Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور اسکاتلند دولت انگلیس به دلیل نقض قوانین قرنطینه از سوی مشاور نخست وزیر این کشور، از سمت خود استعفا کرد. تاریخ انتشار: 14:58 - 06 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۸۹۱

خبرگزاری میزان - «داگلاس راس»، وزیر امور اسکاتلند دولت انگلیس روز سه شنبه، به دلیل نقض قوانین قرنطینه از سوی «دامینیک کامینگز»، مشاور «بوریس جانسون»، از سمت خود استعفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کامینگز» با نقض قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی، با طی کردن صد‌ها کبلومتر، به شمال انگلیس مسافرت کرده بود.

این اقدام مشاور بوریس جانسون، با انتقادات گسترده‌ای در سطح انگلیس مواجه شد و بسیاری از مردم و شخصیت‌های سیاسی خواستار استعفای وی شدند.

با این وجود، «کامینگز» در اظهاراتی گفت «از اقدام خود پشیمان نیست.»

بوریس جانسون نیز در برابر موج انتقادات از کامینگز حمایت کرد.

در حال حاضر انگلیس جایگاه پنجم را در میان کشور‌های جهان از نظر شمار مبتلایان به کرونا دارد و نخستین کشور اروپایی از نظر شمار قربانیان این ویروس به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: رشد تخلفات موثر در شیوع کووید-۱۹ علیه ماموران پلیس انگلیس

تاکنون ۲۶۱ هزار و ۱۸۴ نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۶ هزار و ۹۱۴ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‎اند.

در همین حال بوریس جانسون، از لغو برخی محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا در انگلیس خبر می‎دهد و می‎گوید «نمایشگاه‌ها و بازار‌های روباز می‌توانند از روز یکم ژوئن (۱۱ خرداد) فعالیت خود را آغاز کنند.»

به گفته جانسون، بسیاری از مشاغل غیر ضروری در انگلیس نیز از روز ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) بازگشایی خواهند شد.

همچنین مدارس انگلیس نیز طی هفته‌های آینده فقعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

در همین حال نتیجه بررسی‌های انجام شده از سوی روزنامه «گاردین» حاکی از آن است که شمار قربانیان کرونا در میان کارکنان سرویس سلامت عمومی انگلیس به ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر از کارکنان سرویس سلامت عمومی انگلیس که بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‎اند، ۶ نفر از اقلیت‌های نژادی بوده‎اند.

تحقیقات گاردین نشان می‎دهد که ۱۲۲ مورد از مرگ کادر درمانی انگلیس یعنی ۶۱ درصد، از اقلیت‌های نژادی بوده‎اند. 

در همین حال شبکه خبری «سی ان ان» گزارش داده که حدود یک چهارم از مرگ و میرهای کرونایی انگلیس در خانه های سالمندان و مراکز مراقبتی روی داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انگلیس حوادث بین الملل کرونا در انگلیس بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند

به گزارش قدس آنلاین، ارمنستان از دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) خواسته است پرونده جمهوری آذربایجان علیه خود را که در آن به پاکسازی نژادی آذربایجانی‌ها متهم شده است را مختومه اعلام کند. پاکسازی قومی خلاف پیمان بین‌المللی رفع هر نوع تبعیض نژادی است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که درخواست ارمنستان یک هفته پس از اقدام مشابه آذربایجان انجام شده است که از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است پرونده‌ای را رد کند که توسط ارمنستان علیه آن ایجاد شده است. صدور حکم نهایی درباره هر یک از این پرونده‌ها ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد و این دادگاه هیچ راهی برای اجرایی کردن احکام خود ندارد.

نماینده ارمنستان به قضات دادگاه بین‌المللی گفت آذربایجان به وقایع مربوط به پیش از عضویت در پیمان حذف تمامی اشکال تبعیض نژادی میان دو کشور استناد می‌کند که ارمنستان می‌گوید در سپتامبر ۱۹۹۶ بود.

این پرونده بخشی از نتایج به بار آمده از مناقشه میان این دو کشور منطقه قفقاز است که شدیدترین آن‌ها درگیری‌ها بر سر منطقه قره‌باغ بوده است.

ارمنستان در ابتدا، این پرونده را در سال ۲۰۲۱ در دادگاه بین‌المللی لاهه ایجاد کرد و آذربایجان را به برجسته کردن نژادپرستی علیه ارمنی‌ها محکوم کرد که امکان نفرت‌پراکنی علیه ارمنستانی‌ها و تخریب اماکن فرهنگی ارمنستان را فراهم می‌سازد. باکو این ادعاها را رد کرده است.

سپس، آذربایجان نیز یک هفته بعد، پرونده تبعیض‌ستیزانه جداگانه‌ای را علیه ایروان ایجاد کرد. باکو مدعی شد که ارمنستان از دهه ۹۰ میلادی تا ۲۰۲۰ یک کارزار پاکسازی قومی را به راه انداخت است. ارمنستان این ادعاها را رد کرد.

هفته گذشته، آذربایجان از لاهه خواست که پرونده ارمنستان را رد کند و گفت که بیشتر شکایت‌های آن درباره درگیری‌های مسلحانه بر سر منطقه قره‌باغ بوده و در چارچوب پیمان منع تبعیض قرار نمی‌گیرد.

جلسات استماع فعلی تنها به اعتراضات قانونی به دادرسی دیوان بین‌المللی دادگستری در این باره می‌پردازد و شامل بررسی صحت ادعاهای مطرح شده درباره تبعیض نژادی نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • وزیر خارجه فنلاند: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • هزاران صهیونیست بازهم خواستار استعفای نتانیاهو شدند