Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح نوسازی ناوگان عمومی اظهار کرد: نوسازی ناوگان باری یکی از اقدامات ضروری برای اقتصاد کشور است چرا که نوسازی ناوگان عمومی باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

اخبار اقتصادی - وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طرح نوسازی ناوگان عمومی پاسخ به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی، و براساس بند ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی کشور است که با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از پیرترین ناوگان حمل بار اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اسلامی افراد حقیقی و حقوقی از امروز می‌توانند وارد سایت شوند و ثبت نام کنند.

او افزود: در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل  به ۸۶۳ راننده که خودروی آنها  بالای ۵۰ سال سن داشته و بیشترین پیمایش را داشتند در شب عید فطر پیامک ارسال کردیم تا خودرو‌های آن‌ها نوسازی شود به این منظور با شرکت ایران خودرو دیزل قرارداد بسته‌ایم.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح نوسازی خودروهای ناوگان حمل و نقل قرار است خودروهایی با عمر سه سال  وارد کشور شوند  که دارای نیروی محرکه بنز هستند، گفت: در این طرح  از چهار گروه دعوت کرده‌ایم تا در این طرح نوسازی به ما ملحق شوند.

اسلامی بیان کرد:گروه اول شرکت‌های کامیون سازی هستند که هر شرکت مجوز واردات هزار دستگاه خودرو ی با سه سال عمر را دارند، گروه دوم شرکت‌های بزرگ حمل و نقل هستند که برای ادامه فعالیت باید ظرفیت ناوگان خود را تکمیل کنند در غیر این صورت مجوز آن‌ها تمدید نمی‌شود، گروه سوم هم شرکت‌های بزرگ مقیاس هستند که باید حداقل ۱۰۰ دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل آن‌ها فعال باشد و گروه چهارم نیز افراد حقیقی و حقوقی هستند که هر فرد می‌تواند ۱۰ دستگاه خودرو وارد کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای واردات خودرو ی با سه سال عمر باید خدمات پس از فروش خودرو‌ها تضمین شود و همچنین باید منشا ارز مورد استفاده برای واردات به تایید بانک مرکزی برسد.

اسلامی گفت: متاسفانه در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل از سال ۷۸ فقط ۲۷ هزار دستگاه خودروی جدید وارد ناوگان شده است که با توجه به ۳۴۶ هزار دستگاه خودروی فعال در این بخش این اعداد بسیار ناچیز است.

او تاکید کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل باعث کاهش آلودگی هوا و ایمنی جاده‌ها و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ناوگان عمومی ایران خودرو دیزل خودرو واردات خودرو خودرو ناوگان حمل و نقل واردات واردات خودرو ناوگان عمومی ایران خودرو دیزل وزیر راه و شهرسازی ناوگان حمل و نقل نوسازی ناوگان دستگاه خودرو طرح نوسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزرای دانشجو، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی که بخشی از آن‌ها در حال حمل و ترخیص است در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.

وی گفت: مجموع خودرو‌های سواری که تا سه ماه آینده به بازار عرضه می‌شود بین ۸ تا ۱۰ هزار خودرو است که به دنبال ایجاد شرایط تحویل آن به ناوگان عمومی هستیم.
کریمی سنجری تصریح کرد: خودروی برقی نسبت به خودروی بنزینی حدود سالانه ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین صرفه جویی می‌کند، زیرا برق را می‌توان از منابع تجدید پذیر به دست آورد، ولی نمی‌توان بنزین را از منابع دیگر تامین کرد.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد با سوخت‌های فسیلی برق تولید کنیم می‌توانیم منشا آلودگی را به خارج از شهر‌ها ببریم و دیگر تاکسی‌ها در شهر تولید آلودگی نمی‌کنند.
مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت بیان کرد: در اینجا باید به رانندگان تاکسی یارانه و کمک ارایه کنیم و بخشی از سودی که دولت ناشی از صرفه جویی به دست می‌آید را به شکل بلاعوض به رانندگان تاکسی بدهد.

وی گفت: وزارت صمت همیشه به دنبال فرهنگسازی و نهادینه کردن این امر است، ولی وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی را به خودروی برقی مجهز کنیم نیازمند توسعه ایستگاه‌های شارژ هستیم. اگر شرایط شارژ فراهم باشد مردم ما علاقه‌مند هستند که خودروی برقی سوار شوند. عده‌ای از مردم علاقه دارند خودروی وارداتی بخرند، ولی می‌توانیم اینکار را با خودروی برقی انجام دهیم. بخش مهمی از خودروی برقی باید تامین کننده حمل و نقل عمومی باشد و بخشی از آن باید به مردم اختصاص یابد.

دیگر خبرها

  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • واردات نامرئی خودرو
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • زمان پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور