش دیگر این آزادراه از ایزدخواست تا اصفهان به طول حدود ۱۱۶ کیلومتر حدفاصل شهرضا - سه راهی مبارکه - ایزدخواست در دست مطالعه است و طبق برنامه زمانی تعیین شده، عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد. با اتمام عملیات اجرایی قطعات یک تا شش این آزادراه، شاهد بهره برداری از ۲۱۲ کیلومتر از آزادراه  شیراز - اصفهان، حد فاصل شیراز – ایزدخواست هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد میان طالبان و شرکت گاما
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • تصمیمات مهم زیرساختی برای مازندران به عنوان مقصد اصلی سفر گردشگران گرفته می شود
  • جایگزینی بیش از ۳۰ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده های مازندران
  • پایداری شرایط جوی تا پایان هفته
  • جایگزینی بیش از ۳۰ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان
  • تأکید مخبر بر تسریع در عملیات جاده‌سازی محور کندوان