Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی‌که ناهماهنگی میان شهرداری، شورای شهر، ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت در رابطه با موضوع طرح ترافیک پایتخت و اجرا یا عدم اجرای آن به معضلی بزرگ تبدیل شده، حالا در  یک ناهماهنگی دیگر و با بازگشایی مشاغل، عدم بازگشایی دوباره مهدهای کودک والدین شاغل را دچار مشکل کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در طول مدتی که شیوع کرونا در کشور بسیاری از مردم و مشاغل را درگیر خودش کرده است اما علیرغم بسیاری از تلاش‌ها، ناهماهنگی‌های عجیبی را شاهد بوده‌ایم که با پیشگیری از این ناهماهنگی شاید می‌شد خسارات ناشی از بروز این بیماری را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان در برابر کرونا آسیب‌پذیرترند

مهدهای کودک و مراکز نگهداری کودکان از جمله واحدهایی بودند که بلافاصله بعد از شیوع کرونا تعطیل شدند چراکه کودکان در برابر بیماری کرونا و احتمال آسیب‌پذیرتر به نظر می‌رسیدند. از طرف دیگر کنترل کودکان برای پیشگیری از انتقال کرونا از دیگر همسالان خود در مهدکودک‌ها سخت‌تر بود و امکان انتقال بیماری از آن‌ها به خانواده‌ها هم بالا بود.

یکی از والدین این کودکان که خود شاغل است در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: در ابتدای شیوع کرونا شرایط سختی ایجاد شد و ازیک‌طرف من و همسرم باید در محل کار حاضر می‌شدیم و از طرف دیگر فرزندمان را باید برای نگهداری به نزدیکان می‌سپردیم که این موضوع دشواری‌های متعددی ایجاد می‌کرد.

استاندار تهران: مهدکودک‌ها بعد از عید فطر بازگشایی می‌شوند

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران که در روز 31 اردیبهشت در مورد وضعیت کرونا در تهران صحبت می‌کرد، از بازگشایی مهدهای کودک پس از عید فطر خبر داده و گفت:  برای بازگشایی مهدهای کودک نیز قطعاً پروتکلی از سوی وزارت بهداشت نیاز است که ما هم تلاش می‌کنیم در راستای رفع مشکلات آن‌ها زودتر پیشنهاد بازگشایی آن‌ها را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیگیری کنیم اما تا لحظه تنظیم این گزارش خبری از تحقق این وعده نیست.

بعضی استان‌ها ثبت‌نام مهدهای  کودک را شروع کرده‌اند

بعضی استان‌ها البته نسبت به آغاز ثبت‌نام اینترنتی کودکان خانواده‌های متقاضی دریافت خدمات مهدکودک اقدام کردند که استان یزد این نمونه‌ها بوده است.

علی‌محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد در خبری که روز 16 اردیبهشت در وب‌سایت سازمان بهزیستی این استان منتشر شده است  ضمن اعلام  خبر ایجاد امکان ثبت‌نام کودکان در مهدهای کودک و با اشاره مصوبه ستاد کرونا استان مبنی بر بازگشایی تعدادی از مهدهای کودک در استان گفت: این تصمیم در راستای خدمت‌رسانی به کودکان خانواده‌های شاغل صورت گرفته است.

علی‌محمد عطابخش گفت: در این ایام کرونایی مهدهای کودک خیلی از خانواده‌ها هستند که به دلیل شاغل بودن و یا دور بودن از خانواده و بستگان جایی به برای سپردن کودک خود ندارند لذا بهزیستی استان تقاضای این خانواده‌ها را برای دریافت خدمات از مهدکودک طی ثبت‌نام اینترنتی بررسی می‌نماید.

وی افزود: با توجه به تعداد متقاضیان مهد و منطقه محل سکونت تعدادی مهد با تائید دانشگاه علوم پزشکی استان در شهر یزد و یک مهد در شهرستان‌های استان بازگشایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در خصوص نحوه نظارت بر این مهدها گفت: پروتکل بهداشتی مهدهای کودک همراه با آموزش کارکنان مهدها در خصوص رعایت نکات بهداشتی مرتبط با کرونا ویروس توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تدوین و اجرا می‌شود و کارشناسان مرکز بهداشت و بهزیستی نیز بر رعایت استانداردهای نگهداری کودک در مهد نظارت خواهند داشت.

وی بابیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بهترین مکان برای کودک خانه است اظهار داشت: والدین در نظر داشته باشند که مهدهای کودک اگرچه با تائید مرکز بهداشت استان و رعایت کلیه اصول بهداشتی به ارائه خدمت می‌پردازند؛ اما بازهم خطر کرونا به‌واسطه تجمع در یک مکان وجود دارد.

عطابخش خاطرنشان کرد: والدینی که هر دوشاغل بوده و به‌هیچ‌وجه امکان نگهداری از فرزند زیر 6 سال خود را در منزل ندارند اقدام به ثبت‌نام در این سامانه نمایند.

خانواده‌ها در مورد بازگشایی مهدکودک‌ها بلاتکلیف‌اند

باوجود بازگشایی تمامی مشاغل در بسیاری از استان‌های کشور و علیرغم پیگیری‌ها، ستاد مقابله با کرونا در مورد بازگشایی مهدهای کودک هنوز واکنش رسمی نشان نداده است و بلاتکلیفی خانواده‌هایی که امکان نگهداری فرزندشان را نداشته و از طرفی به دلیل اعلام رئیس‌جمهور و ستاد مقابله با کرونا به‌اجبار باید در محل کار حاضر شوند، ادامه دارد و ظاهراً برای حل مسئله آن‌ها هیچ فکری نشده است.

یک مادر شاغل که فرزند خردسالی دارد در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا، با گلایه شدید از وضعیت پیش‌آمده می‌گوید: ما با شرایط سخت اقتصادی ناشی از تعطیلی کسب‌وکارها و عدم رسیدگی معیشتی مناسب کنار آمده‌ایم اما واقعاً این‌همه ناهماهنگی و بی‌تدبیری را چطور می‌توان توجیه کرد؟

وی می‌افزاید: آیا واقعاً یک نفر در ستاد مقابله با کرونا به ذهنش خطور نکرده خانواده‌ای که فرزند خردسال دارد باوجود تعطیلی مهدهای کودک چه طور باید با اجباری که ایجاد کرده‌اند در محل کار حاضر شود؟ ظاهراً کسانی که در این ستاد مشغول به تصمیم‌گیری هستند؛ فرزندان خردسالشان را درجاهای ویژه‌ای نگهداری می‌کنند که این‌طور در تصمیم‌گیری‌ها بی‌مبالات عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید؛

لج‌بازی مدیریت شهری با ستاد ملی مقابله با کرونا/ برای شهرداری، درآمدزایی مهمتر است یا سلامت مردم؟

مسئولان بر سر دوراهی یک تصمیم/ برای مقابله با شیوع کرونا مدارس تعطیل شوند یا نه؟

 

بهزیستی تهران: بازگشایی مهدهای کودک را پیگیری می‌کنیم

امین شاهرخی مدیرکل بهزیستی استان تهران هم روز سه‌شنبه 30 اردیبهشت گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی مهدهای کودک را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرده‌ایم و از این ستاد و استانداری تهران موضوع بازگشایی را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کرده‌ایم تا بازگشایی مهدهای کودک را با ظرفیت محدود موردبررسی قرار دهد و وضعیت نهایی را اعلام کند و با بازگشایی مهدهای کودک هم مشکل خانواده‌های شاغل و هم صاحبان و مؤسسان مهدهای کودک حل خواهد شد.

وی ادامه داد: باوجود پیگیری‌های مکرر هنوز پاسخ مثبتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت نکرده‌ایم و همچنان مسئله را پیگیری می‌کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه بخش‌های اداری مهدهای کودک بازگشایی شده است گفت: اکنون کادر اداری در مهدهای کودک حضور دارند و اقدام به ضدعفونی تجهیزات و فضای مهدها و رعایت نکات بهداشتی کرده‌اند.

وی بیان داشت: درخواست برای بازگشایی مهدهای کودک یکی از دغدغه‌های خانواده‌های شاغل است که امیدواریم با مساعدت و تصمیم‌گیری‌های ستاد و استانداری تهران موضوع در دستور کار قرار گیرد.

بازهم ناهماهنگی و تدبیر ناکافی در تصمیم‌گیری‌های ستاد مقابله با کرونا این بار خودش را در به هم ریختن آرامش خانواده‌های شاغل دارای فرزند خردسال نشان داده است و درصورتی‌که فکری برای این مسئله نشود می‌تواند میزان اعتماد خانواده‌ها به‌درستی تصمیمات این ستاد را تحت‌الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: تعطیلی مدارس کرونا سازمان بهزیستی کشور مقابله با کرونا تعطیلی مهد کودک ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی مهدهای کودک ستاد مقابله با کرونا خانواده های شاغل بهزیستی استان شیوع کرونا مهدکودک ها خانواده ها تصمیم گیری ثبت نام گیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» متشکل از هنرمندان با تجربه تئاتر خوزستان، نمایشی را با عنوان «واپسین نفس» و با موضوع ایثار کادر سلامت در بحران کرونا تهیه و تولید کردند که پس از ارزیابی بیش از ۲۴۰ اثر نمایشی توسط کارشناسان و داوران هنرهای نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت.

نمایش خیابانی «واپسین نفس» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار از معدود آثار نمایشی در سطح کشور است که روایتگر ایثار و ایستادگی کادر درمان و پرستاران فداکار در بحران کرونا را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

گروه اجرایی پس از تمرینات مستمر در شرایط سخت برای اجرا در این جشنواره ملی آماده می‌شوند تا به عنوان تنها اثر نمایشی از اهواز در بخش خیابانی این رویداد حضوری فعال داشته باشند.

گروه تئاتر «آئین مردم» نخستین نمایش خیابانی را با موضوع ایثار کادر درمان در فراگیری کرونا در بیمارستان‌های اهواز و شهدای مدافع سلامت به اجرا رسانده است.

گروه تئاتر «آئین مردم» به عنوان فعال‌ترین گروه نمایشی خوزستان بیشترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر را در کارنامه دارد و پیش از این در دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان اثر برگزیده را در بخش ویژه غزه کسب کرده است.

جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حضور گروه‌های نمایشی از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6082508

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • درخواست حق اولاد برای خانم های شاغل
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد